Har sett en gulgulds 1803 till salu här för ett tag sen med slät ring. Vet dock inte om ringen är original.
DrDre har väl det på sin YG DD?Finns DD med slät ring?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har sett en gulgulds 1803 till salu här för ett tag sen med slät ring. Vet dock inte om ringen är original.
DrDre har väl det på sin YG DD?Finns DD med slät ring?
Slipsen är lugnGillart skarpt...dock inte slipsen...
Här platsar min.. svart onyx tavla klocka & tavla fr 2013…
Kan vara det bästa jag sett någonsin!
Finns det något namn för sådana tavlor?
Står väl rätt så tydligt att det är en onyx-tavla
Vilka bilder du bjussar på. Fin fint!Lite bilder på min DD!
Annat verk.18238 har det moderna verket med dubbel quick-set som används än i de sexsiffriga referenserna. Finns även små skillnader i boettens utformning. Har för mig att 18238 är lite lägre och slankare.Vilka skillnader är det mellan 18038 och 18238?
Någon som har koll på det?
Vilka skillnader är det mellan 18038 och 18238?
18038 har väl single quickset och 18238 har väl double?Vilka skillnader är det mellan 18038 och 18238?
Min uppfattning är att Boetten är lite fetare på 18038, lite tunnare på 18238 men kan ha felVilka skillnader är det mellan 18038 och 18238?
Har en fråga om någon kanske har svaret på den:
Passar en 18238 eller en 118238 tavla på en 18038? Har läst på nätet att det passar men hört från AD att det inte passar så undrar vad som stämmer. Har sett flertalet annonser på diverse forum/säljsajter där tavlor säljs och att de passar 118238, 18038, 18238 exempelvis.
Har en fråga om någon kanske har svaret på den:
Passar en 18238 eller en 118238 tavla på en 18038? Har läst på nätet att det passar men hört från AD att det inte passar så undrar vad som stämmer. Har sett flertalet annonser på diverse forum/säljsajter där tavlor säljs och att de passar 118238, 18038, 18238 exempelvis.
Beror helt på vad bra skick innebär. Den enes mint, den andres skrot...Ställde frågan i rimligt pris-tråden men kanske får mer svar bland experterna här?
18039 från ca -85, presidentlänk med minimal stretch, bra skick över lag. Saknar box & papper. Vad kan vara rimligt pris?
Vilka skillnader är det mellan 18038 och 18238?
Bild hjälper mycketStällde frågan i rimligt pris-tråden men kanske får mer svar bland experterna här?
18039 från ca -85, presidentlänk med minimal stretch, bra skick över lag. Saknar box & papper. Vad kan vara rimligt pris?
Bevisligen så passar en 118238 tavla på en 18238 vilket Af Sjodahl har exempel på. Däremot vet jag inte om (1)18238 tavla passar på 18038.Har en fråga om någon kanske har svaret på den:
Inte varje dag man ser Omen slänga av länken, men här kommer en ovanlig bild på min1803 från-77 med ett trevligt band på, håll tillgodo gott folk!
Tänkte fråga här istället för slänga upp en egen tråd. Är det någon som har ägt, klämt och känt på en DD head only med bara end links? Tycker ni det ser knasigt ut? Vad kan det kosta att få det här? Jag antar att det är avkortade så att ett strap får plats under?