• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Tack, jag har sett den där. Det är nåt i den annonsen som gör mig mer än skeptisk dock.
Gott bruksskick?
Visst behov av service?
Njae...
34D2BBED-C604-4D32-A924-3E91BAE8F6C7.png

Ser ut som ägaren använt den dagligen tills den börjat krångla så ja behov av service finns som de nämner. Länken är ju lite sladdrig från användande men i övrigt är den ju fin. Tror dom menar att den inte är sönder polerad när de nämner gott bruksskick
Att klockan är 00:40 och varken dag eller datum växlat tyder definitivt på att den är i behov av service :)

Har inte påstått något annat. Jag går iaf på det externa skicket på klockan, inte det interna. Lättare att serva en klocka invändigt än att få till en fin boett igen.
Det har du såklart rätt i. Isf skulle jag behöva åka och kolla klockan live för att se om den är i tillräckligt bra skick för att kosta på en (sannolikt kanske ganska dyr) service och jag bor för långt bort...
Jag hoppas att det dyker upp nåt här på KS vad det lider tror jag. Jag har inte bråttom.

Det har du såklart rätt i. Isf skulle jag behöva åka och kolla klockan live för att se om den är i tillräckligt bra skick för att kosta på en (sannolikt kanske ganska dyr) service och jag bor för långt bort...
Jag hoppas att det dyker upp nåt här på KS vad det lider tror jag. Jag har inte bråttom.
Det är väl det fina med att köpa från företag på nätet. Generösa returrätter

Hur mycket får/bör man betala för en beggad blå isad tavla enl nedan?

5817AC9A-DE88-4328-89B4-727B359E067A.jpeg
För vanlig DJ tror jag billigaste diamanttavlan kostar från 18.500 kr, möjligtvis att färgade är dyrare och sen beror det väl på om det ska vara är baguetter som på bilden, eller vanliga ... Har inte kollat detta själv, men en bekant påstod ovanstående.

För vanlig DJ tror jag billigaste diamanttavlan kostar från 18.500 kr, möjligtvis att färgade är dyrare och sen beror det väl på om det ska vara är baguetter som på bilden, eller vanliga ... Har inte kollat detta själv, men en bekant påstod ovanstående.
Nu pratar du nytillverkat dvs ej enl bifogad bild?

Edit - dessa kanske fortfarande tillverkas?

Vad har ni för upplevelser om man jämför 11823X med 1823X? Jag håller på och letar efter en 18239, men inser att tidiga modeller av 118239 går att få för nästan samma pengar. Några tiotusenlappar upp såklart, men i sammanhanget känns det ju värt det om det är en bättre klocka.
Jag har aldrig själv ens hållit i en Daydate, men det har inte stoppat mig från att köpa klockor tidigare.
Om man tittar på Submariner - kan man jämföra skillnaden mellan fem- resp sexsiffrig referens där? Jag har nämligen både 116610 och 16610 så om skillnaden är liknande även på olika referenser av DD så är jag med på hur det upplevs i verkligheten.

Vad har ni för upplevelser om man jämför 11823X med 1823X? Jag håller på och letar efter en 18239, men inser att tidiga modeller av 118239 går att få för nästan samma pengar. Några tiotusenlappar upp såklart, men i sammanhanget känns det ju värt det om det är en bättre klocka.
Jag har aldrig själv ens hållit i en Daydate, men det har inte stoppat mig från att köpa klockor tidigare.
Om man tittar på Submariner - kan man jämföra skillnaden mellan fem- resp sexsiffrig referens där? Jag har nämligen både 116610 och 16610 så om skillnaden är liknande även på olika referenser av DD så är jag med på hur det upplevs i verkligheten.
Vad menar du med "om det är en bättre klocka"?

Största skillnaden utseendemässigt är väl borstade kontra polerade bandhorn.
Länken skiljer sig också, eftersom jag tror att 11823x skall ha solida länkbitar. Så vikten är kännbar.

Men frågan är väl om man vill betala extra för mer guld :) Urverket är detsamma, 3155 med dubbla quickset.

Tillbaka
Topp