Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Menar du på boetten eller bandet? Jag har aldrig satt mig in i Rolex poleringar, men bandhornen ser väldigt tunna ut. Vad gäller bandet så ser jag inget konstigt. Upplys mig gärna, jag vill lära mig.
Förövrigt så är det kul och intressant att han visar hur det går till. Vet någon vad han tar för att fixa ett band? Young tar väll 6-7000kr har jag fått höra.
Förutom skillnaden på ringen, räfflad mot slät, så skulle jag säga nej. Åtminstone skulle inte jag se skillnad på håll.Min vitguld DD 118239 väger 167 g.
Ser man skillnad på vitguld och platina på avstånd?
Den här! Vill helst inte posta eftersom det finns en risk att jag får ta lite skit , men det är en original champagnetavla i grunden men ommålad så den liknar en Stella, men Stella fanns aldrig i samma konfiguration med dessa index och "rails" eller vad man ska kalla det. Färgen är även något mörkare och det är inte emalj, utan vanlig lack till skillnad från Stella. Den är helt otrolig i verkligheten!
PMTill salu?
Härligt med krimtorsdag
Det är ingen stella tavla. Stella tavlorna är av typen pie pan och fanns endast till fyrsiffra day-dates.Är det en Stella tavla?
Det är ingen stella tavla. Stella tavlorna är av typen pie pan och fanns endast till fyrsiffra day-dates.
Klockan på bilden är en femsiffrig med en sexsiffrig tavla.
Köpesannons här på forumet eller jaga på auktionssidor.Jag letar efter en extra länkbit till min 18239, president VG. Om man inte är sugen på att betala 6k hos AD har ni då förslag vart man kan leta?
Stämmer inte, finns till femsiffriga med.Det är ingen stella tavla. Stella tavlorna är av typen pie pan och fanns endast till fyrsiffra day-dates.
Klockan på bilden är en femsiffrig med en sexsiffrig tavla.
Köpesannons här på forumet eller jaga på auktionssidor.
Tack för rättelsen.Stämmer inte, finns till femsiffriga med.
Snyggt band, vad är det för något och ännu viktigare vart köper man det?Firar att det är fredag imorgon med svart.
Den där langar jag nog in ett bud på. Jag har ju den något blekare rhodiumisblå tavlan med romerska index i min 118209 men saknar lite lume så denna skulle sitta fint.Auktionstips för den som vill jazza upp sin vitgulds DD (som väl egentligen hör hemma på platinum?).
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3479/vara/1486193
5-siffrig gulgulds Day-Date är fan i mig svårslaget. Pang för pengen.
Gammal bild men trevlig klocka!