• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Fergi

Rolex
2-Faktor
Fredag igen.
PSX_20191206_112034.jpg
Riktigt fin :) början bli smått sugen på en DD 1803
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor

P-vakten

Patek
2-Faktor
Vad brukar en Beg. tavla till 1803 kosta? Och nån som vet vad byte kostar?
De AD jag frågat vill inte byta på 1803 utan (lättare) service. Har förstått att det har med konstruktionen och tavlan sitter i förhållande till dag- och datumskivorma att göra.

/B
Intressant, det visste jag inte. De har kunnat byta på mina femsiffriga utan några som helst frågeställningar eller dylikt.

Jag skrev en tråd om just referens 1803 för ett tag sen med bla sprängskiss över kaliber 1556 :)
https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-1803-”the-president-1958-1978”.86800/
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Hittade en Rolex daydate i stål på chrono24, vad tycker ni i tråden om en daydate i stål?
Är det platina eller vitt guld som gäller ifall man ej vill ha gult guld?
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Intressant, det visste jag inte. De har kunnat byta på mina femsiffriga utan några som helst frågeställningar eller dylikt.

Jag skrev en tråd om just referens 1803 för ett tag sen med bla sprängskiss över kaliber 1556 :)
https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-1803-”the-president-1958-1978”.86800/
Enligt vad jag förstod var det ändrat på femsiffriga. Tror inte jag är rätt person att tyda sprängskisser, men jag ska med intresse läsa din post. Har en 1803 som jag fråga om tavelbyte imorgon så jag återkommer med vad de säger.

/B
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

keroro

Rolex
2-Faktor
https://www.chrono24.se/rolex/day-date-36-custom-made-steel--id12781774.htm


84kkr, kan inte mycket på Rolex DD, men skumt att stål är dyrare än guld.
Day Date gjordes endast i väldigt få exemplar i stål, oftast som protyper. Googla lite så ser du vad de brukar landa på hos de större auktionshusen... Idag vore det väl sexsiffriga dollarbelopp.
Klockan du länkar till är en franken med Datejust boett, DD tavla och DD verk. Så nej verkligen inte värd samma pris som en äkta i ädelmetall.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Härligt! Grattis till en trevlig pjäs.
Tackar! Känns väldigt bra måste jag säga :)
Har saknat en "feting" i samlingen och denna känns perfekt för att fylla den platsen. Väldigt stealth vilket jag gillar.... Fick lov att sälja av en drös gamla klockor men känns som en bra prioritering. Safir, rolex och ädelmetall är en helt ny kombo för mig :)

Dessutom gött med lume som syns. Nattade grabben och kunde se vad klockan var - inget man är bortskämd med när man har gamla radiumklockor :D
 
Topp