• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Har lämnat in Lotta (min datejust) på service, tröstar mig själv med en bild från i somras :drowning:

image.jpg
 
Säker på att du kom ihåg rätt pris för visarna på Nymans? Priset för tavlan stämmer men priset för visarna är ca 1000 kr för mycket. Det har inte varit någon prisökning sedan jag bytte tavla.

Hur som helst: denna blåa nyans är grym. Bra val!
Jag är rätt säker på att han sa 1800 kr men nu blev jag osäker. Jag har nog fel. Det verkar hursomhelst figurera olika scenarior kring tavlorna. Vad jag har läst mest är att när urmakaren beställer en tavla från Rolex kommer den och visare i ett kit. Andra säger att så är det inte. Det känns bara surt om jag betalar för kitet men bara får tavlan. Det vore fint att kunna varva med visare i vitguld utan lumen ibland.
 
Snygg bästa reffen(plexi+quickset) :) Vet du om tavlan är ommålad, relummad? Lumme-prickarna borde väl ligga längre ut som på min 16014?

unnamed.jpg

Min klocka men bild från tidigare ägare
Inte mig veterligen, när jag letade DJ så fanns det oändligt med tavlor att välja mellan.. ingen verkar vara den andra lik, trots att det bara skilde 1-2 år mellan klockorna hade dem olika index och "yttre" index.
Edit: Ja, det är imo den bästa refen.. rätt årtionde, plexi, quickset.. mumma
 
Verkar som det uppstår små repor rätt så lätt på glaset (har en 1601). Visserligen bara synliga under direkt ljus men ändå. Vad är glaset av för material och någon som vet vad det kostar med ett eventuellt byte om man skulle behöva i framtiden?
 
Verkar som det uppstår små repor rätt så lätt på glaset (har en 1601). Visserligen bara synliga under direkt ljus men ändå. Vad är glaset av för material och någon som vet vad det kostar med ett eventuellt byte om man skulle behöva i framtiden?

Plexi.

Detta gäller hos Nymans: glasbyte och täthetsservice med nya packningar - 1800 kr.

Förra året bytte jag plexi på Rob men då var det ingen täthetsservice med nya packningar, utan bara ett glasbyte. Gick på 800-900 kr. Efter det har det skett en prishöjning på ca 12 %.
 
Tillbaka
Topp