• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Grattis! Mycket bra val. Är dock förvånad att det inte kom någon ny (grön) tavla till DJ idag, modellen fyller trots allt 75 år i år.

Håller med. Nånting kunde dom ju endå släppt.
Blev jätte förvånad när dom ändrade oyster perpetual serien men inte datejust. Kanske kommer nått nytt i januari..
Det kom flere nye DJ modeller, även er med grön tavla. Dock endast 32mm.
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Den är så bra!

IMG_20200902_065306.jpg
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Tenkte jeg skulle dra opp min DJ manuellt i dag da den har legat några dager, men etter noen runder så känns kronan nästan helt låst og det går inte å dra upp mera. Vet at dette händer på manuella utverk, men inte märkt dette tidligere på andre Rolex modeller med eldre urverk. Noen andre som har opplevd samme og/eller vet om det er korrekt på 3235 at den stopper när den er fullt uppdragen?
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Tenkte jeg skulle dra opp min DJ manuellt i dag da den har legat några dager, men etter noen runder så känns kronan nästan helt låst og det går inte å dra upp mera. Vet at dette händer på manuella utverk, men inte märkt dette tidligere på andre Rolex modeller med eldre urverk. Noen andre som har opplevd samme og/eller vet om det er korrekt på 3235 at den stopper när den er fullt uppdragen?
Jag upplever att min DJ med 3235 får ett tydligt motstånd när jag har dragit upp den fullt. Har inte fortsatt dra upp när det motståndet känns men tycker att det är stor skillnad jämfört med 3135-verket.
 
Frågade i Rolex tråden, men kan lika gärna fråga här också.
Sorry för korspost (heter det så?)

Byte av tavla i en DJ, måstw klockan skickas iväg eller är det nåt en AD fixar över en natt om man förbereder de lite på klockans ankomst, så tavlan kan finnas inne mm?
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Frågade i Rolex tråden, men kan lika gärna fråga här också.
Sorry för korspost (heter det så?)

Byte av tavla i en DJ, måstw klockan skickas iväg eller är det nåt en AD fixar över en natt om man förbereder de lite på klockans ankomst, så tavlan kan finnas inne mm?
Behöver inte skickas iväg och går relativt fort men det beror på hur högt tryck dom har skulle jag tro. Över en natt.. Kanske :)
 
Byta tavla? Finns många snygga att välja på. Går väl på ca 5-6k?
Man får inte slänga i en ny (blå) tavla i din DJ hos AD, det har Rolex slagit stopp för. Iaf om du inte redan har den blå tavlan i din ägo. Anledningen är att den "är för populär", så därför tillåter inte Rolex att deras ADs säljer tex den blå (var några fler med om jag förstod det rätt), helt enkelt för att den är populär, då gör vi som så att OM du verkligen vill ha en blåbtavla, köp en klocka med blå tavla då!?

Och Anledningen till att de ska ha ca 2500kr, om du vill behålla DIN gamla tavla, när du betalar nästan 6k för att köpa en till/ny, är "för att Rolex vill undvika beghandel med deras originaldelar".

Det här börjar ju bli sjukt..

Edit: undrar vad tex en blå tavla till en 116*** , utan diamanter eller annat glam kostar lm 3 år, 25k?

Jaja, finns iaf snart inga Rolexmodeller som intresserar mig när jag fått va jag väntar på iaf..

Fast jag jade velat ha ett Oysterflex med ett glidelockspänne till 116610/114060.. :(
 
Senast ändrad:
Topp