• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Jag tycker jag sett mig fina exemplar för runt 160k, men som du säger är poleringen riktigt lurig att avgöra på 6-siffriga boetten då den ser rätt rund ut från fabrik. Speciellt när de flesta handlarna på C24 lämnar bilderna mycket att önska, om du hittar ett ex som ser fint ut skulle jag be om bra bilder där bakgrunden helst inte är vit och där boetten går att avläsa bättre :)
Okej, sweet! Det är det inte jag som är helt talanglös vad gäller 6-siffriga helt enkelt då jag tyckt mig se precis samma sak. Finns det några tydliga "tells" på dessa som det gör på de äldre modellerna med antingen pinnsmala eller platta bandhorn och grovkornig polering i fel riktning t.ex.?

Gammal bild. Tavlan var ju faktiskt rätt schysst i det ljuset.
087F4C60-35B9-4D28-8395-79E6347ABFF8.jpeg

Tack, jag satte som sagt målbilden effter din gamla och tillslut presenterades en möjlighet... Nu utifrån ditt senaste inlägg förstår jag dessutom att jag inte ska få några flipptankar längst vägen :p

Plötsligt händer det! :)
Haha, jag tyckte min DD bara låg och dammade och det blev lite ångest över det hela! Men med facit i hand låg den ändå rätt bra!:rolleyes:
Flippa inte säger jag!:angel:

Plötsligt händer det! :)
Haha, jag tyckte min DD bara låg och dammade och det blev lite ångest över det hela! Men med facit i hand låg den ändå rätt bra!:rolleyes:
Flippa inte säger jag!:angel:

Inget konstigt, genomgår samma process med varje klocka och OFTAST ångrar jag mig efteråt... Men det är väl som det är, "man inser inte vad man hade förens det var föresent" ;) Ska försöka ta dig vid orden ;)

Förlåt, Man kan kontakta mig direkt, man behöver inte skriva något på DD tråden.
Jag vet inte hur jag ska ställa frågan annars

Har ni sett detta?
Ett företag som reparerar och renoverar Rolexlänkar (och boetter) i Stockholm. (Lägger in den här eftersom det väl oftast handlar om just DD när man ska renovera länkar).

Jag har absolut 0 erfarenhet av företaget men det blir onekligen lite smidigare och tryggare att kunna få det gjort på hemmaplan ochh att kunna prata med killen som ska göra det etc.

http://www.guldsmed.com/kategori/renovering-klockor/rolex/

Har ni sett detta?
Ett företag som reparerar och renoverar Rolexlänkar (och boetter) i Stockholm. (Lägger in den här eftersom det väl oftast handlar om just DD när man ska renovera länkar).

Jag har absolut 0 erfarenhet av företaget men det blir onekligen lite smidigare och tryggare att kunna få det gjort på hemmaplan ochh att kunna prata med killen som ska göra det etc.

Poleringen lämnar en del i övrigt att önska

Har ni sett detta?

Har diskuterats lite tidigare också: https://klocksnack.se/threads/day-date-tråden.16361/page-96#post-2279293

Poleringen lämnar en del i övrigt att önska

Menar du på boetten eller bandet? Jag har aldrig satt mig in i Rolex poleringar, men bandhornen ser väldigt tunna ut. Vad gäller bandet så ser jag inget konstigt. Upplys mig gärna, jag vill lära mig.
Förövrigt så är det kul och intressant att han visar hur det går till. Vet någon vad han tar för att fixa ett band? Young tar väll 6-7000kr har jag fått höra.

Tillbaka
Topp