• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Snygg bästa reffen(plexi+quickset) :) Vet du om tavlan är ommålad, relummad? Lumme-prickarna borde väl ligga längre ut som på min 16014?

unnamed.jpg

Min klocka men bild från tidigare ägare
Otroligt vad vacker den är!
 
  • Like
Reactions: cab
Just den där är nog dyrare pga trätavlan, runt 23-25k är nog mer rimligt för en 16014 i bra skick!
Sant såklart. Fanns betydligt fler när jag inte sökte på just 1985. Mellan 23-33k beroende på skick, tillbehör och tavla. Men måste ju vara en åttifemma om det ska vara årsklocka. ;)
Tycker 60-70-tals 1601 är riktigt läckra också, så kanske börjar med en lite billigare sådan.
 
Jag tänkte också köpa en årsklocka först, (86) och hittade en i fint skick, dock med silvertavla. Jag valde att gå på blå tavla istället även om den är från -85
Den stora fördelen med 16014 är ju quickset...
 
Verkar som det uppstår små repor rätt så lätt på glaset (har en 1601). Visserligen bara synliga under direkt ljus men ändå. Vad är glaset av för material och någon som vet vad det kostar med ett eventuellt byte om man skulle behöva i framtiden?
Snygg DJ du köpt. Plexiglaset behöver inte bytas i första taget. Steg 1 är att putsa det med t ex Autosol. Även tandkräm kan fungera.
 
Tillbaka
Topp