Blå ja men inte roman.DJ är jäkligt all around! Funkar lika bra till t-shirt som skjorta. Eller i blomlådan
Börja bli lite sugen på tavelbyte... Kanske en blå roman dial. Några tips?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blå ja men inte roman.DJ är jäkligt all around! Funkar lika bra till t-shirt som skjorta. Eller i blomlådan
DJ är jäkligt all around! Funkar lika bra till t-shirt som skjorta. Eller i blomlådan
Varför inte, händer ju lite då? Visst man kanske tröttnar. Något tips på färg/tavla?Blå ja men inte roman.
snygg!Jag har funderat på tavlan blue roman som komplement, men nu blev jag osäker. Är blå stavindex finare?
Synpunkter?
16014 condition "like new"
1601 condition "very good condition"
16014 är ju som säljaren skrev 10 år yngre, därför i bättre skick. En jubilee har jag redan vilket gör att 1601 kan ses som ca 2k billigare än säljarens pris (säljer en länk). Är det värt för en student där tusenlapparna spelar roll att knipa 16014 ist för 1601? Tänkt att ha den till vardags där kanske det nyare verket är att föredra? Hur hade ni gjort
Synpunkter?
16014 är ju som säljaren skrev 10 år yngre, därför i bättre skick. En jubilee har jag redan vilket gör att 1601 kan ses som ca 2k billigare än säljarens pris (säljer en länk). Är det värt för en student där tusenlapparna spelar roll att knipa 16014 ist för 1601? Tänkt att ha den till vardags där kanske det nyare verket är att föredra? Hur hade ni gjort
Personligen skulle jag ha svårt för en utan Quick set. Men rent utseendemässigt. Ta den du gillar.Synpunkter?
Nu kan jag äntligen posta i denna tråden.
Sökt med ljus och lykta, @Mekmek tack för smidig affär, imorgon ska länken kortas. Sen är det användning dagligen ☺Det är en skön känsla när man kan det.
Härligt att du för 1601 vidare i trådenSökt med ljus och lykta, @Mekmek tack för smidig affär, imorgon ska länken kortas. Sen är det användning dagligen ☺
Handlar väl mer om blå eller svart tavla. Ser lika fina ut. Själv är jag en sucker för fyrsiffrig ref, men kör efter magkänslanPersonligen skulle jag ha svårt för en utan Quick set. Men rent utseendemässigt. Ta den du gillar.
Vet inte om det är billigare/enklare att serva den nyare men tror det.
Fanimej samma här...måste sluta kolla här. Svartavlad 1601 head only någon?Fattar inte varför jag säljer mina DJs... Ångrar mig alltid när jag går in i denna tråden
En 1601/16234/16014 vore ej fel
Hmm... den där är ju väldigt lik min...
Haha, jag har haft exkt samma frågeställning surrande i huvudet fast åt andra hållet @stelahJag har funderat på tavlan blue roman som komplement, men nu blev jag osäker. Är blå stavindex finare?
Ha ha, personligen har jag inte blivit klokare. Ärligt talat tror jag att jag håller på att bli lite galen av alla val man kan göra i klockvärlden. Jag tror jag skulle må bra av att resa bort till en öde ö utan varken klockor eller internet, bara titta på solen, månen och stjärnorna. Jag försöker skjuta upp köpet varje dag och försöker intala mig att det är så j-a oväsentligt om tavlan är svart eller blå, index eller roman. Jag försöker få distans och se hela världen, men rätt som det är dyker jag ner och analyserar detaljer. Helt friskt är det inte.Haha, jag har haft exkt samma frågeställning surrande i huvudet fast åt andra hållet @stelah
Bifogar bild på min så kan vi fortsätta fundera, frågan är ifall man blir något klokare....
Jag har en enkel (kanske för simpel iof) lösning på detta. Sälj Datejusten och köp en Explorer 1.Ha ha, personligen har jag inte blivit klokare. Ärligt talat tror jag att jag håller på att bli lite galen av alla val man kan göra i klockvärlden. Jag tror jag skulle må bra av att resa bort till en öde ö utan varken klockor eller internet, bara titta på solen, månen och stjärnorna. Jag försöker skjuta upp köpet varje dag och försöker intala mig att det är så j-a oväsentligt om tavlan är svart eller blå, index eller roman. Jag försöker få distans och se hela världen, men rätt som det är dyker jag ner och analyserar detaljer. Helt friskt är det inte.
.....sen har ju Panerai kommit med många nya modeller och nya slimmade urverk, sen finns det Vulcain med alarm och Girard Perregaux Richeville 2750 och ..... pust. Jag tror jag skulle trivas med en blå tavla på min Datejust....det är en snygg blå färg som skiftar i olika ljus......så snyggt.....Jag har en enkel (kanske för simpel iof) lösning på detta. Sälj Datejusten och köp en Explorer 1.
Där har man inga valmöjligheter alls. .....och jaja jag vet hehe, det är inte första gången jag sagt just detta !
Bara när klockan stannat.Nybörjarfråga men hur fungerar det egentligen med tex en 1601 utan quickset. Behöver man ställa datumet själv varje dag trots användning eller gäller det bara om man inte använt den på några dagar?
Nybörjarfråga men hur fungerar det egentligen med tex en 1601 utan quickset. Behöver man ställa datumet själv varje dag trots användning eller gäller det bara om man inte använt den på några dagar?