• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Fantastisk klocka du har jonas_w

Känner att jag får bidra med min lite också :)
2015-01-23 18.33.40.jpg

Ljuset speglas konstigt på bilden, sidorna är fortfarande välvda. Varken boett eller länk polerades under servicen.
Väldigt välhållen boett och det är väl konstaterat att 18038 har en kralligare boett än 1803. Vilken "klassresa" du har gjort sedan din första DJ som du köpte av Easy Rider!

För att inte tala om Omen. Det fanns en tid när du kunde glädjas åt en TT DJ :)

Jag tycker denna är riktigt snygg.

Sen är frågan om man ska köpa end links till en modell som inte är gjord för det, jag är tveksam.
Tycker i så fall det är bättre att köpa en som har det original

Man kan tyvärr inte köpa ändlänkar till denna ref, pga boettformen. Den är gjort för band, och endast band.

Lite go-saker som auktioneras på Phillips;

GreatGatsby-4-1024x683.jpg

yellowdiamondstella-11-1024x683.jpg

Rolex-1-1024x683.jpg

BigKahuna-2-1024x683.jpg

Sist men absolut inte minst, den coolaste DDn som gjorts. (Obs, detta är INTE en Oyster Quartz Day Date...)

RolexEmporerDayDate-1-683x1024.jpg

Man kan tyvärr inte köpa ändlänkar till denna ref, pga boettformen. Den är gjort för band, och endast band.
Minns inte vad du citerar, men bör ha länkat till fel bild. Det finns flertalet företag som gör ändlänkar till 1803, 18038 samt 18238. Där anser jag dessa modeller ska ha länk. Dvs att det är inte direkt snyggt med ändlänkar till band.

Nya DD (minns ej ref.) som kommer på endast band ska ha band.

Ursäkta om jag var diffus.

Minns inte vad du citerar, men bör ha länkat till fel bild. Det finns flertalet företag som gör ändlänkar till 1803, 18038 samt 18238. Där anser jag dessa modeller ska ha länk. Dvs att det är inte direkt snyggt med ändlänkar till band.

Då är vi på samma blad, det var nya DD jag menade :)

Varför ha ändlänkar till DD på band? De är ju redan designade för både länk och band?

Tillbaka
Topp