Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får säkert inte medhåll av alla här i tråden, men jag tycker det är lite synd att Rolex fallit för modenycken att större=bättre på just denna legendariska klocka. Kalla mig gärna bakåtsträvare men 36 mm på en day-date är vackrast!Hittade den här bilden på instagram, visar skillnaden i storlek mellan de tre olika DD.
Får säkert inte medhåll av alla här i tråden, men jag tycker det är lite synd att Rolex fallit för modenycken att större=bättre på just denna legendariska klocka. Kalla mig gärna bakåtsträvare men 36 mm på en day-date är vackrast!
Haha, visste att jag skulle få reaktioner. Detta är ju givetvis en smaksak. Har själv ganska "grova" handleder, mäter ca 20 cm., och jag tycker att det är vacker musik var gång jag tittar på min handled.Tillåt mig bli den första att uttrycka avvikande åsikt. Håller med om att 36 mm-varianten onekligen är i det närmaste legendarisk. Det innebär dock inte att storleken är optimal. Må vara att den är det för personer med tunnare handleder, men långtifrån för alla. Tycker snarare att den nya på 40 mm osar perfektion; härligt drag av Rolex att utveckla den! Proportionerna är helrätt, till skillnad från tex DDII. Den klassiska på 36 mm finns ju givetvis också kvar för den som önskar en sådan..
36 mm på 20 cm handled är inte illa vågat ;-)Är
Haha, visste att jag skulle få reaktioner. Detta är ju givetvis en smaksak. Har själv ganska "grova" handleder, mäter ca 20 cm., och jag tycker att det är vacker musik var gång jag tittar på min handled.
Lägger upp en gammal bild på min vitguld DD 1803 och har en fundering över vilken typ av band det ska/borde vara på denna. Pling @Aurum (fick tips om dig)
Tips och idéer mottages. Länk kommer det tyvärr inte att bli, men har ett Rolex vitguldsspänne på det befintliga svarta bandet.
Allt gult är inte guld i DD-tråden.
Bidrar med några bilder
Underbara tavlor!Måste få bidra med min här också.
Nu så! Fram med era klockor
@HateWinter @Apansson @Kotten @DG_STHLM @Sond @jabla @leben @jonas_w @FC St. Pauli mm.
Har tyvärr inga bra bilder på mobilen längre men dessa finns på min insta.Nu så! Fram med era klockor
@HateWinter @Apansson @Kotten @DG_STHLM @Sond @jabla @leben @jonas_w @FC St. Pauli mm.
Fan va bra!!Måste få bidra med min här också.
Nu så! Fram med era klockor
Grym tavla! Men ännu grymmare case! @MagnlarMåste få bidra med min här också.
Grym tavla! Men ännu grymmare case! @Magnlar
Förstår det!Tackar! Toknöjd med den
Mina två DD. Funderade på att byta ut "tråktavlan" på 118238:an mot en grön med stavindex. Någon som har en sån kombo och kan lägga upp en bild?