Ni vet den där känslan av att man blir helt förälskad i det senast inkomna(obs, jag skriver om klockor..
)? Så självklart finns det en risk att jag är tillfälligt förblindad just nu.
Igår anlände min Dj och den följde med under dagen. Och det är total förälskelse direkt. Jag känner att det var helt rätt köp. Jag har nog inte känt så här sedan jag köpte min Speedy och den hade jag suktat efter i mer än 15 år innan jag slog till. På ett objektivt plan uppskattar jag min Explorer 1016 mer. Men känslomässigt satt DJ direkt rakt in i hjärtat. Den är så otroligt fin, elegant och ändå inte för "prålig". Samtidigt är jag glad för att den inte var för dyr. Det gör att utöver att den är fin så blir den väldigt användbar. Självklart är det inte en beater. Men jämfört med min Explorer som är en modell som är gjord/marknadsförd för lite hårdare tag men som är i så fint skick att den begränsar användandet något känns DJ:n mer som var dags klocka.
Jag har en fundering på att byta glasringen till en slät. Men jag vet inte. När jag köpte den var det planen. Men nu har jag blivit osäker. Varför modda den? Jag har ju ändå slät ring på Explorern..? Vad tror ni?
Den kom på en ganska fin men rasslig Jubileelänk. Men jag bytte snabbt om till ett Cordovan. Inga vidare bilder men jag han inte ta några bättre idag. (dubbelpostar bilderna från dagens)