• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Det händer dock alldeles för ofta. Säkrare att göra det själv hemma med skyddstejp.
Håller med, bättre att investera i bra saker och göra det själv som du säger...och vad man hört från vissa så kostar det ju nästa lika mycket att köpa verktyg som ett band-/länk-byte/länkjustering...

Varje repa berättar en historia :)

Men den här historian kommer svida för @Rusty varje gång han ser den eftersom han kommer ångra att han lämnade sin klocka i händerna på en klåpare! Repor är något man skall göra själv, speciellt på en helt ny klocka.

Håller med, bättre att investera i bra saker och göra det själv som du säger...och vad man hört från vissa så kostar det ju nästa lika mycket att köpa verktyg som ett band-/länk-byte/länkjustering...

Samtidigt var detta ett enkelt arbete som man hade kunnat hoppas att en Rolex AD skulle fixa galant utan att repa/jacka en helt ny DD.

Agree! Kände att jag kunde komma ner till 70-isch.

Ok. Härligt, men det kanske va ett tag sedan!?

Nej, några veckor sen om jag minns rätt. För det priset ska det vara länk med.
@nöt har hyfsat rätt - jag köpte den i mitten av september och dessutom i USA vilket innebär att jag inte direkt drog en vinstlott rent växelkursmässigt. Om du gör en sökning på Chrono 24 bör du snabbt inse att du, om du köper den, betalar ett rejält överpris.

Ganska nybliven DD ägare! Men känns underbart :)

LRM_EXPORT_14342406020727_20181116_104004061.jpeg
LRM_EXPORT_14332305828541_20181116_103953961.jpeg

En fråga till era kloka DD-ägare.
Köpte en helt ny 118138 för ca en månad sen.
1h efter jag hämtat ut klockan såg jag att armbandet hade spruckit. Gick tillbaka och AD:n, de naturligtvis byter bandet.
Var mycket tydlig att de måste vara försiktiga och inte repa bandhornen när de bytte. Det skulle inte hända.
När jag hämtade ut klockan såg två av bandhorn ut som nedan.
Vad ska jag göra?

EB32B2CA-7A7D-4416-9627-009CC17E48D0.png
Tråkigt på repan. Men tur i oturen på den hyggliga kompensationen! :)

En sak jag funderar över.. Hur får man plats att byta ut armbanden när de ser ut såhär?
När det liksom inte finns några "hål" för att komma åt sprinten med verktygen?

Sorry om det är en korkad fråga..

Mvh Roffe

Tillbaka
Topp