Är det likadana boetter på Oyster Perpetual 36mm ref 126000, som 126234? Dvs lite mer klassiska proportioner.126234 ser mycket bättre ut. Även om jag tycker att 116234 och 126234 bärs ganska lika.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det likadana boetter på Oyster Perpetual 36mm ref 126000, som 126234? Dvs lite mer klassiska proportioner.126234 ser mycket bättre ut. Även om jag tycker att 116234 och 126234 bärs ganska lika.
Samma klocka på alla foton ju! Föredrar proportionerna på den senare refen över 11623x dock.Och vilken gillar du bäst?
Varför blev det Bold…
Uj, ingen aning….Är det likadana boetter på Oyster Perpetual 36mm ref 126000, som 126234? Dvs lite mer klassiska proportioner.
Uj, ingen aning….
Är det likadana boetter på Oyster Perpetual 36mm ref 126000, som 126234? Dvs lite mer klassiska proportioner.
Tack, får passera AD o fråga.Visuellt ser det ut så och 126234 länk passar på 126000 och vice versa (men inte på någon annan modell) så jag skulle tro det.
DJ över OP alla dagar i veckanTack, får passera AD o fråga.
För visst är de klassiska boetterna finast !
Frågan är...DJ eller OP. (båda är inte svaret hehe)
Håller medDJ över OP alla dagar i veckan![]()
DJ absolut, och Explorer 1 är inget dumt alternativ till en OP?Tack, får passera AD o fråga.
För visst är de klassiska boetterna finast !
Frågan är...DJ eller OP. (båda är inte svaret hehe)
För mig är datum viktigt på en klocka. Använder det mer än jag trodde jag skulle.Tack för input. Vågar man fråga varför ni anser att DJ är att föredra?
Är det den utökade poleringen, datumet eller flutade ringen? (säger man så?)
Du frågar ju också i datejust tråden så svaren kan ju vara en aning obalanseradeTack för input. Vågar man fråga varför ni anser att DJ är att föredra?
Är det den utökade poleringen, datumet eller flutade ringen? (säger man så?)
Ja troligenDu frågar ju också i datejust tråden så svaren kan ju vara en aning obalanserade![]()
Hehe så är det. Jag kan ju tillägga att jag haft så många DJ att jag tappat räkningen med och utan slät ring, med och utan jubilee men har bara OP nuJa troligen
Å andra sidan torde många av oss ha en dröse olika klockmodeller från olika märken, då de hänger här.
Jag tycker det är kanon att byta märke o modell dagligen.
Ja är väl tom väntetid nu va? Hoppas dom inte går samma väg som SUBarnaAlltid tyckt att Datejust har blivit mer och mer attraktivt val jämfört med sportmodellerna. Tycker sportmodellerna var bättre förr (5-siffrig) bortsett från förra generationens Submariner medans nu är de bara blaffiga.
Färsk från AD! En 126234 med enligt mig den rätta kombinationen.
![]()
![]()
Min fick jag på 3 veckor men hörde av säljaren att intresset har helt klart börjat öka igen och bara en tidsfråga innan längre väntetider råder. Sanningshalten i det låter jag vara osagt!Ja är väl tom väntetid nu va? Hoppas dom inte går samma väg som SUBarna
Ringen och visarna är i guld.Det står säkert någonstans i tråden eller underförstått för alla ni som är experter:
Men är det så att fluted bezel finns bara i vitguld? Och sedan när i så fall?
Och när det står vitguld och stål, vad är vad? Är länken stål och resten vitguld?
Tack på förhand.
![]()
Ja precis, den och 16030 har refflad stålring. Efter 16030 gjordes det väl bara 16200 och 16234 med safirglas.Ringen och visarna är i guld.
Här får någon komma som faktiskt vet men vill minnas att det är 1603 som är i stål?
Det står säkert någonstans i tråden eller underförstått för alla ni som är experter:
Men är det så att fluted bezel finns bara i vitguld? Och sedan när i så fall?
Och när det står vitguld och stål, vad är vad? Är länken stål och resten vitguld?
Tack på förhand.
![]()
Ringen och visarna är i guld.
Här får någon komma som faktiskt vet men vill minnas att det är 1603 som är i stål?
Stämmer! Även rolex loggan läste jag nuÄven timmarkörernas ytterkanter är i vitguld om jag inte missminner mig.
Den boetten har blivit rejält polerad. Mycket material är borta och bandhornen har tappat sin originalform. Inte ett bra ex. Även ringen har för mjuka former. Med tanke på skicket på länken där man behöver renovera en hel del pga stretch lär det bli en dyr historia, utan att för den sakens skull ändå se acceptabel ut. Skulle passa på den helt ärligt.Hej, jag behöver lite goda råd från er andra experter här!
Jag är intresserad av en Lady datejust 26mm och har letat runt och sett att det just nu finns en på auction net där bud just nu är 26 000. Den är lite sliten och behöver nog service + estetisk jobb som byta glas och polera band tex. Finns ju finare klockor där prissättningen är 55+. Jag har försökt hitta lite info kring prissättning för renovering men hittar inte något om mer "totalrenovering" som kanske krävs för denna klocka. Är det någon av er som gjort ett sånt jobb och vet prisbild?
Hade ni köpt den finare dyrare klockan eller den på auktion, Hur hade ni resonerat? Bare in mind att jag är klock-nybörjare
Klockan i fråga: https://auctionet.com/en/4024826-a-rolex-watch-datejust-gold-and-steel-1980-s
TACK!!
Tillkommer det provis på det priset?Hej, jag behöver lite goda råd från er andra experter här!
Jag är intresserad av en Lady datejust 26mm och har letat runt och sett att det just nu finns en på auction net där bud just nu är 26 000. Den är lite sliten och behöver nog service + estetisk jobb som byta glas och polera band tex. Finns ju finare klockor där prissättningen är 55+. Jag har försökt hitta lite info kring prissättning för renovering men hittar inte något om mer "totalrenovering" som kanske krävs för denna klocka. Är det någon av er som gjort ett sånt jobb och vet prisbild?
Hade ni köpt den finare dyrare klockan eller den på auktion, Hur hade ni resonerat? Bare in mind att jag är klock-nybörjare
Klockan i fråga: https://auctionet.com/en/4024826-a-rolex-watch-datejust-gold-and-steel-1980-s
TACK!!
Har för mig det är 25% hos dom, men inte säker.Tillkommer det provis på det priset?
Som vanligt brukar det alltid bli billigare att köpa en så välbevarad klocka som du kan jmfrt med en i sämre skick som skall återställas.
Kan du göra jobbet själv är en sak,men lämna bort brukar kosta.
Basservice på en DJ ligger väl runt en tia minimum.