Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det hade verkligen vart någonting! Skiftar väldigt mycket i färgSnygg blå. Hoppas på samma blå på DD 40mm.
Quick set om den håller tiden bra och inte är märkbart polerad.Med risk för att bli tjatig..
Vad tycker ni väger tyngst?
En nyservad äldre DJ non quick-set eller en nyare DJ med quick-set fast med okänd servicehistorik?
Den är inte dum alls den! Grattis.ÄNTLIGEN får jag vara med och posta i den här älskvärda tråd!!!
Beror på hur du kommer att använda klockan, tänker du inte använda den regelbundet och saknar winder kan det bli lite jobbigt med 16xx men tavlan är snyggare än de platta på nyare referenser.Med risk för att bli tjatig..
En nyservad äldre DJ non quick-set eller en nyare DJ med quick-set fast med okänd servicehistorik?
Tack för input!Quick set om den håller tiden bra och inte är märkbart polerad.
Det är tänkt som kvälls/helg-klocka om man så vill.Beror på hur du kommer att använda klockan, tänker du inte använda den regelbundet och saknar winder kan det bli lite jobbigt med 16xx men tavlan är snyggare än de platta på nyare referenser.
Jag tror mig med relativt stor säkerhet kunna påstå att nyare alltid kommer ligga lite över de äldre i pris. Sedan hur stora skillnaderna kommer vara vågar jag inte sia om.Tack för input!
Det är tänkt som kvälls/helg-klocka om man så vill.
Jag kan tänka mig att man antingen skiter i att ställa om datum eller skippar klockan helt när den inte används dagligen och det vore ju synd..
Tror ni en nyare DJ kommer hålla värdet lika bra som en äldre?
Skulle säga att det även beror lite på det yttre skicketMed risk för att bli tjatig..
Senaste referensen DJ är en helt annan klocka. Prova och jämför om du inte har gjort det tidigare.Tack för input!
Det är tänkt som kvälls/helg-klocka om man så vill.
Jag kan tänka mig att man antingen skiter i att ställa om datum eller skippar klockan helt när den inte används dagligen och det vore ju synd..
Tror ni en nyare DJ kommer hålla värdet lika bra som en äldre?
Kul! Grattis. Skön känsla med första Rolexen. Nästan som första Kärleken. En kärlek man tror ska räcka livet ut.,Här är min första Rolex - mycket nöjd och köpt här på forumet!
Grattis!Här är min första Rolex - mycket nöjd och köpt här på forumet!
Välkommen in i träsket, detta är en början till något större. Har själv redan börjat spara till nästa rolle.Här är min första Rolex - mycket nöjd och köpt här på forumet!
Haft en sådan. Grym!Min 1603 med nya fräscha pyramidtavlan
Gillar inte den där. Länken tillhör den äldre generationens DJ (fyrsiffriga). Tavlan är jag tveksam till om den ens är äkta Rolex. Det är något med glas och visare som inte heller känns bra... Kanske börjar se dåligt... Men jag tror inte det...https://www.chrono24.se/rolex/datejust-36mm-automatic-very-nice-grey-dial--id3769755.htm
Vad tycker vi om denna tavlan? Har inte sett så många förut.
Är det inte dålig passform på endlilnks?Gillar inte den där. Länken tillhör den äldre generationens DJ (fyrsiffriga). Tavlan är jag tveksam till om den ens är äkta Rolex. Det är något med glas och visare som inte heller känns bra... Kanske börjar se dåligt... Men jag tror inte det...
Snygg! Är indexen och text i gulguld? GiltLägger ut min nya 16030, svensksåld 1984 D Krook. Hyfsat ovanlig tavla, tror jag, och jag tycker oyster passar rätt bra till den borstade glasringen
Jajjamän är dock inte tvärsäker, men alla likadana tavlor jag hittat på nätet, säger guld. Inte hittat en liknande som inte är guldSnygg! Är indexen och text i gulguld? Gilt
Tänkte på det med, borde vara en tavla till en TT väl? Snygg hur som helt!Snygg! Är indexen och text i gulguld? Gilt
Nja, har sökt på nätet efter 16030 just, och hittat två bilder med just den tavlan. Om det är TT tavlor vet jag inte, men kan vara. Den är dock såld på det här viset 1984Tänkte på det med, borde vara en tavla till en TT väl? Snygg hur som helt!
Suttit på i flera dagar nu.