Kan inga siffror på dom längre men redan för typ fem årsen var de väldigt dyra.Hm, lapis kanske? Har dock ingen aning om hur mycket de går för!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan inga siffror på dom längre men redan för typ fem årsen var de väldigt dyra.Hm, lapis kanske? Har dock ingen aning om hur mycket de går för!
Typ 60-80’?Kan inga siffror på dom längre men redan för typ fem årsen var de väldigt dyra.
En vanlig stick dial i mörkblått tycker jag gifter sig bra till gulguld, tappat namnet men någon på KS har väl något liknande.Fredagsfräckisen
Obekväma och obehagliga tankar om tavelbyte har börjat krypa sig på, vansinne eller vansinne att det inte redan är utfört?
Råd mig DD-tråden!!
Med diamanter finns/fanns nyligen i sortiment. Priset låter rimligt.Typ 60-80’?
Edit. Med diamanter iofs.
Får man fråga vad du fick ge för den där tavlan, om det var du själv som köpte den?Fredagsfräckisen
Obekväma och obehagliga tankar om tavelbyte har börjat krypa sig på, vansinne eller vansinne att det inte redan är utfört?
Råd mig DD-tråden!!
Grymt snygg! Är det rosé?
Trevlig helg tillönskas samtliga.
Brukar ligga runt 10’. Tror @marlun hade en ute för typ 8,5?Får man fråga vad du fick ge för den där tavlan, om det var du själv som köpte den?
Hm, lapis kanske? Har dock ingen aning om hur mycket de går för!
En vanlig stick dial i mörkblått tycker jag gifter sig bra till gulguld, tappat namnet men någon på KS har väl något liknande.
Får man fråga vad du fick ge för den där tavlan, om det var du själv som köpte den?
Grymt snygg! Är det rosé?
@vonbahr kan det ha varit! Även om jag mindes den som mörkare men kanske kommer ihåg fel eller att finns fler varianter.Det stämmer ja, den skulle man vilja se lite mer av! Mina inte heller vem det var, tatuerad herre om jag inte mins fel?
Nice!!!!!!!Dagens, med Lapis tavla
mvh
Micke
Den där är otroligt fin!
Trevlig helg tillönskas samtliga.
De nya länkarna är väldigt mycket mer gedigna i känsla och utförande.Vore tacksam med lite goda råd här,
Jag är van vid moderna klockor och är intresserad av en Daydate.
Min fundering, är det någon skillnad på presidentlänk på nytt vs vintage? I så fall vilka skillnader?
Okej, tack. När skulle du säga att man kan kalla de nya ca?De nya länkarna är väldigt mycket mer gedigna i känsla och utförande.
6siffriga referenser.Okej, tack. När skulle du säga att man kan kalla de nya ca?
Alltså när ungefär kom dessa förbättringar?
Tackar!6siffriga referenser.
Se bara till att du är medveten om skillnaden på boetten om du funderar på 6-siffrig. Jag är väldigt förtjust i de borstade bandhornen på 5-siffrig och tycker det skär sig mellan bandhorn/ändlänkar på 6-siffriga där bandhornen är polerade. Därför föredrar jag personligen 5-siffrig DD.Tackar!
FantastisktDagens, med Lapis tavla
mvh
Micke
Jag gillar din kombo very much! Fast en grön tavla som @Affe har är ju aldrig fel till gulguldarna. Eller en blå sunburst...Fredagsfräckisen
Råd mig DD-tråden!!
Jag är -partiskt- väldigt förtjust i sexsiffriga pga den solida känslan man får. Ser inte polerade bandhorn som ett problem heller, lite blingigare möjligtvis men det är trots allt en guldrolex vi pratar om. Värt att understryka: kring 04 ersattes claspet mot ett nyare. Imo till klar fördel för länken, känns betydligt stabilare än föregångaren. Rehaut runt 06-07 om minnet inte sviker.Tackar!
Tack för bra info! Sådant jag verkligen uppskattar med KS och all bra info och hjälpsamhet som finns här.Se bara till att du är medveten om skillnaden på boetten om du funderar på 6-siffrig. Jag är väldigt förtjust i de borstade bandhornen på 5-siffrig och tycker det skär sig mellan bandhorn/ändlänkar på 6-siffriga där bandhornen är polerade. Därför föredrar jag personligen 5-siffrig DD.
Hade jag ens funderat på att byta ut den tavlan så hade det varit mot något annat isat alt en stentavla. Hade dock skippat både grön sunburst och vanlig onyx för egen del, detta pga förekomsten av dessa i allmänhet och på forumet i synnerhet. @Charles_ variant på onyx är dock ball även om det inte är DD om jag minns rätt.Fredagsfräckisen
Råd mig DD-tråden!!
Den där är så bra!Dagens, med Lapis tavla
mvh
Micke