• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Drygt tre år med den här nu - 116200

CE7ECF94-ED1F-4D13-86C7-D466ED605515.jpeg
 

az.joakim

Breitling
Det finns modeller som dom inte byter på som t.ex Daytona, men det er inget problem att byta på DJ (förutom vissa populära tavlor), YM och OP och du får behålla din gamla om du betalar för det. Andra modeller har jag dålig koll på så det kan jag inte svara på.
Har du, eller någon annan, koll på hur det är med äldre referenser? Jag har en gammal 1601 med en i grunden fin, blå tavla. Säljarens urmakare i Italien skadade den dock lite lätt vid ett litet ingrepp (datumhjulet hade fastnat efter en liten smäll under transporten), och det skaver ju lite. Vid en större service framöver kanske jag vill byta…
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Det jag gillar med DJ är att de är så lika mellan ref. GMT och SUB etc har ju ändrats rätt mycket, men denna DJ trots att den är ny känns nästan lite vintage från start. Ibland känns den lite tråkig. En Aquaterra är roligare men åter igen - en DJ ser lika bra ut om 25 år…
B3913420-FE28-4843-A166-114778B1B27E.jpeg
 

Rulle

Audemars
Det jag gillar med DJ är att de är så lika mellan ref. GMT och SUB etc har ju ändrats rätt mycket, men denna DJ trots att den är ny känns nästan lite vintage från start. Ibland känns den lite tråkig. En Aquaterra är roligare men åter igen - en DJ ser lika bra ut om 25 år…
B3913420-FE28-4843-A166-114778B1B27E.jpeg
gillar verkligen dom smalare lugsen på 12-serien
 

Natex

Omega
2-Faktor
Börjar bli riktigt sugen på en ny datejust sedan jag sålde min 116200. Funderar på att testa en äldre modell (gärna då från mitt födelseår) eller köpa en 126234 med silvrig tavla.

Nu hittade jag en från 86 med linnetavla vilket känns otroligt lockande.

Med risk för att göra reklam för ett ur jag då själv eventuellt vill buda på :) så tar jag gärna lite hjälp från expertpanelen dels angående vad ni tycker on skick samt också pris (vad jag bör buda) i förhållande till skicket. Köparen skriver ”obetydligt använd”. Själv tycker jag klockan ser bra ut även om höger badhorn ser lite lustigt ut på en bild, men tänker att det kanske är en synvilla då de ej syns på övriga bilder.


E21B2D20-73C7-410C-B1B4-86A802D1AF91.jpeg
 

Nioq

Omega
2-Faktor
Börjar bli riktigt sugen på en ny datejust sedan jag sålde min 116200. Funderar på att testa en äldre modell (gärna då från mitt födelseår) eller köpa en 126234 med silvrig tavla.

Nu hittade jag en från 86 med linnetavla vilket känns otroligt lockande.

Med risk för att göra reklam för ett ur jag då själv eventuellt vill buda på :) så tar jag gärna lite hjälp från expertpanelen dels angående vad ni tycker on skick samt också pris (vad jag bör buda) i förhållande till skicket. Köparen skriver ”obetydligt använd”. Själv tycker jag klockan ser bra ut även om höger badhorn ser lite lustigt ut på en bild, men tänker att det kanske är en synvilla då de ej syns på övriga bilder.


E21B2D20-73C7-410C-B1B4-86A802D1AF91.jpeg
Tror tyvärr inte att bilden ljuger i det här fallet. Tycker även att sista bilden i annonsen skvallrar om att det där bandhornet har varit med om en del.
 
Topp