• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Ser vad du menar, kan vi inte få folk att mäts upp sina DDs? Typ boettsidans höjd och den totala tjockleken? Omen Apansson Spencer66 Porsan och alla andra med DDs...

18238

Hade heller inget skjutmått hemma. Fick bli en nödlösning.. :)

ygenube6.jpg
ehunener.jpg

Apansson hur många länkbitar sitter det på din DD? Har för mig att den passade rätt bra när jag testade på Hublot-eventet? :)

Räknar du in endlinks har jag 23st på klockan, har även 2 extra. Det sitter även en liten bit skinn på insidan av låset för att skydda länken. Denna gör klockan lite tightare också. Har ungefär 160mm handled.

Räknar du in endlinks har jag 23st på klockan, har även 2 extra. Det sitter även en liten bit skinn på insidan av låset för att skydda länken. Denna gör klockan lite tightare också. Har ungefär 160mm handled.

Allright, tack! Vet du hur mycket en länkbit "ger"? Har 16,5cm ish så misstänker att 22 länkar skulle bli för rassligt.

Så där, då har man fixat allt som behövs för att tighta till länken och skydda insidan.

Tack för tipset Apan och bra påhitt Aurum. :)

Det kommer bli över en del skinn, vissa är lite tjockare än andra. Vill någon ha till sin Day-Date så hojta till i ett PM så löser vi det!

Ett tips är att göra skinn-lagret/lagren högst på mitten av viklåsbladen så det ser naturligt ut. Sedan skall det finnas speciallänkbitar som är 1,5 länkbitar långa ifall man inte får till det med skinnet.

Intressant sätt att skydda länken på. Har du suttit fast den på något sätt eller bara fastkilad mellan låset och länken?

Om det är mig då frågar så har jag endast fixat grejerna. Tar tag i det ikväll.

Men tipset från Apan/Aurum är dubbelhäftande montagetejp som man sätter fast skinnet med. Tejpen jag köote idag är 3M och är tunn. Inte den grövre med fiberremsor i sig.

Vad bör en service av en day-date gå på?
Jag var inne på Bergströms och av ren nyfikenhet frågade jag, vad ligger en service på av en 1803. Damen svarade ca 7kkr.
Tycker detta låter dyrt, eller?

Blir så jäkla sugen på en DD när man glider in på sådana här trådar.

Kanske är overkill att gå ifrån en under 5k klocka till ~35k utan att mellanlanda på en ~15k DJ.

Gillar den som ligger uppe på gripen.

Tillbaka
Topp