Har inte haft superkoll på marknaden, men är det de nyare modellerna som gått upp mycket?Tycker att priser på DJ gått upp en del senaste tiden(pga av stålhypen?), folk söker sig till de mer vettigt prissatta Rolexmodeller och detta gör att även dessa modeller blir dyrare eller är det för att nuvarande eller som vi kanske ska säga nu...gamla (116234) inte längre kommer finns tillgänglig i butik, vad känner/tror ni?
Tycker att bättre begagnade 116200 kostat 55k+- och 116234 65k+- ett tag (i populära konfigurationer vill säga).
Tror nog mer att det är en effekt av att övriga stålrolex inte går att få tag på och köpare då tittar på andra alternativ. För mig känns det som en no-braimer att titta på en 116234 när den kostar halva priset mot vad en GMT eller hulk gör.
Tror inte att lanseringen av den nya datejusten har gjort så stort avtryck, superjubileet går ju att köpa löst i framtiden om det är den som är deal-breaker.
Det jag tycker är konstigt är snarare att äldre datejust är så pass nära prismässigt mot 6-siffriga. Känns som riktigt trötta exemplar börjar på 30-35k nuförtiden. De tycker jag borde bara avsevärt mycket billigare, framförallt när det finns tonvis av dem.
Men antar att fler och fler vill köpa instegs-Rolex i och med märkes-hypen och då tittar på 70-80 tals datejust.