• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

gonza

Panerai
Tycker den är så jävla överprisad.. Men dom är rätt Nice på 41mm.. Testade everroseTT några gånger förra året och var positivt förvånad.

Jobbar mig uppåt i Europa, är hemma typ i övermorgon!
Rolex överlag är så galet överprisat. Måste finna alternativa klockor tills dagen då man har råd att klippa sin första DD40. Är du på semester eller vad gör du?
 

Krabbeluring

Cartier
Xpostar här för att visa pp daily-beaterförmågan hos en modern DJ.
IMG_0055.JPG

Grymt!
 

Guden

Cartier
CCA1E2B5-FB47-480A-8533-7C64CC343CFE-34351-000023A32EA9516D.jpeg

(Snodd bild)

Satt bakom en herre på flyget som bar denna klocka. Tavlan var helt magisk i verkligheten. VILL HA! Någon som har en liggandes i bankfacket? :rolleyes: Försökte googla runt lite men blev inte klokare.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
CCA1E2B5-FB47-480A-8533-7C64CC343CFE-34351-000023A32EA9516D.jpeg

(Snodd bild)

Satt bakom en herre på flyget som bar denna klocka. Tavlan var helt magisk i verkligheten. VILL HA! Någon som har en liggandes i bankfacket? :rolleyes: Försökte googla runt lite men blev inte klokare.
Troligen en ommålad tavla. Ljusblå tavla sitter i Platinaklockorna och det har aldrig gjorts DJ i platina. Kan ju ha varit en DD du såg?
 

Schildfat

Cartier
Är det svårt att byta bezel på en 16234 själv? Vill inte ha "fluted", utan den vanliga släta ringen. Tycker klockan ser nyare ut med den. Försöker ordna min ultimata sommarklocka. Har en 16234 med vit tavla och romerska siffror på ingång, på jubilee. Men skulle vilja ha slät ring och helst oysterband med PCL,
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Är det svårt att byta bezel på en 16234 själv? Vill inte ha "fluted", utan den vanliga släta ringen. Tycker klockan ser nyare ut med den. Försöker ordna min ultimata sommarklocka. Har en 16234 med vit tavla och romerska siffror på ingång, på jubilee. Men skulle vilja ha slät ring och helst oysterband med PCL,
Du får lämna in den till oberoende urmakare för bytet. AD brukar inte vilja ändra på referensens spec. Men det låter som du skulle ha köpt en 116200 istället? Ingen stor prisskillnad. Det blir ju dyrare att modifiera din 16234.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Vad kan man tänkas få ge för en jubilee länk twotone till en 1601 från -70?
Och om man är sugen på att ev komplettera med en blå eller svart tavla med guld index?
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Satt och blev sugen på en räfflad vitguldsbezel till min 116200 men fick beskedet av Bergströms att Rolex inte tillåter det och dessutom blir den inte tät iheller :drowning:.
Ref 116234 har tydligen ett annat fäste för bezeln. På Bergströms var det såklart många som frågat om detta.......
Vet inte om detta diskuterats tidigare i forumet men nu vet ni!;)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Haft den här i ett par år. Och de kallar mig för flippare ;)

Jag gillar Alpha hands och Big Crown Clasp som gör en så pass vanlig modell som Datejust lite mer ovanlig och spännande. Borde börja använda den oftare...

IMG_0161.JPG
6ABD46B0-A817-46F8-9D1A-71C73E756EDD-2721-0000019335E9377B.jpeg


Rolex 1601 från 1964
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Haft den här i ett par år. Och de kallar mig för flippare ;)

Jag gillar Alpha hands och Big Crown Clasp som gör en så pass vanlig modell som Datejust lite mer ovanlig och spännande. Borde börja använda den oftare...

IMG_0161.JPG
6ABD46B0-A817-46F8-9D1A-71C73E756EDD-2721-0000019335E9377B.jpeg


Rolex 1601 från 1964
Den är svinsnygg och det ser ut som att länken är sådär härligt rasslig?!!!!:happyhappy:. Du borde bjuda på en bild på claspen(om den nu är i ok skick);)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Den är svinsnygg och det ser ut som att länken är sådär härligt rasslig?!!!!:happyhappy:. Du borde bjuda på en bild på claspen(om den nu är i ok skick);)

Tack! Inte supermycket stretch, sett mycket värre. Sitter som siden runt handleden ;)

Min mobil dog i öken så du får screenshots från Instagram, KS ville inte ladda upp beskurna bilder så du får ta det svarta också. Tyvärr dålig skärpa när du zoomar pga screenshots :)

IMG_0176.PNG
IMG_0177.PNG


För referens, min gamla 6427 med mer polerat spänne:
IMG_0179.PNG
 
Topp