• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Stämmer detta? Datejust 41
8F7697F6-9913-47D9-9DF6-72A6D995E7BA.jpeg
Ja, old news.
 

Jonotex

Breitling
Efter att länge tänkt att jag vill ha sportstål har jag fått upp ögonen för 126200 - vilken otroligt läcker klocka! Nu efter många kvällar på rolex.com har jag kommit fram till att jag vill ha en med blå eller svart tavla men velar dag för dag mellan vilken som är finast. Vad säger panelen, svart eller blå? 🧐
Letade efter en 116234 med samma preferenser, antingen svart eller blå. Landade på det sistnämnda och kan inte vara mer nöjd.
1111.jpg
 

Man

Rolex
Efter att länge tänkt att jag vill ha sportstål har jag fått upp ögonen för 126200 - vilken otroligt läcker klocka! Nu efter många kvällar på rolex.com har jag kommit fram till att jag vill ha en med blå eller svart tavla men velar dag för dag mellan vilken som är finast. Vad säger panelen, svart eller blå? 🧐
Jag hade valt blå, men jag kan vara påverkad av att jag under många år haft andra klockor med svart tavla. Omväxling förnöjer, du vet. Blå känns lite roligare och det är ju ändå ingen skrikig färg. Lycka till med valet.
 

Dman

Omega
Jag hade valt blå, men jag kan vara påverkad av att jag under många år haft andra klockor med svart tavla. Omväxling förnöjer, du vet. Blå känns lite roligare och det är ju ändå ingen skrikig färg. Lycka till med valet.

Lite så jag tänkt då jag haft svart tavla på andra klockor. Blå blir lite roligare, men så ser man en bild på en svart och vips tycker jag att den ser så stilren ut... Svängde förbi AD och kikade men har dessvärre inte blivit klokare.
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Efter att länge tänkt att jag vill ha sportstål har jag fått upp ögonen för 126200 - vilken otroligt läcker klocka! Nu efter många kvällar på rolex.com har jag kommit fram till att jag vill ha en med blå eller svart tavla men velar dag för dag mellan vilken som är finast. Vad säger panelen, svart eller blå? 🧐
Mycket fin klocka som fungerar till allt! Skulle personligen gå på blå alla dagar i rad, otroligt fint skiftar tavlan i olika toner. :)
 

Stein

Cartier
Efter att länge tänkt att jag vill ha sportstål har jag fått upp ögonen för 126200 - vilken otroligt läcker klocka! Nu efter många kvällar på rolex.com har jag kommit fram till att jag vill ha en med blå eller svart tavla men velar dag för dag mellan vilken som är finast. Vad säger panelen, svart eller blå? 🧐
Blått är flott. Blått är livligt och kul, vackert klarblå i solljus och mörkblå i mörker. Dock så har ju den nya modellen sunburst på den svarta tavlan som jag inte sett i verkligenhten ännu.
Photo Blur_Oct142020_134108.jpg
Photo Blur_Sep212020_214857.jpg
 

lambi

Breitling
Gällande 39mm DJn:
Ja den är lite märklig, men inte helt ovanlig om jag inte missminner mig. Vet bland annat att femsiffriga subbar skiljer i storlek med/utan datum (även om båda grupperas som ”samma klocka” på 40mm).

Edit: oops, insåg nu att det fanns en hel sida till med svar där det bemötts redan 😅
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Hur är det med tavelbyten på sexsiffriga DJ i dagsläget? Behålls tavlan, är det orimligt dyrt etc. Någon med erfarenheter?
 

David71

Rolex
2-Faktor
Hur är det med tavelbyten på sexsiffriga DJ i dagsläget? Behålls tavlan, är det orimligt dyrt etc. Någon med erfarenheter?
Menar du 1262XX eller 1162XX? Detta är vad som stått i tråden tidigare: Ska du inte behålla tavlan: 5500kr. Ska du behålla så 40% påslag dvs 7700. Man kan tydligen inte byta till blå urtavla längre.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Menar du 1262XX eller 1162XX? Detta är vad som stått i tråden tidigare: Ska du inte behålla tavlan: 5500kr. Ska du behålla så 40% påslag dvs 7700. Man kan tydligen inte byta till blå urtavla längre.

116XXX. Låter ju helt sjukt? Vilken AD har sagt detta? Jag tänkte bara på valmöjligheten, men om det är så extremt så passar jag.
 

David71

Rolex
2-Faktor
116XXX. Låter ju helt sjukt? Vilken AD har sagt detta? Jag tänkte bara på valmöjligheten, men om det är så extremt så passar jag.
Visst är det sjukt. Det skiljer sig tydligen mellan AD. Kolla runt, alla verkar inte göra likadant. Jag har ingen egen erfarenhet av tavelbyte på många år, detta är vad som stått i tråden.
 

Henken

Omega
2-Faktor
Efter att länge tänkt att jag vill ha sportstål har jag fått upp ögonen för 126200 - vilken otroligt läcker klocka! Nu efter många kvällar på rolex.com har jag kommit fram till att jag vill ha en med blå eller svart tavla men velar dag för dag mellan vilken som är finast. Vad säger panelen, svart eller blå? 🧐
Silver är också bra! Jag valde länge mellan blå och svart tavla och valde sen silver när jag sett lite bilder på den, kunde inte vara mer nöjd😀 Har iofs både svart och blå tavla på andra klockor.
 

Bilagor

  • B347E488-FA6E-4C96-A3F7-1556955673C6.jpeg
    B347E488-FA6E-4C96-A3F7-1556955673C6.jpeg
    496.2 KB · Visningar: 67
Topp