Falken
Silver
Fin på din bild! Upplevde dock 116234 som lite väl square i boetten när jag ägde.36 är det enda rätta!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin på din bild! Upplevde dock 116234 som lite väl square i boetten när jag ägde.36 är det enda rätta!
![]()
Fin på din bild! Upplevde dock 116234 som lite väl square i boetten när jag ägde.![]()
Ja, ca. 10 000 om du vill behålla gamla tavlan. 6000-7000 vid inbyte.Någon i tråden som fått offert på tavelbyte inom hyfsad närtid? Gäller 6-siffrig referens och tavla utan stenar
Tack för update!Ja, ca. 10 000 om du vill behålla gamla tavlan. 6000-7000 vid inbyte.
Är det från en Rolex AD? ”Får” man byta tavla när man vill eller är det någon form av begränsning på det? På vissa modeller skiljer det ju ganska mycket i pris på andrahandsmarknaden för olika tavlorJa, ca. 10 000 om du vill behålla gamla tavlan. 6000-7000 vid inbyte.
Vad jag har förstått så har dom satt tydliga restriktioner på nyare referenser vad gäller hur gammal klockan behöver vara och vilka tavlor som går att byta till. När jag bad om att få se vilka tavlor som var tillgängliga till min 18239 så var det dock fritt fram att välja och vraka mellan en mängd skojiga tavlor. Det var främst udda sten-tavlor och liknande som bara erbjöds som direkt utbyte om man hade en skadad av samma typ.Är det från en Rolex AD? ”Får” man byta tavla när man vill eller är det någon form av begränsning på det? På vissa modeller skiljer det ju ganska mycket i pris på andrahandsmarknaden för olika tavlor
Efter garantitiden är det möjligt, som jag förstått det. Gällde för 116200/116234 iaf.Är det från en Rolex AD? ”Får” man byta tavla när man vill eller är det någon form av begränsning på det? På vissa modeller skiljer det ju ganska mycket i pris på andrahandsmarknaden för olika tavlor
Den infon fick jag också av AD.Efter garantitiden är det möjligt, som jag förstått det. Gällde för 116200/116234 iaf.
Vad jag har förstått så har dom satt tydliga restriktioner på nyare referenser vad gäller hur gammal klockan behöver vara och vilka tavlor som går att byta till. När jag bad om att få se vilka tavlor som var tillgängliga till min 18239 så var det dock fritt fram att välja och vraka mellan en mängd skojiga tavlor. Det var främst udda sten-tavlor och liknande som bara erbjöds som direkt utbyte om man hade en skadad av samma typ.
Efter garantitiden är det möjligt, som jag förstått det. Gällde för 116200/116234 iaf.
Intressant, tack för svar! Egentligen lite oväntat att dom ger valet att behålla den gamla tavlan men det är ju nice. Vet någon om samma sak gäller för ny länk, t.ex. om man skulle vilja köpa till en oyster om klockan kom på jubilee?Den infon fick jag också av AD.
Jag blev upplyst om att det inte skulle vara några problem att få komplettera min jubilee med en oyster från AD i somras. Pris diskuterades inte.Vet någon om samma sak gäller för ny länk, t.ex. om man skulle vilja köpa till en oyster om klockan kom på jubilee?
10/10Fredag, lön och helgklockan putsad, svårslaget!
![]()
Tack! Det är en så tidlös och klassisk kombination som funkar till allt. Bra val!10/10Grymt snygg.
Väntar på min, samma konfig. fast 41mm..
Utgår från att du menar 126234 för beställning hos ADSuperjubbet saknar man ju, galet snyggt. Suger efter en datejust börjar komma tillbaka. Fick dock inte ens ställa mig på kö för en 116234 pga att jag köpt en tidigare![]()
Ja precis, gick lite fortUtgår från att du menar 126234 för beställning hos AD
Kan du inte byta AD? DJ brukar ju inte vara några konstigheter för intresseanmälan?![]()
Tipsar om Bergströms Uppsala.Ja precis, gick lite fort
Finns väl inte så mycket kvar?
Nymans/krons
Robs är av med rolex
Finns det någon mer i Stockholm/Sverige?
Och vilken gillar du bäst?Har nog ganska exakt 18. Här kommer ett gäng.
![]()
![]()
![]()
Medhåll, vilken av de nyare har Klassiska proportioner?Fin på din bild! Upplevde dock 116234 som lite väl square i boetten när jag ägde.![]()
Medhåll, vilken av de nyare har Klassiska proportioner?
Den gömda claspen är stekhet!På helgen gäller superjubilee och knubbigt case. Känslan är att 116-referenserna hamnar mellan 126- 36 & 41 i upplevd storlek. Oavsett så är det en charmig referens till ett trevligare pris som jag alltid hittar hem till förr eller senare. 3:e gången gillt. Hoppas den stannar.
Trevlig helg alla DJ fantaster! Upp med bilder i tråden
![]()
![]()