Har lämnat in Lotta (min datejust) på service, tröstar mig själv med en bild från i somras
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är rätt säker på att han sa 1800 kr men nu blev jag osäker. Jag har nog fel. Det verkar hursomhelst figurera olika scenarior kring tavlorna. Vad jag har läst mest är att när urmakaren beställer en tavla från Rolex kommer den och visare i ett kit. Andra säger att så är det inte. Det känns bara surt om jag betalar för kitet men bara får tavlan. Det vore fint att kunna varva med visare i vitguld utan lumen ibland.Säker på att du kom ihåg rätt pris för visarna på Nymans? Priset för tavlan stämmer men priset för visarna är ca 1000 kr för mycket. Det har inte varit någon prisökning sedan jag bytte tavla.
Hur som helst: denna blåa nyans är grym. Bra val!
Grattis! Sjukt fin klocka!Då har man blivit med DJ då..
En 16014 från 1985, blå tavla och i grymt skick!
Då har man blivit med DJ då..
Inte mig veterligen, när jag letade DJ så fanns det oändligt med tavlor att välja mellan.. ingen verkar vara den andra lik, trots att det bara skilde 1-2 år mellan klockorna hade dem olika index och "yttre" index.Snygg bästa reffen(plexi+quickset) Vet du om tavlan är ommålad, relummad? Lumme-prickarna borde väl ligga längre ut som på min 16014?
Min klocka men bild från tidigare ägare
ÄNTLIGEN får jag vara med och posta i den här älskvärda tråd!!!
Sjukt fin! är det en 16014?Äntligen får man posta i denna tråd
Det ut att vara en pie-pan tavla så då är det en 1601.Sjukt fin! är det en 16014?
Jaha så de fyrsiffriga referenserna har en sådan tavla. Men pga att ringen ser ut att vara i guld så är det då en 1601?Det ut att vara en pie-pan tavla så då är det en 1601.
Precis, skulle det vara en räfflad ring i stål så är det en 1603 och slät ring 1600.Jaha så de fyrsiffriga referenserna har en sådan tavla. Men pga att ringen ser ut att vara i guld så är det då en 1601?
Okej då vet jag tack för upplysningenPrecis, skulle det vara en räfflad ring i stål så är det en 1603 och slät ring 1600.
Då har man blivit med DJ då..
Tack! Den är bättre live, riktigt bra ljusspel i den!Magisk tavla!
Ett stort grattis!
Fint ex, grattis!Plockade just upp denna skönhet, en 16013 med cool svart tavla!
Mvh
Micke
Grattis till en vacker comboÄntligen får man posta i denna tråd
Hur ligger dom i pris? Vore skoj med en årsklocka och en vintage DJ finns på min bucket list. Logiska vore ju två flugor med en smäll.Då har man blivit med DJ då..
Fin Datejust. Funderar på att köpa en exakt likadan. För man fråga varifrån du köpte din?
Verkar som det uppstår små repor rätt så lätt på glaset (har en 1601). Visserligen bara synliga under direkt ljus men ändå. Vad är glaset av för material och någon som vet vad det kostar med ett eventuellt byte om man skulle behöva i framtiden?
Någon prutmöjlighet där?Fine Watches & Diamonds i Madrid Inga problem alls, tog knappt en dag från det att dom fick pengarna!!
Jag är inte superpepp på tvåton, men den där...
Intressant tråd!
Bifogar en bild på mitt ex. En DJ TT 16233...
Beror ju lite på ref. och skick såklart, men kolla eora.it så får du dig en ganska klar bild, tycker dem har bra priser på DJs i bra skick.Hur ligger dom i pris? Vore skoj med en årsklocka och en vintage DJ finns på min bucket list. Logiska vore ju två flugor med en smäll.
Någon som vet om man kan beställa onyx-tavlor till 160x från AD?
Till daydate finns ju.