• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Är helt novis och totalförälskad i DJn. Är detta riktigt uppfattat?
1601 - "vanlig" DJ med guldbezel
16014 - guldbezel och quick set
16234 - guldbezel, quick set och safirglas
 
Vad tycker ni är rimligt att betala för en begagnad 116200? Undrar även hur dyrt det är att byta en länk? Är ute efter en med jubilee länk och svart tavla ,är det dumdristigt att byta i efterhand ur en ekonomisk synvinkel? Kanske bäst att vänta på rätt objekt!
 
Ja verkligen! Vad tror du om denna? http://www.chrono24.se/rolex/datejust--id3626921.htm Dåligt med bilder men går ju att göra en trusted checkout.
Ser fin ut, den har dessutom roulette datumhjulet vilket innebär att udda datum är röda medan de jämna är svarta !
Det gillas av många ;) Jag kan inte italienska men utifrån det som står kan man ju gissa sig till att den är från 2013 vilket betyder att den kommer att ticka på problemfritt till åtminstone 2018 (men troligtvis kan du dröja med service på den till 2020-21)

Rolex är välgjorda och pallar mycket stryk, välkommen till forumet !
 
Senast ändrad:
Insåg precis att vi har kollat på samma klocka! Blir nog riktigt bra!
Hur funkade det att handla från dom? Handlade du via chrono24 eller från deras hemsida?
Låter ju som dom har ett smidigt upplägg/hanteringsförfarande, så länge dom inte polerar sönder klockorna...:)
Gillade oxå upplägget. Just poleringen jag varit lite rädd för men vafan, suger det är det bara att skicka tillbaka den. Körde via trusted seller, inte för att jag inte litar på dom men känns alltid mer safe såklart :)
Har i månader letat efter wide boy men många har legat för högt i pris. Fick nåt infall förra veckan och bröt mot allt - blå tavla och över budget :D
 
image.jpeg
Bumpar upp tråden med en bild
 
Gillade oxå upplägget. Just poleringen jag varit lite rädd för men vafan, suger det är det bara att skicka tillbaka den. Körde via trusted seller, inte för att jag inte litar på dom men känns alltid mer safe såklart :)
Har i månader letat efter wide boy men många har legat för högt i pris. Fick nåt infall förra veckan och bröt mot allt - blå tavla och över budget :D
Snyggt! Fick du den i tid? Jag ska in till skräddaren bredvid dig i morgon. ;)
 
image.jpeg
Nu kom jag äntligen till ett beslut. Det blev ingen vit tavla med romerska siffror denna gång. Det blev en blå index. Jag är väldigt nöjd. Den blå tavlan är livligare än svart så det känns lite som en ny klocka. Som information till alla som funderar på att byta tavla, som ännu inte gjort det så lärde jag mig detta. RobE tar 5100 kr inklusive visare. Nymans ur tar 5300 kr för tavlan plus 1800 kr för visarna.
image.jpeg
image.jpeg
 
Senast ändrad:
image.jpeg
Nu kom jag äntligen till ett beslut. Det blev ingen vit tavla med romerska siffror denna gång. Det blev en blå index. Jag är väldigt nöjd. Den blå tavlan är livligare än svart så det känns lite som en ny klocka. Som information till alla som funderar på att byta tavla, som ännu inte gjort det så lärde jag mig detta. RobE tar 5100 kr inklusive visare. Nymans ur tar 5300 kr för tavlan plus 1800 kr för visarna.
image.jpeg
image.jpeg

Säker på att du kom ihåg rätt pris för visarna på Nymans? Priset för tavlan stämmer men priset för visarna är ca 1000 kr för mycket. Det har inte varit någon prisökning sedan jag bytte tavla.

Hur som helst: denna blåa nyans är grym. Bra val!
 
Tillbaka
Topp