• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Har haft två YG DDs med bling. Sålde dem. Kände mig inte helt blingig. Får nog bli en VG eller platina sen. Kanske bling på urtavlan.

Alla behöver en DD. Its nice to President...
Så här blev det..:)
image.jpg

image.jpg

Hej,

Ni som rutinerade Rolexbärare och som säkert har varit genom några 40mm-varianter - hur upplever ni 36 mm efter ett tag? Nyss skaffat en som jag trivs med, men nyfiken kring hur ni ser på storleken longterm?
image.jpg
Perfekt storlek så länge man inte är Gladiator. Classy förresten.

Hej,

Ni som rutinerade Rolexbärare och som säkert har varit genom några 40mm-varianter - hur upplever ni 36 mm efter ett tag? Nyss skaffat en som jag trivs med, men nyfiken kring hur ni ser på storleken longterm?
image.jpg
Inga konstigheter, fick en deja vu ang denna fråga. Oavsett så är sitter den som en smäck

Blev lite sugen på en svart Onyx tavla till min DD. Är den tidsenlig med en 18038 från 1983? När gjordes den sista med Onyx? Går det att köpa ny via AD eller är det begagnat som gäller? Här kommer lite bilder:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Lånade bilder
Beg som gäller (har försökt beställa nytt). Typ 25-30.

Går att beställa onyx från Nymans:)
Möjligtvids till nyare ref. isf, stort tvek på att det går till 4 eller 5 siffrig ref. Har @leben försökt och fått nej så finns dom med största sannolikhet inte att beställa hos Rolex längre då alla AD's beställer på samma sett och har tillgång till samma lagerstatus, skulle vara om Nymans har nån gammal i lager isf.

Tillbaka
Topp