• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Fredag och soligt ute då åker DayDate på. Tavlan kommer verkligen till sin rätt just när solen väljer att titta fram. :)

15591F13-5F38-469C-A73C-DA3E01FF3FA3.jpeg

F397C2A4-2707-4538-A9EB-197A5A3AC7F7.jpeg

Den är helt galen...

Hej alla glada! Skulle behöva lite hjälp. Någon som vet om denna är en servicetavla eller original? Tack på förhand!:happyhappy:
BC550E43-EC8C-47C0-945D-1E60F789D003.png

Är det din klocka eller är du spekulant? Stör mig mer på en överpolerad boett än om tavlan skulle vara ommålad. Tycker tavlan ser fin ut, men kan inte uttala mig med säkerhet om den är ommålad eller inte. Tror den är original.
Den är min, absolut mycket polerad det vet jag:(:). Tänkte också på det med ”swiss made” texten längst ner, den borde väl vara med om tavlan är original?

Kan man få tag i en schysst 118238 för typ 160k? Letat runt lite på C24 och hittat några som ser skapliga ut men jäkligt svårt att avgöra skicket, speciellt poleringen på 6-siffriga tycker jag. Är 160 för billigt för att den ska se skaplig ut?

Senast ändrad:
Kan man få tag i en schysst 118328 för typ 160k? Letat runt lite på C24 och hittat några som ser skapliga ut men jäkligt svårt att avgöra skicket, speciellt poleringen på 6-siffriga tycker jag. Är 160 för billigt för att den ska se skaplig ut?
Jag tycker jag sett mig fina exemplar för runt 160k, men som du säger är poleringen riktigt lurig att avgöra på 6-siffriga boetten då den ser rätt rund ut från fabrik. Speciellt när de flesta handlarna på C24 lämnar bilderna mycket att önska, om du hittar ett ex som ser fint ut skulle jag be om bra bilder där bakgrunden helst inte är vit och där boetten går att avläsa bättre :)

Tillbaka
Topp