• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Om jag har förstått det rätt så ska en datejust 41mm med stål, benzel i vitt guld samt jubilee vägra 133g? Stämmer det? Finns det några vikt avikelser? Om det finns, hur stora bör avvikelserna vara innan man kan misstänka att det är en fake?

Har nämligen en jobbar kompis som har en datejust med grön tavla (referens nr: 126334) som väger 126g. Tycker det låter lite? 🤔
Min väger 132-133g (beroende på våg) med blå tavla (referens nr 126334)

Om jag har förstått det rätt så ska en datejust 41mm med stål, benzel i vitt guld samt jubilee vägra 133g? Stämmer det? Finns det några vikt avikelser? Om det finns, hur stora bör avvikelserna vara innan man kan misstänka att det är en fake?

Har nämligen en jobbar kompis som har en datejust med grön tavla (referens nr: 126334) som väger 126g. Tycker det låter lite? 🤔
Min väger 132-133g (beroende på våg) med blå tavla (referens nr 126334)
Kanske en dum fråga men har ni vägt båda klockorna med samtliga länkbitar?

499520B9-B9B0-4D87-B0E4-27B867933A81.jpeg

Möjligen 41mm i mitt fall istället för 36mm, men det vet jag inte än utan att ha provat. Ett kanonval du gjort. Ser fram emot en massa bilder här i tråden sen när den landat. 👌 Grattis.
Tack! Lovar att posta bilder när den väl landat. Som jag längtar! Testade en väns klocka häromdagen, en DJ på 36 mm, och som jag redan misstänkte (läs hoppades på) var det rätt storlek 🙌🏼 Ogillar de mindre damklockorna, trots ett ganska blygsamt omfång på handleden.

• Like
Reactions: Man
Tack! Lovar att posta bilder när den väl landat. Som jag längtar! Testade en väns klocka häromdagen, en DJ på 36 mm, och som jag redan misstänkte (läs hoppades på) var det rätt storlek 🙌🏼 Ogillar de mindre damklockorna, trots ett ganska blygsamt omfång på handleden.
Vad bra 👍 36mm är ju ofta en bra storlek för många. Tur iaf att du inte får vänta ett år eller mer som många andra som väntar på mer hajpade modeller…

Var precis och lade en beställning på en sådan här 🤩 Leveranstid ca 2 månader. Can’t wait!
Bra val!
Datejust är bästa rollen enligt mig. Möjligtvis kunde en DD flyga högre men känner att det är mycket pengar att gå runt med på handleden.
Datejust har den perfekta balansen av sportighet och flärd och i 36mm är den en fröjd att bära - aldrig tung, men samtidigt inte försvinnande liten.

Bra val!
Datejust är bästa rollen enligt mig. Möjligtvis kunde en DD flyga högre men känner att det är mycket pengar att gå runt med på handleden.
Datejust har den perfekta balansen av sportighet och flärd och i 36mm är den en fröjd att bära - aldrig tung, men samtidigt inte försvinnande liten.
Ja, man ska ju ”våga” använda den till vardags 🙂 Satt riktigt skönt på armen (provade en kollegas klocka innan köpet 👌🏼).

• Like
Reactions: Man
Tillbaka
Topp