• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
PXL_20230914_100652485.jpg
 

Lilla_E

Breitling
Helt galet! Var förbi ad på vägen hem från jobbet idag för att fråga om status på min klocka. Har väntat drygt ett år sedan beställningen gjordes. Det visade sig att min klocka kom IGÅR, och de hade fel mailadress till mig och hade tänkt ringa - men jag hann alltså före. Vilken sjukt sammanträffande! Gick alltså därifrån med sprillans nya klockan på armen 🤩😍👏🏼
B2D44339-E01B-4D5E-993A-D8DB160ED631.jpeg
28B6718B-8E48-4130-B1E4-F15710AA161A.jpeg
 

Dman

Omega
Helt galet! Var förbi ad på vägen hem från jobbet idag för att fråga om status på min klocka. Har väntat drygt ett år sedan beställningen gjordes. Det visade sig att min klocka kom IGÅR, och de hade fel mailadress till mig och hade tänkt ringa - men jag hann alltså före. Vilken sjukt sammanträffande! Gick alltså därifrån med sprillans nya klockan på armen 🤩😍👏🏼
B2D44339-E01B-4D5E-993A-D8DB160ED631.jpeg
28B6718B-8E48-4130-B1E4-F15710AA161A.jpeg

Stort grattis!!
 

Minuten

Cartier
Helt galet! Var förbi ad på vägen hem från jobbet idag för att fråga om status på min klocka. Har väntat drygt ett år sedan beställningen gjordes. Det visade sig att min klocka kom IGÅR, och de hade fel mailadress till mig och hade tänkt ringa - men jag hann alltså före. Vilken sjukt sammanträffande! Gick alltså därifrån med sprillans nya klockan på armen 🤩😍👏🏼
B2D44339-E01B-4D5E-993A-D8DB160ED631.jpeg
28B6718B-8E48-4130-B1E4-F15710AA161A.jpeg
Grattis👍😃
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Helt galet! Var förbi ad på vägen hem från jobbet idag för att fråga om status på min klocka. Har väntat drygt ett år sedan beställningen gjordes. Det visade sig att min klocka kom IGÅR, och de hade fel mailadress till mig och hade tänkt ringa - men jag hann alltså före. Vilken sjukt sammanträffande! Gick alltså därifrån med sprillans nya klockan på armen 🤩😍👏🏼
B2D44339-E01B-4D5E-993A-D8DB160ED631.jpeg
28B6718B-8E48-4130-B1E4-F15710AA161A.jpeg
Gratulerar till en underbar klocka!
 

Pater J

Omega
Jag kan inte göra annat än att hålla med tidigare inlägg om att detta är en riktigt snygg och mångsidig klocka. Det enda problemet för mig är att jag lämnade den hemma i Sverige när jag var hemma på semester fran Kongo där jag nu arbetar, och nu saknar jag den väldigt mycket. Det kommer att bli ett trevligt återseende med den i november. Hon kommer definitivt med ner igen.

Datejust réf. 126334

Datejust 41.png
 

erssonnn

Omega
Jag kan inte göra annat än att hålla med tidigare inlägg om att detta är en riktigt snygg och mångsidig klocka. Det enda problemet för mig är att jag lämnade den hemma i Sverige när jag var hemma på semester fran Kongo där jag nu arbetar, och nu saknar jag den väldigt mycket. Det kommer att bli ett trevligt återseende med den i november. Hon kommer definitivt med ner igen.

Datejust réf. 126334

Datejust 41.png
Ifall man får fråga, vilket yrke har fört dig till Kongo?
Läcker bild 😍
 

Pater J

Omega
Ifall man får fråga, vilket yrke har fört dig till Kongo?
Läcker bild 😍
Nja, jag får nog be om att inte berätta detta då jag inte vill ge indikationer på vem jag är. I synnerhet inte då vi diskuterar dyrbara ägodelar på ett helt öppet forum på internet.

Med all respekt så föredrar jag att vara någorlunda anonym i frågan.
 

Filo

Breitling
Nån som har en everose DJ i brunt eller grått? Helt missat att chokladen ens finns i 36mm men har sett den i 41 och kombon är riktigt fin.

IMG_3783.jpeg
IMG_3784.jpeg
Jag har haft min i 1,5 år nu och har inte tröttnat 😀 tycker det är en riktigt bra kombo med rosé och det bruna. Men man ska nog ha en hudton åt det varmare hållet.
 

Bilagor

  • IMG_1264.jpeg
    IMG_1264.jpeg
    444.7 KB · Visningar: 43

Tickers

Omega
IMG_2418.jpeg
Sjukt nöjd med denna. Ser inga tecken på att den polerats heller. Dock, gällande lume ”pluppar” på dessa äldre härligheter, något man kan (bör?) åtgärda? Man ser ju vissa ojämnheter på min, t.ex klockan 9. Även den klockan 6 sitter nästan lite över själva ”swiss” texten. Inget som personligen stör mig, mest bara något jag reflekterat över! Att de inte lyser förväntar jag mig inte efter snart 40 år.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
IMG_2418.jpeg
Sjukt nöjd med denna. Ser inga tecken på att den polerats heller. Dock, gällande lume ”pluppar” på dessa äldre härligheter, något man kan (bör?) åtgärda? Man ser ju vissa ojämnheter på min, t.ex klockan 9. Även den klockan 6 sitter nästan lite över själva ”swiss” texten. Inget som personligen stör mig, mest bara något jag reflekterat över! Att de inte lyser förväntar jag mig inte efter snart 40 år.
Riktigt krispig! Skulle inte bry mig om lumeplupparna.
 
Topp