• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

16234 och ny favorittavla 🖤

IMG_4341.jpeg
IMG_4344.jpeg

Någon med 18cm+ handleder som kan bjuda på lite reflektioner (och gärna bilder) kring ägandet av en DJ36? Inväntar en blå 36:a med Jubilée och vitguldsring nämligen!

Blå 126234 på 18.5cm.
36mm Rolex är blueprint vad det gäller storlek och proportioner, absolut perfekt imo.

IMG_3926.jpeg
IMG_3928.jpeg
Jag tycker att 41orna ser konstiga ut, även på grova handleder, och det handlar precis som du säger om proportioner. 36mm Datejust är perfektion. Vikten av bra proportioner är också anledningen till att jag aldrig gått för en Grand Seiko. Fantastiskt fina klockor, välgjorda och intressanta urverk, men många modeller har knäppa proportioner.

Jag tycker att 41orna ser konstiga ut, även på grova handleder, och det handlar precis som du säger om proportioner. 36mm Datejust är perfektion. Vikten av bra proportioner är också anledningen till att jag aldrig gått för en Grand Seiko. Fantastiskt fina klockor, välgjorda och intressanta urverk, men många modeller har knäppa proportioner.
Absolut har 36an trevligare proportioner, men är man av storlek större kroppsmässigt kan det faktiskt se bättre ut med en dj41. Jag har haft flertalet dj36 både nyare och äldre men när jag sett bilder på mig själv ibland kan jag tycka att det ser lite skevt ut i förhållande till mina händer/kropp. Smaksak. Stor skillnad mellan 126334 mot föregångaren 116334 iaf i proportioner. DJ41 nedan på bild (snodd från William Reid).
IMG_3210.jpeg
IMG_3209.jpeg

Absolut har 36an trevligare proportioner, men är man av storlek större kroppsmässigt kan det faktiskt se bättre ut med en dj41. Jag har haft flertalet dj36 både nyare och äldre men när jag sett bilder på mig själv ibland kan jag tycka att det ser lite skevt ut i förhållande till mina händer/kropp. Smaksak. Stor skillnad mellan 126334 mot föregångaren 116334 iaf i proportioner. DJ41 nedan på bild (snodd från William Reid).
IMG_3210.jpeg
IMG_3209.jpeg
Jag tror också det är en smaksak. Jag tycker Datejust 36 ser bra ut oavsett storlek på handled. Mitt problem med 41:an är att för mig blir det för mycket "tomt" utrymme på tavlan. Tavlan blir liksom för stor. Men ja, smaken är olika, givetvis.

Tillbaka
Topp