mido87
Basic
Underbar!!!! Den färgen är för härlig!Dagens, med Lapis tavla
mvh
Micke
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Underbar!!!! Den färgen är för härlig!Dagens, med Lapis tavla
mvh
Micke
Grymt snygg! Är det rosé?
Ser YG ut? Såldes väl en YG/Black ganska nyligen på K&S har jag för mig?
Brukar ligga runt 10’. Tror @marlun hade en ute för typ 8,5?
Det är factory på detta exet Tycker egentligen att det är en grym set-up. Men samtidigt finns det mycket fräna tavlor där ute! Tror en beg ligger runt 7-10k
Den där är otroligt fin!
Byta mot din gulguld ?Sinnesjukt bra, stort fan av tavlan!
Den där är också sjukt bra, gött att du fick tag i en fräsch tillslutJag gillar din kombo very much! Fast en grön tavla som @Affe har är ju aldrig fel till gulguldarna. Eller en blå sunburst...
Här kommer min egen fredagsfräckis!
Lite det jag är inne på, även om jag gillar den gröna Men Håller med Sten eller is is the way to go! Gärna bådaHade jag ens funderat på att byta ut den tavlan så hade det varit mot något annat isat alt en stentavla. Hade dock skippat både grön sunburst och vanlig onyx för egen del, detta pga förekomsten av dessa i allmänhet och på forumet i synnerhet. @Charles_ variant på onyx är dock ball även om det inte är DD om jag minns rätt.
Negative! Men tack ändåByta mot din gulguld ?
Tack!Den där är också sjukt bra, gött att du fick tag i en fräsch tillslut
Onekligen är det väl så, svårt att veta hur bilderna stämmer mot verkligheten osv Men den ser bra ut!Tack!
Ja den är verkligen riktigt fräsch! Jag tycker många ser rätt sunkiga ut, och det är nog mycket tur och träff om man köper på distans.
Inte till salu längre?Stämmer!
Nej, den såldes dessvärreInte till salu längre?
Är detta en eftermarknasurtavla?
Nej.Är detta en eftermarknasurtavla?
Ja och nej. En de vanliga champagnetavlorna går lite mer åt guldhållet. Denna brukar simpelt nog kallas light champagne dial. Vissa kallar den även för Silver dial, vilket jag kan tycka inte är helt korrekt Jäkla fin är den!Annan bild, samma klocka... Ser ut som champagne men är en riktig ultranovis här...
En raritet alltså! Väldigt fint avvägt måste jag säga!
Är länken restaurerad?Lite guldmys såhär en tisdag
Är länken restaurerad?
lite längre bak i trådenOrörd och typ oanvänd, förra/första ägaren hade den typ i bankfack hela dens livstid... Nu används den
Trevlig helg tillönskas samtliga.
Tja! Yes, skruvar och springbars är i solitt guld.Lite tankar såhär på lördag morgon...
Jag upptäckte när jag pillade med länken häromdagen att en av skruvarna är kass i gängorna. Jag har lagt ut en köpes efter nya skruvar men inte fått napp än. Nu är det ingen panik eftersom jag har lösa länkar över, så jag behöver inte alla skruvar, men tänkte ändå försöka komplettera klockan och samtidigt kanske gå över skruvarna för att se om fler börjar bli dåliga.
Det borde gå att hitta hos en AD antar jag, så jag ska kolla där också. En fråga som dök upp i skallen dock: Skruvarna är i 18k guld eller?
Inte konstigt isf om de inte riktigt pallar med lite hantering, det är ju ett mjukt material och såhär små gängor måste ju vara riktigt känsliga...
Nån som råkar ha några skruvar över och vill sälja? Det rör sig om vitguld till en 18239.
Är ni fler som har erfarenhet av trötta skruvar till presidentlänken?
Bonusbild från gårdagens Fredagstråd
Vilken vass skönhet!Lite tankar såhär på lördag morgon...
Jag upptäckte när jag pillade med länken häromdagen att en av skruvarna är kass i gängorna. Jag har lagt ut en köpes efter nya skruvar men inte fått napp än. Nu är det ingen panik eftersom jag har lösa länkar över, så jag behöver inte alla skruvar, men tänkte ändå försöka komplettera klockan och samtidigt kanske gå över skruvarna för att se om fler börjar bli dåliga.
Det borde gå att hitta hos en AD antar jag, så jag ska kolla där också. En fråga som dök upp i skallen dock: Skruvarna är i 18k guld eller?
Inte konstigt isf om de inte riktigt pallar med lite hantering, det är ju ett mjukt material och såhär små gängor måste ju vara riktigt känsliga...
Nån som råkar ha några skruvar över och vill sälja? Det rör sig om vitguld till en 18239.
Är ni fler som har erfarenhet av trötta skruvar till presidentlänken?
Bonusbild från gårdagens Fredagstråd
Dags att damma av dd:n, summer is coming...
Wow min vän!Dagens, med Lapis tavla
mvh
Micke
Skicka på den andra tavlan igen så ses vi och knyter ihop säcken.
En no-brainer. Dia gvs!Cognaq eller dia?
Men du gillar väl inte diamanter? Jag har alltid tyck att mörka tavlor passar bäst i yg dd.En no-brainer. Dia gvs!