• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

P-vakten

Patek
2-Faktor
Tackar! Känns väldigt bra måste jag säga :)
Har saknat en "feting" i samlingen och denna känns perfekt för att fylla den platsen. Väldigt stealth vilket jag gillar.... Fick lov att sälja av en drös gamla klockor men känns som en bra prioritering. Safir, rolex och ädelmetall är en helt ny kombo för mig :)

Dessutom gött med lume som syns. Nattade grabben och kunde se vad klockan var - inget man är bortskämd med när man har gamla radiumklockor :D
Låter ju som en fullträff! Svårt bara att släppa blicken från ädelmetall.... Dürt!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Låter ju som en fullträff! Svårt bara att släppa blicken från ädelmetall.... Dürt!
Haha min fru fick sms av banken att en ovanligt stor överföring hade gjorts - tror det är ett effektivt botemedel mot fler ädla inköp... :p
Skämt åsido. När ekonomin mår bättre igen kan jag tänka mig en Santos dumont i gulguld också men sen stopp... :oops:
 

Viccehog

Omega
Den var cool, fast denna tavlan var mysigare :) (Jasper bloodstone dial)
1NZv84KHnUNZARQHn4H5GSWwbsJMZKaL_bFTFtYwSyw.jpg
Fyfan vilka tavla! (Ur)läcker!!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Haha min fru fick sms av banken att en ovanligt stor överföring hade gjorts - tror det är ett effektivt botemedel mot fler ädla inköp... :p
Skämt åsido. När ekonomin mår bättre igen kan jag tänka mig en Santos dumont i gulguld också men sen stopp... :oops:
Snart ringer säkert bankens AML avdelning upp också :D... Guldfeber är fantastiskt men suger samtidigt... precis som havet!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Tack!
Nej men här en gammal bild av @P-vakten (ursäkta alla taggar....)
IMG_2638.jpg

Tycker den är grym men osäker om jag kan bära upp is... Den är dock väldigt balanserad och subtil så går nog...

Vad kostar ett byte? Ngn som vet?
Riktigt fin, banga inte nu... :)
Det kostar väl 1000-1500 för byte men Nymans/andra AD (?) tar väl även ut pengar om du vill behålla din gamla tavla, typ 20% av värdet på den gamla... så hur blir det om du byter till isad tavla som är dyrare och sen måste betala 20% åter igen om du ska byta tillbaka till din svarta??
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Riktigt fin, banga inte nu... :)
Det kostar väl 1000-1500 för byte men Nymans/andra AD (?) tar väl även ut pengar om du vill behålla din gamla tavla, typ 20% av värdet på den gamla... så hur blir det om du byter till isad tavla som är dyrare och sen måste betala 20% åter igen om du ska byta tillbaka till din svarta??
What det var det sjukaste jag hört... Jag får kolla upp det noggrannare...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Riktigt fin, banga inte nu... :)
Det kostar väl 1000-1500 för byte men Nymans/andra AD (?) tar väl även ut pengar om du vill behålla din gamla tavla, typ 20% av värdet på den gamla... så hur blir det om du byter till isad tavla som är dyrare och sen måste betala 20% åter igen om du ska byta tillbaka till din svarta??
Nu missförstod du nog, @ANALOGUE har två tavlor.
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
De AD jag frågat vill inte byta på 1803 utan (lättare) service. Har förstått att det har med konstruktionen och tavlan sitter i förhållande till dag- och datumskivorma att göra.

/B
[...] Har en 1803 som jag fråga om tavelbyte imorgon så jag återkommer med vad de säger.

/B

Var inne och pratade tavelbyte med samma AD (Rob) igen. Dock med en säljare, inte urmakare ska kanske tilläggas.
De hävdade denna gång att det bara behövdes packningsbyte i samband med tavelbyte på 1803. Inget om dag/datum. Frågan gällde denna gång i första hand en tavla som jag köper från dem. Förra gången frågade jag om att byta en annan tavla som jag redan har. På direkt fråga skulle det dock inte spela någon roll. Har inte bestämt vilken tavla det blir, så vi får väl se var vi landar när den ska in för faktiskt byte i början på nästa år.

/B
 
Topp