• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Bra lineup med tjockpojkar. Slät ring till höger...

tumblr_myne3o0xa61royoxho1_500.jpg

Ping: Chuck

En bild på vad som var trasigt i min DD. Kan någon säga vad det är? Ser att iallafall mainspring "trumman" är där. Vad är resten?

Jag tror också jag betalade för lite för min service. Tror Nymans missade att ta betalt för dagtavlan, ska ner och höra med dom så fort jag kommer till Sverige.
Datumtavlan är också bytt pga en buckla som syns i bilden, noggranna är dom!
Samt så sa jag åt dom att glaset var nyligen bytt (3 dagar gammalt) så det behöver dom inte byta men dom gjorde det iallafall :)
Skönt att bli av med den hemska tyska dagtavlan...

Nästa vecka kommer jag hem och kan pilla på den!
10726480_982166281799415_483061518_n.jpg

Har en fråga om någon kanske har svaret på den:

Passar en 18238 eller en 118238 tavla på en 18038? Har läst på nätet att det passar men hört från AD att det inte passar så undrar vad som stämmer. Har sett flertalet annonser på diverse forum/säljsajter där tavlor säljs och att de passar 118238, 18038, 18238 exempelvis.

Passar en 18238 eller en 118238 tavla på en 18038? Har läst på nätet att det passar men hört från AD att det inte passar så undrar vad som stämmer. Har sett flertalet annonser på diverse forum/säljsajter där tavlor säljs och att de passar 118238, 18038, 18238 exempelvis.

Jag har hört väldigt många olika versioner på just det där.
Hoppas någon insatt kommer med ett bra svar! Nyfiken själv :)

Af Sjodahl

Ställde frågan i rimligt pris-tråden men kanske får mer svar bland experterna här? :)

18039 från ca -85, presidentlänk med minimal stretch, bra skick över lag. Saknar box & papper. Vad kan vara rimligt pris?

Ställde frågan i rimligt pris-tråden men kanske får mer svar bland experterna här? :)

18039 från ca -85, presidentlänk med minimal stretch, bra skick över lag. Saknar box & papper. Vad kan vara rimligt pris?
Beror helt på vad bra skick innebär. Den enes mint, den andres skrot...
Bilder hjälper. :)

Bevisligen så passar en 118238 tavla på en 18238 vilket Af Sjodahl har exempel på. Däremot vet jag inte om (1)18238 tavla passar på 18038.

Inte varje dag man ser Omen slänga av länken, men här kommer en ovanlig bild på min1803 från-77 med ett trevligt band på, håll tillgodo gott folk!:)
2014-06-24 08 14 02.jpg

Lite tvek till Nato på just DD men tycker det är uppfriskande att folk kör det. Just det där skinnet ser dock fantastiskt ut.

...och det där är en av de DD-tavlor som lockar mig allra mest. Mycket bra!

Go kväll!

Jag tänkte höra med er vilket årtal dem "nya" länkarna till DD kom? Alltså dem länkarna med så kallade "hidden clasp"?

Tänkte fråga här istället för slänga upp en egen tråd. Är det någon som har ägt, klämt och känt på en DD head only med bara end links? Tycker ni det ser knasigt ut? Vad kan det kosta att få det här? Jag antar att det är avkortade så att ett strap får plats under?
154-large_default.jpg

155-thickbox_default.jpg

1000x1000.jpg

262-large_default.jpg

Tänkte fråga här istället för slänga upp en egen tråd. Är det någon som har ägt, klämt och känt på en DD head only med bara end links? Tycker ni det ser knasigt ut? Vad kan det kosta att få det här? Jag antar att det är avkortade så att ett strap får plats under?

Ser väl bra ut men kruxet är att få tag i end links i solitt guld. Man vill nog inte ha end links i stål som skaver mot boetten.

Tillbaka
Topp