• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Om man har svårt att få till rätt storlek på presidentlänken till femsiffrig DD - finns det nåt att finjustera med? Till min tidigare Superjubilee köpte jag en 1,25-länk (eller om det nu var 1,5) och det gjorde ju susen. Finns det nåt liknande till Presidenten? I mitt fall gäller det en vitguldare enligt post ovan; 18239.
Såhär kan man ju inte ha det, och med en extra länk blir det för mycket häng...

F157179F-413A-49CB-9523-599930F3D843.jpeg

Om man har svårt att få till rätt storlek på presidentlänken till femsiffrig DD - finns det nåt att finjustera med? Till min tidigare Superjubilee köpte jag en 1,25-länk (eller om det nu var 1,5) och det gjorde ju susen. Finns det nåt liknande till Presidenten? I mitt fall gäller det en vitguldare enligt post ovan; 18239.

När jag ringde och frågade angående en 18206 så fanns det inga, eller så gör du som på bilden(stulen härifrån)
Edit, bättre att den sitter åt än hänger, så länge det inte är obekvämt
6gfwVhz.jpg

Senast ändrad:

Du sliter åtminstone inte på länken!

Sant! Ännu mindre slitage blir det ju när den blir liggande oanvänd! :arghh:
Jag kanske får sätta på en länkbit till och se till att träna upp armen så att den blir lite biffigare...
Har du extra länkbit hemma redan? Nu när det är kyligare är vi lite slankare kring handlederna. Det brukar ordna upp sig på somrarna med värme, grillning, öl och semester.

Blir faktiskt rätt snabbt en halv länkbit med lite extra skinn mellan viklås och länk. Kan rekommendera det.
Aha - så man fyller ut med lite mer gods och på så sätt kompenserar så att en längre länk blir tajtare mot armen?

Har du extra länkbit hemma redan? Nu när det är kyligare är vi lite slankare kring handlederna. Det brukar ordna upp sig på somrarna med värme, grillning, öl och semester.
Javisst, jag jag har två bitar över.
Jag får leta lite mer inspiration ang tricket ovan. Jag har inte hört det innan men jag behöver lite mer bilder för att fullt greppa hur det kan utföras.

Aha - så man fyller ut med lite mer gods och på så sätt kompenserar så att en längre länk blir tajtare mot armen?

Javisst, jag jag har två bitar över.
Jag får leta lite mer inspiration ang tricket ovan. Jag har inte hört det innan men jag behöver lite mer bilder för att fullt greppa hur det kan utföras.
Precis. Tror ingen annan kört den varianten innan jag gjorde det. Värt ett försök iaf.

Krispig!
Vad har du för taveltankar? :)
Sjukt krispig! :)
Vet inte, var som många andra inne på onyx ett tag men när det under en period nästan blev till ett överflöd så tappade jag suget...
Även om jag fortfarande är ett stort fan! Den coolaste tavlan jag har sett är nog bloodstone, men då har vi plötsligt betalt klockan två gånger :D

Sjukt krispig! :)
Vet inte, var som många andra inne på onyx ett tag men när det under en period nästan blev till ett överflöd så tappade jag suget...
Även om jag fortfarande är ett stort fan! Den coolaste tavlan jag har sett är nog bloodstone, men då har vi plötsligt betalt klockan två gånger :D
Hm, lapis kanske? Har dock ingen aning om hur mycket de går för!
10031201[0].jpg

Tillbaka
Topp