Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fantastiskt @Sir Napalot Den gör sig väldigt bra på en segelbåt!
Bra val! En väldigt trevlig klocka. Priserna verkar spreta lite när jag sökte på på gamla annonser här på KS.. Men någonstans 80-85k? Vad har du blivit erbjuden för pris? Är det med jubileelänk?Tjenare tråden!
Är precis på gång att införskaffa en datejust, närmare bestämt 126234 med svart urtavla från 2019, vad är ett rimligt pris att betala för den modellen? Uret i fråga har lite slitage, särskilt länken och spännet.
Tack på förhand!
Tack! Har fått testa den och är riktigt sugen Det är med jubileelänk. Det är en god vän som säljer, han frågade vad jag ville ge för den men jag saknar erfarenhet av modellen. Vill ge han ett rimligt och rättvist erbjudande men vill såklart undvika att betala de sjuka pengarna som stålrolex gått för på sistone. Kanske värt att tillägga att han köpte den från Nymans ny 2019Bra val! En väldigt trevlig klocka. Priserna verkar spreta lite när jag sökte på på gamla annonser här på KS.. Men någonstans 80-85k? Vad har du blivit erbjuden för pris? Är det med jubileelänk?
Härligt! Jag förstår, inte helt lätt det där. Det bästa är väl att utgå från tidigare annonser här på KS tycker jag. Men landar ni någonstans i det spannet jag skrev bör det inte vara så galet. Har ingen bra koll på beggatvärdet men listpriset idag är ju iaf 92k.Tack! Har fått testa den och är riktigt sugen Det är med jubileelänk. Det är en god vän som säljer, han frågade vad jag ville ge för den men jag saknar erfarenhet av modellen. Vill ge han ett rimligt och rättvist erbjudande men vill såklart undvika att betala de sjuka pengarna som stålrolex gått för på sistone. Kanske värt att tillägga att han köpte den från Nymans ny 2019
Tror inte det, är en helt annan referens. Med tanke på att man inte ens får behålla sin gamla urtavla längre vid byte finner jag det osannolikt. Skulle inte heller göra det privat då det påverkar andrahansvärdet.Någon som vet om man kan uppgradera en slät ring på en DJ36 till en räfflad vitguldare?
Måste man isf göra det privat eller är det något AD kan göra?
Ja, du kan byta ut tavla och länk hos AD, eftersom det gäller samma Ref.Så man kan byta urtavlan hos AD iaf? Inte för att jag vill det men är ändå nyfiken
Rent tekniskt kan du montera VG ring på 116200 men som sagt utanför referens så kanske inte hos AD. Ringar finns till salu med jämna mellanrum t.ex. på K&SNågon som vet om man kan uppgradera en slät ring på en DJ36 till en räfflad vitguldare?
Måste man isf göra det privat eller är det något AD kan göra?
Håller med ovan talare. Skulle säga strax under list. Såldes en ny här på forumet för 89k. Har sålts runt 80-85,- för begagnade. Är det blå tavla och jubilee? Blå tavla och jubilee har ju bästa andrahandsvärde.Härligt! Jag förstår, inte helt lätt det där. Det bästa är väl att utgå från tidigare annonser här på KS tycker jag. Men landar ni någonstans i det spannet jag skrev bör det inte vara så galet. Har ingen bra koll på beggatvärdet men listpriset idag är ju iaf 92k.
Helt nya har gått runt 85 här på KS så låga 80 skulle väl kännas rimligt för uret i fråga?Tjenare tråden!
Är precis på gång att införskaffa en datejust, närmare bestämt 126234 med svart urtavla från 2019, vad är ett rimligt pris att betala för den modellen? Uret i fråga har lite slitage, särskilt länken och spännet.
Tack på förhand!
Okej då vet jag. Kanske hör med AD hur de ställer sig till det.Rent tekniskt kan du montera VG ring på 116200 men som sagt utanför referens så kanske inte hos AD. Ringar finns till salu med jämna mellanrum t.ex. på K&S
Ingen idé. AD är som tidigare diskuterat här i tråden hårdare nu än vad de varit tidigare. Egentligen ganska enkelt hur det funkar. Ändringar som ändrar referens (bezelbyte i annat material osv.) = no no! Ändringar som inte påverkar referens (färg på tavlan) = yes!Okej då vet jag. Kanske hör med AD hur de ställer sig till det.
Tack!
Kan man inte byta ring själv?Okej då vet jag. Kanske hör med AD hur de ställer sig till det.
Tack!
Jo, absolut. Om man vågar sig på det så går det.Kan man inte byta ring själv?
Hur gammal är din klocka? Andrahandsvärdet påverkar ju endast om klockan är under garanti och om AD kan bevisa att du bytt bezel. Originalbezeln går ju när som helst att montera dit igen. Det kan till och med AD ordna om man samtidigt gör en täthetsservice.Känns lite riskfyllt med tanke på att man ev rubbar andrahandsvärdet. Sitter nog kvar med min stålring tills vidare.
Tack för svar iaf!
Känns lite riskfyllt med tanke på att man ev rubbar andrahandsvärdet. Sitter nog kvar med min stålring tills vidare.
Tack för svar iaf!
Den är från 2018.Hur gammal är din klocka? Andrahandsvärdet påverkar ju endast om klockan är under garanti och om AD kan bevisa att du bytt bezel. Originalbezeln går ju när som helst att montera dit igen. Det kan till och med AD ordna om man samtidigt gör en täthetsservice.
Dryga 10k är inte så farligt. Det är helt klart ett alternativ.Jag tror att det är bättre att sälja din och köpa en med räfflad bezel. 116234 bezeln, som jag tror det gällde, kostar drygt 10.000 kr ny vill jag minnas.
Klockan i fråga är Jubilee med svart urtavlaHåller med ovan talare. Skulle säga strax under list. Såldes en ny här på forumet för 89k. Har sålts runt 80-85,- för begagnade. Är det blå tavla och jubilee? Blå tavla och jubilee har ju bästa andrahandsvärde.