• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

36 är det enda rätta!

7dbVQsY.jpeg
Fin på din bild! Upplevde dock 116234 som lite väl square i boetten när jag ägde.
IMG_3240.jpeg

Är det från en Rolex AD? ”Får” man byta tavla när man vill eller är det någon form av begränsning på det? På vissa modeller skiljer det ju ganska mycket i pris på andrahandsmarknaden för olika tavlor
Vad jag har förstått så har dom satt tydliga restriktioner på nyare referenser vad gäller hur gammal klockan behöver vara och vilka tavlor som går att byta till. När jag bad om att få se vilka tavlor som var tillgängliga till min 18239 så var det dock fritt fram att välja och vraka mellan en mängd skojiga tavlor. Det var främst udda sten-tavlor och liknande som bara erbjöds som direkt utbyte om man hade en skadad av samma typ.

Vad jag har förstått så har dom satt tydliga restriktioner på nyare referenser vad gäller hur gammal klockan behöver vara och vilka tavlor som går att byta till. När jag bad om att få se vilka tavlor som var tillgängliga till min 18239 så var det dock fritt fram att välja och vraka mellan en mängd skojiga tavlor. Det var främst udda sten-tavlor och liknande som bara erbjöds som direkt utbyte om man hade en skadad av samma typ.

Efter garantitiden är det möjligt, som jag förstått det. Gällde för 116200/116234 iaf.

Den infon fick jag också av AD.
Intressant, tack för svar! Egentligen lite oväntat att dom ger valet att behålla den gamla tavlan men det är ju nice. Vet någon om samma sak gäller för ny länk, t.ex. om man skulle vilja köpa till en oyster om klockan kom på jubilee?

På helgen gäller superjubilee och knubbigt case. Känslan är att 116-referenserna hamnar mellan 126- 36 & 41 i upplevd storlek. Oavsett så är det en charmig referens till ett trevligare pris som jag alltid hittar hem till förr eller senare. 3:e gången gillt. Hoppas den stannar.

Trevlig helg alla DJ fantaster! Upp med bilder i tråden🥂

IMG_0678.jpeg

IMG_0671.jpeg

Superjubbet saknar man ju, galet snyggt. Suger efter en datejust börjar komma tillbaka. Fick dock inte ens ställa mig på kö för en 116234 pga att jag köpt en tidigare 😪

Superjubbet saknar man ju, galet snyggt. Suger efter en datejust börjar komma tillbaka. Fick dock inte ens ställa mig på kö för en 116234 pga att jag köpt en tidigare 😪
Utgår från att du menar 126234 för beställning hos AD😄

Kan du inte byta AD? DJ brukar ju inte vara några konstigheter för intresseanmälan? :)

Tillbaka
Topp