Jag har ett liggande till tvåton, men har inte orkat sätta dit det...Det funkar väl bra om man nu inte bryr sig om låset![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har ett liggande till tvåton, men har inte orkat sätta dit det...Det funkar väl bra om man nu inte bryr sig om låset![]()
Lite knepigt med den nitade delen, så det förstår jagJag har ett liggande till tvåton, men har inte orkat sätta dit det...
Jag pillade lite på låset för nåt år sedan, och den ena sprinten är ju lätt att få bort men den andra sitter ju liksom med två "hattar" och jag kunde inte få bort den med de verktyg jag hade då.Lite knepigt med den nitade delen, så det förstår jag![]()
Ja det är den som är den notade delen. En nit är liksom ”låst” från båda hållen. Men en uris kan fixa det med specialverktyg, har i alla fall jag fått hjälp medJag pillade lite på låset för nåt år sedan, och den ena sprinten är ju lätt att få bort men den andra sitter ju liksom med två "hattar" och jag kunde inte få bort den med de verktyg jag hade då.
Vad menar du med den nitade delen?
Fattar inte vad urologen kan göra, men går väl dit dåJa det är den som är den notade delen. En nit är liksom ”låst” från båda hållen. Men en uris kan fixa det med specialverktyg, har i alla fall jag fått hjälp med![]()
Tänk dom i en trekant!Triss i tvåton![]()
Uris kan ta bort och sätta tillbaka sprinten. I all fall den jag gick till.Fattar inte vad urologen kan göra, men går väl dit då
Tänk dom i en trekant!![]()
Plexi vs safir.Är det någon här som har erfarenhet av både 16014 och 16234 och som skulle kunna bistå med lite råd? Jag står i valet och kvalet och skulle vilja unna mig en av ovan nämnda modeller med silvrig tapestry dial och jubilee.
Just nu lutar det mest åt 16014. Har fått möjligheten att prova en för några månader sedan och tyckte den var mitt i prick!
Så till er med lite mer erfarenhet av dessa, vad skulle ni säga är de största skillnaderna? Vilken modell föredrar ni och varför? Finns det något särskilt man bör tänka på i valet mellan dessa två?
Tack på förhand och trevlig kväll!
Vilken referens är detta?En sån skönhet...
![]()
16233. En personlig favoritreferens; den snygga boetten med lagom vintagekänsla och med det uppdaterade verket och ofta lättare att hitta i bättre skick än 16013.Vilken referens är detta?![]()
Väldigt fin! Intresserad av nått liknande själv!16233. En personlig favoritreferens; den snygga boetten med lagom vintagekänsla och med det uppdaterade verket och ofta lättare att hitta i bättre skick än 16013.
Valde själv mellan dessa modeller och det slutade med en 16014. För mig var det plexit som avgjorde saken. Tycker det ger en helt annan känsla och upplevelse av klockan.Är det någon här som har erfarenhet av både 16014 och 16234 och som skulle kunna bistå med lite råd? Jag står i valet och kvalet och skulle vilja unna mig en av ovan nämnda modeller med silvrig tapestry dial och jubilee.
Just nu lutar det mest åt 16014. Har fått möjligheten att prova en för några månader sedan och tyckte den var mitt i prick!
Så till er med lite mer erfarenhet av dessa, vad skulle ni säga är de största skillnaderna? Vilken modell föredrar ni och varför? Finns det något särskilt man bör tänka på i valet mellan dessa två?
Tack på förhand och trevlig kväll!
Vilket år är denna goding ifrån?
Vilket år är denna goding ifrån?
Den där byter jag gärna till mig nån dag.Guldfredag![]()
![]()
Den där byter jag gärna till mig nån dag.![]()
Det är min lilla älskling. Den stannar hos mig
Helt rätt! Jag har ju ändå min 18038 att gosa med...Det är min lilla älskling. Den stannar hos mig![]()
Den är grymt finHelt rätt! Jag har ju ändå min 18038 att gosa med...
Funkar fint i vitt också! Och i detta fallet tycker jag det skulle vara en betydligt tråkigare klocka utan PCL. Sedan att det inte passar på alla klockor är ju en annan femma.Även jag ny i denna tråd.
Plast kvar då jag är på resande fot.
![]()
126200. Gillar case, tavla och på senare tid har jag till och med lärt mig tycka om pcl...