Min första 4-ref och den är så bra! 1603 med grå Sigma tavla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är du intresserad bör du höra av dig snarast och kolla så den inte är såld. Gripen brukar låta en del ligga kvar fast de är borta.
Hittade du nåt annat? Berätta!
Nej, jag la upp det i fel tråd ursäktaHittade du nåt annat? Berätta!
Det kom med den 6-siffriga modellen. Tror tvåton kom 2005 och stålversionen 2006. Alltså 1162XX modellernaHej där! Någon som har koll på när datejust började få solida centerlinks på jubilee?
Boys, behöver lite råd och tips!
Har mailat med följande och är sugen på följande tavla:
http://www.watchstyler.com/rolex-datejust-black-onyx-dial-ss/
Den ska passa 16234. Alltid gillat onyx men jag är mest orolig över att AD inte installerar den på min klocka (då det är en custom). Har ni tips på hur man kan kringgå Rolex bestämmelser eller ska man skita i idén?
Som @Daniel S var inne på så kommer AD inte att ta i den. Men att byta tavla är en smal sak så det finns många alternativ.
När det gäller hantverket så är det samma Kina-fabrik som gör i stort sett alla AM-tavlor, och tyvärr är alla i fabriken gravt synskadade, då man valt ett snarlikt men felaktigt typsnitt (alldeles för utmärkande serifer) och kerningen (bokstavsmellanrummet) ser väldigt illa ut på nära håll. Har man väl lagt märke till det kan du aldrig få det osett, men kan du stå ut med det så är det bara att köra! @JSI
![]()
Rob är bäst! Hade en Jubilee-länk en gång, till en Oysterquartz, som var dålig i själva låset och gick därför till Nymans. De talade om för mig att den var så dålig att den kunde rasa närsomhelst och föreslog att jag skulle köpa en ny för 35 000 kr, annars kunde de inte hjälpa mig. stället gick jag till Rob och de bytte ett par sprintar för 700 kr så var problemet löst...Var inne på Rob Engström för första gången igår för att korta länken på min senaste Datejust, fick snabb och bra service
![]()
Rob har alltid haft bästa servicen....men Kroons är bättre än Nymans (trots samma företag)Rob är bäst! Hade en Jubilee-länk en gång, till en Oysterquartz, som var dålig i själva låset och gick därför till Nymans. De talade om för mig att den var så dålig att den kunde rasa närsomhelst och föreslog att jag skulle köpa en ny för 35 000 kr, annars kunde de inte hjälpa mig. stället gick jag till Rob och de bytte ett par sprintar för 700 kr så var problemet löst...
Kul med en till 1603 Sigma![]()
Min första 4-ref och den är så bra! 1603 med grå Sigma tavla.
Fast plexit är väl ändå inte repfritt bara för du tar nya foto?Lagt upp nya bilder. Var nog mer mobilkameran som gav en halvtaskig bild. Lätt att ålderstecken i akrylet framhävs av kameran. Vid dåligt ljus.
Nej de är väl inte så jättevanliga men väldigt roligaKul med en till 1603 SigmaHar inte sett många på KS.
(gammal bild)
![]()
Tuktuk = Gripen?16220 på nytt oyster
![]()
Rob är bäst! Hade en Jubilee-länk en gång, till en Oysterquartz, som var dålig i själva låset och gick därför till Nymans. De talade om för mig att den var så dålig att den kunde rasa närsomhelst och föreslog att jag skulle köpa en ny för 35 000 kr, annars kunde de inte hjälpa mig. stället gick jag till Rob och de bytte ett par sprintar för 700 kr så var problemet löst...
Vad betalade du för en sådan?Testkör 16233:an med no name-länk i lyxversion som består av klassiskt stainless 316 steel och 10k solitt guld i mittlänkarna. Fördelen är att man får samma färg på länk och bezel, eftersom båda är guld (till skillnad mot billigare after market-länk som ofta bara är spraymålade).
![]()
Bytteköpte med en bekant så jag vet inte vad butikspris är, men tror cirka 2000 kr. Finns dock italienska och asiatiska, om det nu är nån skillnad.Vad betalade du för en sådan?
Det funkar väl bra om man nu inte bryr sig om låsetTestkör 16233:an med no name-länk i lyxversion som består av klassiskt stainless 316 steel och 10k solitt guld i mittlänkarna. Fördelen är att man får samma färg på länk och bezel, eftersom båda är guld (till skillnad mot billigare after market-länk som ofta bara är spraymålade).
![]()