• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Möjligtvids till nyare ref. isf, stort tvek på att det går till 4 eller 5 siffrig ref. Har @leben försökt och fått nej så finns dom med största sannolikhet inte att beställa hos Rolex längre då alla AD's beställer på samma sett och har tillgång till samma lagerstatus, skulle vara om Nymans har nån gammal i lager isf.

Det går att beställa och Nymans i Stockholm sitter inte på några gamla i deras lager.

Onyx-tavlorna är restade hos Rolex, de hade inga kvar i lager så jag gissar att de tillverkar fler?

Du kan väl kika imorrn vad det står i deras databas, för intressets skull. Available, Rest, Service Only, Invalid Purchase.

Hade dock varit riktigt nice om man kunde få hem lite sköna "trätavlor". Ska bli spännande att se vad som kommer komma tillgängligt till Day-Date 40

Appropå stentavlor - älskar den skiten - är det någon som vet hur vanliga 'blood stone' är jämfört med andra stentavlor? Den gröna färgen är riktigt häftig.

Och kanske de häftigaste stentavlorna av alla, marmor, fanns de någonsin till 5-siffriga reffar (har bara sett de till 4-siffriga DJ's faktiskt)?

Fanns senast jag kollade för kanske 3 vekor sedan (5siffrig ref.), men har inte en aning huruvida det kan variera eller inte o_O

Inga planer på att beställa någon själv @leben då jag inte äger någon Day-Date
Jo de finns att beställa. Säg gärna till när du faktiskt får leverans....

image.jpg
Kan bidra med en stentavla från Gbg :)

Appropå stentavlor - älskar den skiten - är det någon som vet hur vanliga 'blood stone' är jämfört med andra stentavlor? Den gröna färgen är riktigt häftig.

Och kanske de häftigaste stentavlorna av alla, marmor, fanns de någonsin till 5-siffriga reffar (har bara sett de till 4-siffriga DJ's faktiskt)?
Har du sett en 18XX med marmortavla? Tycker iof att de är den klart fulaste stentavlan, men jag har bara sett till 18XXX med romerska index.

Dom är ju faktiskt rätt coola måste jag ändå säga! Bilderna är skamlöst stulna från Phillips Glamorous Day-Date auktionen i våras
right.jpeg
dd.jpeg

Här snackar vi 5siffriga referenser i bägge fallen.

Har du sett en 18XX med marmortavla? Tycker iof att de är den klart fulaste stentavlan, men jag har bara sett till 18XXX med romerska index.

Nej. Jag har inte sett 18XX med marmor och det är inte den ovan med romerska till 18XXX jag tänker på heller.

Den jag tänker på är grön, och till 16XX, och ser ut så här:

image.jpg

Den benämns som 'marble'. Om det faktiskt är någon typ av grön marmor vågar jag inte uttala mig om.

Något annat som är riktigt coolt är som sagt 'bloodstone':

image.jpg

Har dock inte sett mänga alls ens på bild.

Nej. Jag har inte sett 18XX med marmor och det är inte den ovan med romerska till 18XXX jag tänker på heller.

Den jag tänker på är grön, och till 16XX, och ser ut så här:

image.jpg

Den benämns som 'marble'. Om det faktiskt är någon typ av grön marmor vågar jag inte uttala mig om.

Något annat som är riktigt coolt är som sagt 'bloodstone':

image.jpg

Har dock inte sett mänga alls ens på bild.
Aha, nej det är inte marmor.

118239/118209 var jag på jakt efter i runt 1 år innan jag snubblade över en 118206.

Tycker din är riktigt fin även om kanske stenarna är lite väl för min konservativa hjärna... Tror även en blå tavla skulle funka fint.

/gustav

Tillbaka
Topp