• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Jajjamän :) är dock inte tvärsäker, men alla likadana tavlor jag hittat på nätet, säger guld. Inte hittat en liknande som inte är guld :p

Nja, har sökt på nätet efter 16030 just, och hittat två bilder med just den tavlan. Om det är TT tavlor vet jag inte, men kan vara. Den är dock såld på det här viset 1984 :)

Tänkte på det med, borde vara en tavla till en TT väl? Snygg hur som helt!

Suttit på i flera dagar nu.
DJ_friday.jpg

Tror också den var tänkt till en TT. På den tiden (och kanske även idag när det gäller DJ?) fick man speca sina klockor lite friare. Jag har en tavla och visare som jag tror var avsedda till en TT (Edit: men min tavla har iofs inte guldtext). Även @Whedda har en stål DJ med gulguldsindex och text vill jag minnas.
 
Hej,
Vet inte om rätt tråd riktigt men är ju Datejust relaterat.
Ute efter en mörk urtavla, helst blå/mörkblå, till en DJ 16013.
Passar alla tavlor som har varit till DJ 36 mm och har 5 siffrig referens, även nyare och 6 siffriga?
Vet ni någon som har ngt liggande får ni gärna tipsa. Tänkte lägga ut en köp annons inom kort också.
Tack,
//Heurol
 
Hej,
Vet inte om rätt tråd riktigt men är ju Datejust relaterat.
Ute efter en mörk urtavla, helst blå/mörkblå, till en DJ 16013.
Passar alla tavlor som har varit till DJ 36 mm och har 5 siffrig referens, även nyare och 6 siffriga?
Vet ni någon som har ngt liggande får ni gärna tipsa. Tänkte lägga ut en köp annons inom kort också.
Tack,
//Heurol
Nu finns det en risk att jag är ute och cyklar, eftersom jag inte har nån vidare koll, men har en känsla av att tavlorna inte går att byta rakt av mellan referenser.
 
Hej,
Vet inte om rätt tråd riktigt men är ju Datejust relaterat.
Ute efter en mörk urtavla, helst blå/mörkblå, till en DJ 16013.
Passar alla tavlor som har varit till DJ 36 mm och har 5 siffrig referens, även nyare och 6 siffriga?
Vet ni någon som har ngt liggande får ni gärna tipsa. Tänkte lägga ut en köp annons inom kort också.
Tack,
//Heurol
Tvärtom funkar i alla fall va, @Ernesto?
 
Tvärtom funkar i alla fall va, @Ernesto?

Jag har ordnat en sexsiffrig till en 16200... Vet inte om det funkar till 1601X.

Finns det några "rare dials" till datejust? Någon som vet vart jag kan kolla isf?

Tigeröga är ett exempel. Kika VRF.

Vet att det fanns en lista på nya tavlor man kunde köpa från AD och pris. Någon som kan länka?

Vet inte till vilken ref du menar men de här har jag lagt upp ett par gånger i tråden.

Standardtavlor: 5300 kr
Diamant: 16900 kr
MOP-diamant: typ 40000 kr
Wave: typ 23000 kr

Visare kostar extra. Finns med och utan lume. Typ 800-900 kr.

image.jpeg
image.jpeg
 
Finns det några "rare dials" till datejust? Någon som vet vart jag kan kolla isf?


Jag kanske har kvar mail från nymans/rob angående lite mer rare-tavlor.. Ska kolla det. Var inne på Engströms i Jönköping också, då fanns tyvärr inget för honom att beställa när vi kollade. Kan ju hända att vissa ADs har hemliga gömmor eller har andra möjligheter/förtur att få fram saker från Rolex såklart.. Men när vi kollade stod det bara "invalid purchase" på stentavlorna.

Men det finns många fina tavlor till Datejust. Dock högst troligt att man får hitta på andrahandsmarknaden antar jag.

Edit: detta var till 1601, dvs bara fyrsiffriga tavlor jag kollat på.
 
Tack för infon och bilderna/ref. nr på tavlorna!
Hade varit lite praktiskt om de präntat in ref. nr på baksidan av tavlorna, de jag har sett har varit blanka.
De romerska är de upphöjda eller målade?
 
Men skruvad krona ju.. kan inte tänka mig att den inte klarar lite vattenstänk?

Vattenstänk tål den säkert, men jag var livrädd när jag hade en icke trycktestad äldre klocka. Hade den aldrig under rinnande vatten
utan gjorde som jag skrev över/blötte fingrarna och tvättade mjukt bara. Fett ovärt att chansa verkligen, kan ju sluta både dyrt och tråkigt. haha!
 
Tillbaka
Topp