• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Har snöat in på 126234 på oyster. En kombo jag aldrig gillat tidigare men också den enda jag ännu inte haft.

IMG_9095.jpeg

Nån som vill lägga upp lite bilder?

Någon som kört gummi på vintage DJ/DD? Är fundersam på hur det ser ut. Fått en Patek 5069j på näthinnan som jag inte kan bli av med… kan man uppnå något liknande med DJ 16018/DD 1803/18038 på gummi tro?
IMG_4391.jpeg

Senast ändrad:
Har snöat in på 126234 på oyster. En kombo jag aldrig gillat tidigare men också den enda jag ännu inte haft.

IMG_9095.jpeg

Nån som vill lägga upp lite bilder?
Sjukt sammanträffande, fick prova en kollegas dito med vit tavla igår och fastnade direkt för denna.

En fråga från en oinitierad, är det samma väntetider/AD lista och sociala besök för att köpa Datejust på Oyster som på Jubilee eller exempelvis sub?

Sjukt sammanträffande, fick prova en kollegas dito med vit tavla igår och fastnade direkt för denna.

En fråga från en oinitierad, är det samma väntetider/AD lista och sociala besök för att köpa Datejust på Oyster som på Jubilee eller exempelvis sub?
Väldigt olika hos olika ADs. Ring runt och fråga efter just den konfiguration du är sugen på. Min erfarenhet är att räfflad ring + jubbe är svårast. Hade jag haft cash nu så hade jag kastat mig över palmen på köp och sälj utan att blinka

Väldigt olika hos olika ADs. Ring runt och fråga efter just den konfiguration du är sugen på. Min erfarenhet är att räfflad ring + jubbe är svårast. Hade jag haft cash nu så hade jag kastat mig över palmen på köp och sälj utan att blinka
Tack! Ja det är planen. Blir det en så kommer jag försöka få tag på en direkt. Finns den ny från AD så är det ju toppen, men jag har inga problem och köpa av beggathandlare så någon längre väntetid för en ny blir det inte :)

Då får man göra premiär i denna tråd efter att spontan trillat förbi sin AD som hade en otrolig Datejust ref. 126200 tillgänglig för köp på studs idag. Hade såklart varit fint med fluted bezel om man fick önska fritt, men man kan inte få allt utan långa kötider 😎

IMG_1816.jpeg

IMG_1817.jpeg

IMG_1818.jpeg

IMG_1819.jpeg

IMG_1820.jpeg

IMG_1821.jpeg

IMG_1815.jpeg

Har ni någon annan sida utöver Chrono24 och här där man kan hitta begagnade länkar till DJ36? Varit lite inne på om man ska skaffa en jubilee eller helt ny modell bara.. :)

Tillbaka
Topp