• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Någon som kan beskriva hur länken i 118238 känns jämfört med äldre? Det ska vara ganska stor skillnad i vikt, är det en påtaglig skillnad i hur den upplevs?
Nya claspen som kom 2003, är det en stor förbättring?
Tre sidor bak i tråden kan du se bilder på viktskillnaden mellan 5-6 siffriga.
Obetydlig skillnad

Tre sidor bak i tråden kan du se bilder på viktskillnaden mellan 5-6 siffriga.
Obetydlig skillnad
Ah, det hade jag missat!
Har läst på annat håll att solid presidentlänk kom först i P serien medan den nya claspen kom i med F.
Skulle det kunna vara så att viktjämförelsen tidigare var en 118238 innan P?

Edit: ser att 118238 ju lanserades iom P serie så den teorin stämmer ju inte. Skumt att man kan läsa folk beskriva det som stor viktskillnad, bortåt 30%. Men då kan man ju släppa det argumentet iallfall, kan vara bra för plånboken :D

Senast ändrad:
Ni som brukar köra läder på DD.
Har ni några tips på bra läderband som passar? Nu tänker jag band med grym kvalité :)

Jag älskar Hirsch och testat många, den bästa anses jag vara den jag har nu, Hirsch IAN. Äkta läder ovanpå och gummi under vilket gör att bandet håller länge plus att den är vattentät till 300m, inte alls illa för ett band.

DD36 är svårslaget! Min 118235.
20190402_193055.jpg

Upptäckte att en i min klass har en rolex daydate. Ljus/vit urtavla med ädelstenar eller diamanter på urtavlan. Vill ta fram va den kostar men hittar inte den då armbandet är annorlunda mot de som finns på hemsidor. Så jag undrar om man kan välja vilket armbands länk man vill ha själv hos en återförsäljare eller om hen ändrat armbandet i efterhand. Armbandet är orginal från rolex.

Upptäckte att en i min klass har en rolex daydate. Ljus/vit urtavla med ädelstenar eller diamanter på urtavlan. Vill ta fram va den kostar men hittar inte den då armbandet är annorlunda mot de som finns på hemsidor. Så jag undrar om man kan välja vilket armbands länk man vill ha själv hos en återförsäljare eller om hen ändrat armbandet i efterhand. Armbandet är orginal från rolex.
Varför är det så intressant vad den kostar?

Nej man kan inte ändra i butik utöver de som finns. Det kanske är en äldre modell och därav finns inte armbandet kvar i sortimentet?

Det fanns (finns kanske fortfarande?) två alternativ, President (vanligast, mest klassiskt och mest populärt) och Oyster. Jag tror inte att det är så enorm skillnad i pris. Kolla på chrono24 så kan du nog hitta ngt som är likt din klasskompis.

Armband som i länk eller läder?
Day-Date finns i lite olika utföranden ja.. Kolla igenom tråden vettja :)

Bild på klockan/armbandet/länken?

Jag har ju en förkärlek till mörkare tavlor... Sitter och fungerar på en svart, blåa eller grå stickdial... Vad tror ni?

Grå
upload_2019-4-3_20-41-47.jpeg

Svart
upload_2019-4-3_20-42-28.jpeg

Min gamla day-date med blå tavla.
05340825-375D-4111-A47C-CE46D41D68C1.jpeg

8F84E23D-5085-42C9-9E2E-EBD73D5A0CEF.jpeg
D2759956-0F35-4D99-9791-ED2B13BE176C.jpeg
Jag börjar fundera i dessa banor... Vet att vissa tycker det ska vara gult, men mitt klockintresse börjar svalna lite och om jag då inte ska ha en drös klockor känns en WG mer användbar.... Jag gillar egentligen slät ring bäst. "Får" man byta till slät ring eller gör man en "fake"platinum då...? :)

Tillbaka
Topp