Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Slät ring tycker jag är snyggast med Oyster.
Jag tycker att bägge kombinationerna är mycket fina, blir lite sportigare samt mindre bling bling. Men mitt tips är inte att gå efter vad någon på forumet anser är "rätt" eller "snyggast". Välj det DU tycker om istället, det är ju du som kommer att bära klockan.
Jag vet att jag ska välja det jag tycker men problemet är att jag inte kan bestämma migJag tycker att bägge kombinationerna är mycket fina, blir lite sportigare samt mindre bling bling. Men mitt tips är inte att gå efter vad någon på forumet anser är "rätt" eller "snyggast". Välj det DU tycker om istället, det är ju du som kommer att bära klockan.
Jag hajar, skulle ju absolut rekommendera dig att testa bägge om du nu inte redan har gjort det.Jag vet att jag ska välja det jag tycker men problemet är att jag inte kan bestämma migi en perfekt värd hade jag köpt en av varje men Rolex prisbild tillåter inte riktigt det ;P
Jag tycker slät hör ihop med oyster och fluted med jubilee.Jag vet att jag ska välja det jag tycker men problemet är att jag inte kan bestämma migi en perfekt värd hade jag köpt en av varje men Rolex prisbild tillåter inte riktigt det ;P
+1Jag tycker slät hör ihop med oyster och fluted med jubilee.
Wild! Nya Bright Black tavlan är 10/10. Köpte, sålde, beställt igenFår väl bjuda på en bild från tidigare i veckan. 126234 med sin släkting 76213.
![]()
Ja den är riktigt bra!Wild! Nya Bright Black tavlan är 10/10. Köpte, sålde, beställt igen![]()
Vad är din drömklocka?Får väl bidra till tråden med min 116200.
Funderar mycket över Datejust.. det är nästan värre än att sukta efter en klocka som ligger på smärtgränsen prismässigt. Jag suktar, köper, tröttnar, säljer, konstaterar att DJ inte är för mig trots allt.. suktar, köper, tröttnar osv..
Vet inte riktigt vad som blir fel.. kanske skulle jag ha en 41:a ändå? Visst, 36mm är klassiska mått och jag har inget emot mindre klockor. Men något verkar saknas, eller är det något hos mig som saknas? Är det märket, nån slags stigma? Är jag en katt bland hermelinerna?
Vet ej.
Men jag gillar verkligen Datejust och önskar att jag kunde sluta vela.
![]()
Har du provat att välja en annan tavla till dina klockor? Jag hoppade också runt en del både med DJ 116234 och OP 116000 - bägge såldes inom 1-2 veckor, mycket pg.a tavlan som var just Svart. För mig blev det en "jaha"-upplevelse.Får väl bidra till tråden med min 116200.
Funderar mycket över Datejust.. det är nästan värre än att sukta efter en klocka som ligger på smärtgränsen prismässigt. Jag suktar, köper, tröttnar, säljer, konstaterar att DJ inte är för mig trots allt.. suktar, köper, tröttnar osv..
Vet inte riktigt vad som blir fel.. kanske skulle jag ha en 41:a ändå? Visst, 36mm är klassiska mått och jag har inget emot mindre klockor. Men något verkar saknas, eller är det något hos mig som saknas? Är det märket, nån slags stigma? Är jag en katt bland hermelinerna?
Vet ej.
Men jag gillar verkligen Datejust och önskar att jag kunde sluta vela.
![]()
Oj, svår fråga. Det varierar ju litegrann.Vad är din drömklocka?
Bra poäng. Kanske skulle jag kört en silver eller vit tavla istället för svart. Enda problemet är att jag föredrar mörka tavlor framför ljusa. Kanske skulle jag försöka byta tavla, eller klocka, mot en vit.Har du provat att välja en annan tavla till dina klockor? Jag hoppade också runt en del både med DJ 116234 och OP 116000 - bägge såldes inom 1-2 veckor, mycket pg.a tavlan som var just Svart. För mig blev det en "jaha"-upplevelse.
Upplever att svart tavla blir för "platt". Åtminstone för mig. Det händer liksom ingenting.
Tycker den nya svarta tavlan skiftar snyggt i brunt / grått.Har du provat att välja en annan tavla till dina klockor? Jag hoppade också runt en del både med DJ 116234 och OP 116000 - bägge såldes inom 1-2 veckor, mycket pg.a tavlan som var just Svart. För mig blev det en "jaha"-upplevelse.
Upplever att svart tavla blir för "platt". Åtminstone för mig. Det händer liksom ingenting.
Well, menade dock inte svart tavla med diamanter. Syftade på svart tavla med vanliga indexen, rälsen et.cTycker den nya svarta tavlan skiftar snyggt i brunt / grått.
Den är inte bara svart!
Instämmer till fullo!Grönt är skönt![]()
![]()
Hade en 116200 i svart tavla jag inte alls var överens med. Blev däremot stormförtjust i 126234 i Bright Black och upplever tavlorna som dag och natt.Tycker den nya svarta tavlan skiftar snyggt i brunt / grått.
Den är inte bara svart!
Grym Tudor, wow! Kul när det sticker ut lite.Får väl bjuda på en bild från tidigare i veckan. 126234 med sin släkting 76213.
![]()
Åh fasen har du fått din pjäs nu efter alla dessa månader? Dunderfin!Blått är flott
![]()
Haha ja precis! Det tog ganska exakt 8 månader. Fick dock höra att denna spec är uppe i runt 2 års väntetid nuÅh fasen har du fått din pjäs nu efter alla dessa månader? Dunderfin!
Ursäkta, två år?! Herregud…Haha ja precis! Det tog ganska exakt 8 månader. Fick dock höra att denna spec är uppe i runt 2 års väntetid nu![]()
Japp, det är rätt löjligt faktiskt…Ursäkta, två år?! Herregud…![]()