• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Ser ut att vara samma typ av bemålning som de bruna 18XX har på forumet? Sedan kan en helt förstörd klarlack få typ detta utseende men det har jag inte sett på 16XX eller 18XX. Detta är skadad klarlack på min gamla UG (skulle aldrig sålt den @NiklasArvid):

SNC16696.jpg

Jo, det skulle du, det är JAG som aldrig skulle ha sålt den... @theargonaut

118239/118209 var jag på jakt efter i runt 1 år innan jag snubblade över en 118206.

Tycker din är riktigt fin även om kanske stenarna är lite väl för min konservativa hjärna... Tror även en blå tavla skulle funka fint.

/gustav
Det var för mycket för mig först men irl så kändes det helrätt! Även om jag förmodligen kommer komplettera med en "höst tavla" senare :)

Enligt Nymans så har Rolex flera svarta Onyx tavlor på lager som går att beställas. Leveranstid cirka 6 veckor. Pris ca 16-20 tusen.
Exakt pris får man om man skickar en förfrågan. @k0ltrasten @Porsan @heikensten @leben
Nästan att man skulle köpa en bara för att ha hemma, då en 18038 kommer att införskaffas inom en framtid.
Tyvärr lär det vara omöjligt att bara köpa en tavla om man inte äger klockan :(

Ju mer man klickar runt desto mer likasinnade hittar man. Min fallenhet skulle vara en 1803 på mockaremm som en total understatement

Finns dom bara på lager till DD?
(Mailat Rob och frågat, men man kan ju lika gärna fråga här också.)

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Vad säger experterna om stretchen i denna DD 1803? Katastrofal eller okay för en 1803. Fått en prislapp på 60 k. Finns inga tillbehör o okänd servicehistorik.

Blir själv lite skeptisk till tredje bilden. Men det är trots allt en gammal dinka. Tack på förhand för svar :)

Edit: sorry för kassa bilder.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Vad säger experterna om stretchen i denna DD 1803? Katastrofal eller okay för en 1803. Fått en prislapp på 60 k. Finns inga tillbehör o okänd servicehistorik.

Blir själv lite skeptisk till tredje bilden. Men det är trots allt en gammal dinka. Tack på förhand för svar :)

Skulle säga att länken ser ok ut för att vara en 1803. Är boetten bra (svårt att bedöma på dessa bilder) så är det ett bra pris för en 1803.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Spontant känns det bra. En lättare borstning av de matta delarna på länken så bör den se bra ut. Av de där bilderna att döma ser det ut att vara mycket guld kvar i boetten, i alla fall om man jämför bandhornens höjd med ändlänken. Stretchen ser inte så farlig ut heller, men jag är inte lika kräsen där heller som vissa andra. Finns naturligtvis finare exemplar, men då kostar de därefter också. Stretchen på min 18038 från 1985 är typ sådär, och det ser absolut inte dåligt ut när klockan sitter på armen.
image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tycker den ser rätt bra ut. Lite tillrundad och stretchad är ju inte så konstigt på en så gammal klocka.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tycker att kronan på länken är lite otydlig och något nednött, beroende antagligen på dagliga bruk eller polering. Om man jämför med @Apanssons så är hans mycket skarpare, liksom på min 18038.

Lägger upp en gammal bild på min vitguld DD 1803 och har en fundering över vilken typ av band det ska/borde vara på denna. Pling @Aurum (fick tips om dig)
Tips och idéer mottages. Länk kommer det tyvärr inte att bli, men har ett Rolex vitguldsspänne på det befintliga svarta bandet.
image.jpg

Lägger upp en gammal bild på min vitguld DD 1803 och har en fundering över vilken typ av band det ska/borde vara på denna. Pling @Aurum (fick tips om dig)
Tips och idéer mottages. Länk kommer det tyvärr inte att bli, men har ett Rolex vitguldsspänne på det befintliga svarta bandet.
image.jpg
Allt, vad är du sugen på? Förutom grundregeln att de inte skall vara för tjocka eller stoppade och vara 20-16 mm passar de flesta färger denna kombination. Hade jag varit dig hade jag köpt ett grått saffiano från Camille Fournet.

Tillbaka
Topp