• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Hm, lapis kanske? Har dock ingen aning om hur mycket de går för!
10031201[0].jpg
Kan inga siffror på dom längre men redan för typ fem årsen var de väldigt dyra.

Vore tacksam med lite goda råd här,

Jag är van vid moderna klockor och är intresserad av en Daydate.
Min fundering, är det någon skillnad på presidentlänk på nytt vs vintage? I så fall vilka skillnader?

Se bara till att du är medveten om skillnaden på boetten om du funderar på 6-siffrig. Jag är väldigt förtjust i de borstade bandhornen på 5-siffrig och tycker det skär sig mellan bandhorn/ändlänkar på 6-siffriga där bandhornen är polerade. Därför föredrar jag personligen 5-siffrig DD.

Fredagsfräckisen :cigar:
7E22971B-11AD-4A70-844C-ED79827B7899.jpeg

40254859-E2C0-4502-AE1E-B82021378557.jpeg

Obekväma och obehagliga tankar om tavelbyte har börjat krypa sig på, vansinne eller vansinne att det inte redan är utfört?

Råd mig DD-tråden!!
Jag gillar din kombo very much! Fast en grön tavla som @Affe har är ju aldrig fel till gulguldarna. Eller en blå sunburst...

Här kommer min egen fredagsfräckis!
823563A3-8507-4F3B-A483-905597160F49.jpeg
38765DC4-9668-4C97-9D7C-7A5EEA04AF68.jpeg

Jag är -partiskt- väldigt förtjust i sexsiffriga pga den solida känslan man får. Ser inte polerade bandhorn som ett problem heller, lite blingigare möjligtvis men det är trots allt en guldrolex vi pratar om. Värt att understryka: kring 04 ersattes claspet mot ett nyare. Imo till klar fördel för länken, känns betydligt stabilare än föregångaren. Rehaut runt 06-07 om minnet inte sviker.

Senast ändrad:
Se bara till att du är medveten om skillnaden på boetten om du funderar på 6-siffrig. Jag är väldigt förtjust i de borstade bandhornen på 5-siffrig och tycker det skär sig mellan bandhorn/ändlänkar på 6-siffriga där bandhornen är polerade. Därför föredrar jag personligen 5-siffrig DD.
Tack för bra info! Sådant jag verkligen uppskattar med KS och all bra info och hjälpsamhet som finns här.

Fredagsfräckisen :cigar:
7E22971B-11AD-4A70-844C-ED79827B7899.jpeg

40254859-E2C0-4502-AE1E-B82021378557.jpeg

Obekväma och obehagliga tankar om tavelbyte har börjat krypa sig på, vansinne eller vansinne att det inte redan är utfört?

Råd mig DD-tråden!!
Hade jag ens funderat på att byta ut den tavlan så hade det varit mot något annat isat alt en stentavla. Hade dock skippat både grön sunburst och vanlig onyx för egen del, detta pga förekomsten av dessa i allmänhet och på forumet i synnerhet. @Charles_ variant på onyx är dock ball även om det inte är DD om jag minns rätt.

Tillbaka
Topp