• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Oväntat snygg med den nya lite mer "levande" urtavlan. Vad går denna för på andrahandsmarknaden? Gissar att det är omöjligt att få tag på hos en handlare som vanligt när man inte är ute i god tid..
Jag fick runt 3-6 månader när jag var där. Det har gått 3 nu så håller tummarna. Det är som @Valborg säger, jag har inte heller sett något speciellt utbud på detta utförande.

Lovade frugan att ta disken vilket jag självklart glömde bort, så här står man och slavar mitt i natten...
Har gott sällskap, som tur är.

IMG_20220109_235636~2.jpg

Jag tycker att bägge kombinationerna är mycket fina, blir lite sportigare samt mindre bling bling. Men mitt tips är inte att gå efter vad någon på forumet anser är "rätt" eller "snyggast". Välj det DU tycker om istället, det är ju du som kommer att bära klockan.
Jag vet att jag ska välja det jag tycker men problemet är att jag inte kan bestämma mig :p i en perfekt värd hade jag köpt en av varje men Rolex prisbild tillåter inte riktigt det ;P

Vad säger forumet? Jubilee eller inte?

dj41.png dj.png

Tycker båda funkar bra. En fördel med jubilee är att den ser ”ny” ut betydligt längre. Pcl på oysterlänken får smårepor på npgra sekunder

Edit: å andra sidan flyger oyster mer under radarn (positivt för mig iaf)

Edit igen: jag har haft slät med oyster och räfflad med jubilee och väntar nu på slät med jubilee 🙃

Jag vet att jag ska välja det jag tycker men problemet är att jag inte kan bestämma mig :p i en perfekt värd hade jag köpt en av varje men Rolex prisbild tillåter inte riktigt det ;P
Jag hajar, skulle ju absolut rekommendera dig att testa bägge om du nu inte redan har gjort det. :) Spana även in flera reviews och jämför vilken kombo du gillar bäst.
Sedan kan du ju alltid komplettera med en till länk, om det känns värt, för lite omväxling.

Får väl bidra till tråden med min 116200.

Funderar mycket över Datejust.. det är nästan värre än att sukta efter en klocka som ligger på smärtgränsen prismässigt. Jag suktar, köper, tröttnar, säljer, konstaterar att DJ inte är för mig trots allt.. suktar, köper, tröttnar osv..

Vet inte riktigt vad som blir fel.. kanske skulle jag ha en 41:a ändå? Visst, 36mm är klassiska mått och jag har inget emot mindre klockor. Men något verkar saknas, eller är det något hos mig som saknas? Är det märket, nån slags stigma? Är jag en katt bland hermelinerna?
Vet ej.
Men jag gillar verkligen Datejust och önskar att jag kunde sluta vela.
5ADA238B-B66E-4979-BA41-CA321D575108.jpeg

Funderar mycket över Datejust.. det är nästan värre än att sukta efter en klocka som ligger på smärtgränsen prismässigt. Jag suktar, köper, tröttnar, säljer, konstaterar att DJ inte är för mig trots allt.. suktar, köper, tröttnar osv..

Vet inte riktigt vad som blir fel.. kanske skulle jag ha en 41:a ändå? Visst, 36mm är klassiska mått och jag har inget emot mindre klockor. Men något verkar saknas, eller är det något hos mig som saknas? Är det märket, nån slags stigma? Är jag en katt bland hermelinerna?
Vet ej.
Vad är din drömklocka?

Vet ej.
Har du provat att välja en annan tavla till dina klockor? Jag hoppade också runt en del både med DJ 116234 och OP 116000 - bägge såldes inom 1-2 veckor, mycket pg.a tavlan som var just Svart. För mig blev det en "jaha"-upplevelse.

Upplever att svart tavla blir för "platt". Åtminstone för mig. Det händer liksom ingenting.

Vad är din drömklocka?
Oj, svår fråga. Det varierar ju litegrann.
Föredrar oftast sportklockor av olika slag, toolwatches.. och Datejust är ju bara lite sportig, den är på gränsen men inte riktigt en klocka man skulle ta på fjällvandring. Det kanske är där skon klämmer för mig ändå. Att jag har svårt för klockor som har begränsat användningsområde, iaf när de kostar många tusenlappar..

Har dock funderat en hel del på TT med Jubilee, om jag nu ändå skall ha en DJ kanske jag skall ge upp helt om den där sportigheten.

126233 på jubilee, champagnetavla vore toppen… men jag vet inte hur den skulle kännas när jag väl hade den på handleden.

Har du provat att välja en annan tavla till dina klockor? Jag hoppade också runt en del både med DJ 116234 och OP 116000 - bägge såldes inom 1-2 veckor, mycket pg.a tavlan som var just Svart. För mig blev det en "jaha"-upplevelse.

Upplever att svart tavla blir för "platt". Åtminstone för mig. Det händer liksom ingenting.
Bra poäng. Kanske skulle jag kört en silver eller vit tavla istället för svart. Enda problemet är att jag föredrar mörka tavlor framför ljusa. Kanske skulle jag försöka byta tavla, eller klocka, mot en vit.

Tycker den nya svarta tavlan skiftar snyggt i brunt / grått.
Den är inte bara svart!

Bilagor

• 4969C3B9-ED7B-4E54-B61B-EC113A888ADD.jpeg
    4969C3B9-ED7B-4E54-B61B-EC113A888ADD.jpeg
    598.5 KB · Visningar: 18
Tillbaka
Topp