• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Jag tycker TT är så jävla bra till sport/casual. Bär sällan skjorta eller kavaj men känner att den skulle bli lite mycket i sådan kombination. Då skulle det passa bättre med nån äldre 5-siffrig; typ 16220/16200, gärna på oyster.

Vad säger ni andra?
FE4930B1-B504-4580-8BC4-7F49F2A3B1C6.jpeg
A081146A-01CE-4045-989D-9E6063CB2CF4.jpeg

Tycker det går en rät linje mellan flashigare/blingigare klockor och hur mycket bättre de passar till casual kläder.

Om jag tex en vacker dag vågar mig på helguld på länk (typ DD) så kommer jag förmodligen uteslutande bära den till t shirt/hoodie och aldrig till kostym eller knappt skjorta.

Köpte en 1999 rolex datejust 36 mm , 16200 silver roman dial, fullset. Älskar den!
Dock måste den säljas för att finansiera ett nytt köp..
Vad skulle ni värdera denna?

6.jpg
1.jpg
Fullt set kan det knappast vara när lådan inte är komplett.
Har du certet?

Fler bilder för att bedöma skick samt servicehistorik och hur den går behövs också.

Testa sen här.

En fråga från en novis: jag har gått upp en del sedan jag köpte min 16014 från 84, och värmen hjälper inte heller till. Var hittar jag bäst extralänkar till mitt Jubileeband? Just nu sitter den tajt som läder :(

Hej! Har en Rolex Oysterdate 6694.

Vad skulle ni värdera denna till? Svårt att kolla priset då det finns väldigt få ute på chrono och andra sidor.

Hej Klockvänner!
Har precis köpt hem en Datejust 26mm (ref: 69174) till frugan. Köptes via Chrono24 av en italiensk handlare.
Nu när jag fick hem den så känns den så sjukt lätt.. Är van med min GMT2 så kanske relaterar för mkt till den. Är det någon som har koll på vad en Datejust 26mm ska väga. Googlat som en galning men finner inget. Denna väger 50gram.. Har aldrig köpt tidigare via annat än ny från svensk ÅF så är lite nojig :)

Tacksam för svar som förhoppningsvis lugnar min oro :)

Hej Klockvänner!
Har precis köpt hem en Datejust 26mm (ref: 69174) till frugan. Köptes via Chrono24 av en italiensk handlare.
Nu när jag fick hem den så känns den så sjukt lätt.. Är van med min GMT2 så kanske relaterar för mkt till den. Är det någon som har koll på vad en Datejust 26mm ska väga. Googlat som en galning men finner inget. Denna väger 50gram.. Har aldrig köpt tidigare via annat än ny från svensk ÅF så är lite nojig :)

Tacksam för svar som förhoppningsvis lugnar min oro :)
Hittade detta vid en googling vilken tyder på att vikten bör stämma, däremot står det en tokig boettdiameter?!
Screenshot_20220823_093649_com.android.chrome.jpg

Tack, ja det stämmer nog. Köpte av en trusted dealer så borde vara ok. Den var bara så sjukt lätt :) Men och andra sidan är den ju väldigt liten.

Tillbaka
Topp