• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

image.jpeg
Nyinkommen , plast sitter kvar tills det blir tavelbyte i veckan :)

Fan vad sugen jag vart på en datejust nu när jag skummat igenom tråden :p Ifall någon i Linköping har en datejust helst en 1603 som skulle kunna tänka sig att låta mig klämma och känna på den hade varit grymt kan bjuda på en kopp kaffe och bulle för besväret. skicka PM :D

Bra fråga, det undrar jag också. Är det för att sekundvisaren stannar i utdraget läge så den inte blir suddig på bild?

Du skruvar ut kronan för att ställa tid och datum samt även vrida upp klockan om den legat ett tag :)

Bra fråga, det undrar jag också. Är det för att sekundvisaren stannar i utdraget läge så den inte blir suddig på bild?
Ja, som kalufsen skriver så är det så man gör liksom på så många andra klockor, jag tyckte bara att det var väldigt många som verkade ha sin krona urskruvad. Särskilt underligt blir det ju dock när det är ett "wrist shot" kan jag tycka.

Ja, som kalufsen skriver så är det så man gör liksom på så många andra klockor, jag tyckte bara att det var väldigt många som verkade ha sin krona urskruvad. Särskilt underligt blir det ju dock när det är ett "wrist shot" kan jag tycka.
För att få visarna att stå i ett fördelaktigt läge.
Håller med dig fullständigt, ett wrist shot är ju en ögonblicksbild som inte skall vara riggad.

Idag fick 16030 Araben sällskap av en 1603a.
KEs8p2p.jpg

Pie Pan tavlan är ju fin och tidlös. Klockan är dessutom från mitt födelseår 1972, så det var ju bara att slå till när den dök upp på Köp & Sälj.
GYQIpTd.jpg

Armbandet är aftermarket, men jag vill ändå prova något annat. Oyster eller vintagemocka från Singular står på önskelistan. Lyckades inte skruva bort länkbitar så jag provade klockan på olivnato. Funkade bra tycker jag.

1yeooRs.jpg

Jag gillar den så nu gör jag ett försök att sälja Araben. Finns på Köp och sälj.

Åh, avis, vill också ha en från 1972

• Like
Reactions: Man
Letar just nu efter min första DJ! Jag velar mellan är 16200, 16220 och 16234 på mörk tavla med stavindex. Kan inte bestämma mig om jag gillar den med slät Bezel, enginge turned eller vitguld.
Kanske har ni några tips som gör att man kommer vidare i sina tankar? Länken tycker jag också är klurigt. Både oyster och Jubilee är snyggt.
Har några frågor som jag hoppas kunna få hjälp med svar på!

* Jag kommer använda min DJ i princip dagligen. Vilken av de 3 referenserna är då vettigast? Spelar det någon större roll?
* Finns 16220 både med oyster och jubilee länk "original? Jag hittar flest med oyster länk när jag kikar på Chrono24
* Dock min svaga karaktär för mörka tavlor fastnade jag för denna tavla men är det original?
Capture 2.PNG

Letar just nu efter min första DJ! Jag velar mellan är 16200, 16220 och 16234 på mörk tavla med stavindex. Kan inte bestämma mig om jag gillar den med slät Bezel, enginge turned eller vitguld.
Kanske har ni några tips som gör att man kommer vidare i sina tankar? Länken tycker jag också är klurigt. Både oyster och Jubilee är snyggt.
Har några frågor som jag hoppas kunna få hjälp med svar på!

* Jag kommer använda min DJ i princip dagligen. Vilken av de 3 referenserna är då vettigast? Spelar det någon större roll?
* Finns 16220 både med oyster och jubilee länk "original? Jag hittar flest med oyster länk när jag kikar på Chrono24
* Dock min svaga karaktär för mörka tavlor fastnade jag för denna tavla men är det original?
Capture 2.PNG

Snygg klocka på bilden. Svårt att råda vilken ref du ska ha. Jag tycker att oyster är mer mångsidigt. 16200 är sportigast, 16234 blingigast. Jag har jubilée och oyster till min DJ. Kul att variera. Även ringen runt glaset och tavlan går att byta ut för i sammanhanget små summor.

16200 med oyster är ju lika stryktålig som en submariner och vattentät till 100 m. Leta efter ett ex med bra boett och en tavla som du gillar, sen kanske inte armbandet spelar så stor roll. Det går ju som sagt att komplettera.

Tavlan på bilden skulle jag tro är original.

Snygg klocka på bilden. Svårt att råda vilken ref du ska ha. Jag tycker att oyster är mer mångsidigt. 16200 är sportigast, 16234 blingigast. Jag har jubilée och oyster till min DJ. Kul att variera. Även ringen runt glaset och tavlan går att byta ut för i sammanhanget små summor.

16200 med oyster är ju lika stryktålig som en submariner och vattentät till 100 m. Leta efter ett ex med bra boett och en tavla som du gillar, sen kanske inte armbandet spelar så stor roll. Det går ju som sagt att komplettera.

Tavlan på bilden skulle jag tro är original.
Bra tips, Tack!
Är det någon som är i flipptankar är jag inte längre bort än ett PM:)

Tillbaka
Topp