• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Frugans födelsedagspresent. Hon fick en Datejust 31 TT rosé 278271.
Hon älskar den 😊
 

Bilagor

  • 628AAFFC-6FEB-414D-ADD9-B1A8CAD33BEF.jpeg
    628AAFFC-6FEB-414D-ADD9-B1A8CAD33BEF.jpeg
    952.9 KB · Visningar: 86
Tjenare tråden!
Är precis på gång att införskaffa en datejust, närmare bestämt 126234 med svart urtavla från 2019, vad är ett rimligt pris att betala för den modellen? Uret i fråga har lite slitage, särskilt länken och spännet.

Tack på förhand!
 
Tjenare tråden!
Är precis på gång att införskaffa en datejust, närmare bestämt 126234 med svart urtavla från 2019, vad är ett rimligt pris att betala för den modellen? Uret i fråga har lite slitage, särskilt länken och spännet.

Tack på förhand!
Bra val! En väldigt trevlig klocka. :)Priserna verkar spreta lite när jag sökte på på gamla annonser här på KS.. Men någonstans 80-85k? Vad har du blivit erbjuden för pris? Är det med jubileelänk?
 
Bra val! En väldigt trevlig klocka. :)Priserna verkar spreta lite när jag sökte på på gamla annonser här på KS.. Men någonstans 80-85k? Vad har du blivit erbjuden för pris? Är det med jubileelänk?
Tack! Har fått testa den och är riktigt sugen 😄 Det är med jubileelänk. Det är en god vän som säljer, han frågade vad jag ville ge för den men jag saknar erfarenhet av modellen. Vill ge han ett rimligt och rättvist erbjudande men vill såklart undvika att betala de sjuka pengarna som stålrolex gått för på sistone. Kanske värt att tillägga att han köpte den från Nymans ny 2019
 
Tack! Har fått testa den och är riktigt sugen 😄 Det är med jubileelänk. Det är en god vän som säljer, han frågade vad jag ville ge för den men jag saknar erfarenhet av modellen. Vill ge han ett rimligt och rättvist erbjudande men vill såklart undvika att betala de sjuka pengarna som stålrolex gått för på sistone. Kanske värt att tillägga att han köpte den från Nymans ny 2019
Härligt! Jag förstår, inte helt lätt det där. Det bästa är väl att utgå från tidigare annonser här på KS tycker jag. Men landar ni någonstans i det spannet jag skrev bör det inte vara så galet. Har ingen bra koll på beggatvärdet men listpriset idag är ju iaf 92k.
 
Någon som vet om man kan uppgradera en slät ring på en DJ36 till en räfflad vitguldare?

Måste man isf göra det privat eller är det något AD kan göra?
 
Någon som vet om man kan uppgradera en slät ring på en DJ36 till en räfflad vitguldare?

Måste man isf göra det privat eller är det något AD kan göra?
Tror inte det, är en helt annan referens. Med tanke på att man inte ens får behålla sin gamla urtavla längre vid byte finner jag det osannolikt. Skulle inte heller göra det privat då det påverkar andrahansvärdet.
 
Någon som vet om man kan uppgradera en slät ring på en DJ36 till en räfflad vitguldare?

Måste man isf göra det privat eller är det något AD kan göra?
Rent tekniskt kan du montera VG ring på 116200 men som sagt utanför referens så kanske inte hos AD. Ringar finns till salu med jämna mellanrum t.ex. på K&S
 
Härligt! Jag förstår, inte helt lätt det där. Det bästa är väl att utgå från tidigare annonser här på KS tycker jag. Men landar ni någonstans i det spannet jag skrev bör det inte vara så galet. Har ingen bra koll på beggatvärdet men listpriset idag är ju iaf 92k.
Håller med ovan talare. Skulle säga strax under list. Såldes en ny här på forumet för 89k. Har sålts runt 80-85,- för begagnade. Är det blå tavla och jubilee? Blå tavla och jubilee har ju bästa andrahandsvärde.
 
Tjenare tråden!
Är precis på gång att införskaffa en datejust, närmare bestämt 126234 med svart urtavla från 2019, vad är ett rimligt pris att betala för den modellen? Uret i fråga har lite slitage, särskilt länken och spännet.

Tack på förhand!
Helt nya har gått runt 85 här på KS så låga 80 skulle väl kännas rimligt för uret i fråga?

Edit: kan minnas fel ang ny för 85 men här har du en blå 2019 för 80 iaf så vidhåller nog max låga 80 som ett rimligt pris
Avslutad - Rolex Datejust 36 126234 - SÄNKT PRIS 27/11 | Klocksnack
 
Känns lite riskfyllt med tanke på att man ev rubbar andrahandsvärdet. Sitter nog kvar med min stålring tills vidare.
Tack för svar iaf!
 
Känns lite riskfyllt med tanke på att man ev rubbar andrahandsvärdet. Sitter nog kvar med min stålring tills vidare.
Tack för svar iaf!
Hur gammal är din klocka? Andrahandsvärdet påverkar ju endast om klockan är under garanti och om AD kan bevisa att du bytt bezel. Originalbezeln går ju när som helst att montera dit igen. Det kan till och med AD ordna om man samtidigt gör en täthetsservice.
 
Tillbaka
Topp