• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Dåligt med respons i värderingatråden. Provar här istället. Börjar bli lite rastlös. Inte köpt något nytt sedan 2019 men har samtidigt inte möjlighet just nu att köpa något nytt utan att avyttra något först.

Så vad skulle ni säga att ett rimligt pris för en 116200 är? Utplockad april 2019 (sent exemplar då nya modellen introducerades ungefär då) från Nymans med "rätt" kombo, dvs. blå urtavla och jubilee. Spontant bra skick Men finns såklart något märke och hairlines. Har ju använts i snart fyra år men mestadels på helgerna.

Bild från i somras:
Screenshot_20230201_151454_Gallery.jpg

Dåligt med respons i värderingatråden. Provar här istället. Börjar bli lite rastlös. Inte köpt något nytt sedan 2019 men har samtidigt inte möjlighet just nu att köpa något nytt utan att avyttra något först.

Så vad skulle ni säga att ett rimligt pris för en 116200 är? Utplockad april 2019 (sent exemplar då nya modellen introducerades ungefär då) från Nymans med "rätt" kombo, dvs. blå urtavla och jubilee. Spontant bra skick Men finns såklart något märke och hairlines. Har ju använts i snart fyra år men mestadels på helgerna.

Bild från i somras:
Screenshot_20230201_151454_Gallery.jpg
Känns som att runt 70-75k borde vara rimligt kanske? Men jag skulle ta en ordentlig funderare först, hehe!

Ngn som rockar en 36 mm med lite större handled typ 18 cm + omkrets?

Fått ett riktigt sug på 36:a då den känns som den klassiska datejust storleken och även om den kan se liten ut så utstrålar den lite soprano vibbar 😅

Enligt nedan bild har vi en 40mm gmt och 36:a dj till vänster. Så himla mycket mindre ser den inte ut att vara?
908A26AA-E3D6-4786-A3F5-0F6B431C69B5.jpeg

Fått ett riktigt sug på 36:a då den känns som den klassiska datejust storleken och även om den kan se liten ut så utstrålar den lite soprano vibbar 😅

Enligt nedan bild har vi en 40mm gmt och 36:a dj till vänster. Så himla mycket mindre ser den inte ut att vara?

36mm på (ganska platt) 18.5cm handled. Skulle aldrig tänka tanken att gå på nåt annat när det gäller DJ.

Senast ändrad:

Har en handled på mellan 19 cm och tyckte inte alls att 36mm kändes för liten. Dels är det en vanesak samt att ostronboetten bärs större.

IMG_20200611_145503.jpg

Dessa bilder får ju 41an att framstå som grotesk! 😂
Du kanske behöver begära in bilder tagna på 1,5-2 m avstånd. Då är nog 36an inte lika stor längre… Allt ser stort ut på nära håll. På köp o sälj finns en dj36 med silvertavla där det finns bilder på lite mer avstånd. Där ser den ganska liten ut, tycker jag, tyvärr… Hade gärna velat kunna sikta in mig på 36mm men det går bara inte. Men sen håller jag med om att det är en vanesak också, vad som är stort och litet. Är man (som jag) van vid att använda 43,5mm blir 36mm hopplöst litet. 39,5mm är min minsta och den är verkligen gränsfall känns det som.

Kan Clay så kan du! Resten sitter i ditt huvud. :)
ron-perlman-watch-sons-of-anarchy.jpg

Alltså det ser extremt ut på skådespelaren, på honom hade det sett mycket bättre ut med en 41:a. Sticker ut extra mycket med liten klocka om man har muskulös arm i övrigt. De flesta mindre storlekar ser bra ut på nära håll, så testa verkligen hur det ser ut i en spegel på lite håll innan ni med större handleder och armar köper den mindre modellen.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Man
Alltså det ser extremt ut på skådespelaren, på honom hade det sett mycket bättre ut med en 41:a. Sticker ut extra mycket med liten klocka om man har muskulös arm i övrigt. De flesta mindre storlekarser bra ut på nära håll, så testa verkligen hur det ser ut i en spegel på lite håll innan ni med större handleder och armar köper den mindre modellen.
Fast det är väl för din egen skull du har klockan? Och ansiktet är ju inte 2M från armen hur man än vrider och vänder på det

Fast det är väl för din egen skull du har klockan? Och ansiktet är ju inte 2M från armen hur man än vrider och vänder på det
Givetvis, men det betyder inte att jag inte tycker det ser märkligt ut när jag tittar mig i spegeln och har en för mig liten klocka. De flesta wrist shots är dessutom tagna på ett sätt som får ett ännu närmre perspektiv än när någon till vardags tittar på sin klocka så det ger en skev bild ,jämfört med hur det kommer kännas när du väl testar modellen i verkligheten.

Klockan på skådisen ovan ser väldigt liten ut. Gillar han det så kul för honom, men jag tycker i alla fall inte det ser bra ut och då är jag ingen som vurmar över massiva klockor.

• Like
Reactions: Man
Givetvis, men det betyder inte att jag inte tycker det ser märkligt ut när jag tittar mig i spegeln och har en för mig liten klocka. De flesta wrist shots är dessutom tagna på ett sätt som får ett ännu närmre perspektiv än när någon till vardags tittar på sin klocka så det ger en skev bild ,jämfört med hur det kommer kännas när du väl testar modellen i verkligheten.

Klockan på skådisen ovan ser väldigt liten ut. Gillar han det så kul för honom, men jag tycker i alla fall inte det ser bra ut och då är jag ingen som vurmar över massiva klockor.
Bra att det finns olika att välja på när man gillar olika 😊

Ja nånting hos mig är det som dras till den mindre, har ägt 41:an för referens. Nåt som säger mig att en sån dressig ”blingig” klocka ska vara lite mindre på handleden. Tänker då på fluted/jubilee. Får testa å återkomma helt enkelt 😜

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp