• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Dagens, med Lapis tavla ;)
F8014776-11AD-4D06-948C-992C682B3179.jpeg

mvh
Micke
Underbar!!!! Den färgen är för härlig!

Grymt snygg! Är det rosé?

Ser YG ut? Såldes väl en YG/Black ganska nyligen på K&S har jag för mig?

Tack @Criss Cross!
Stämmer som @TheTaleTeller säger, det är gulguld. Men i det ljuset ser den nästan rosé ut. Stämmer nog att det är klockan du syftar på med.
Denna såldes på forumet i januari och jag missade den precis. Blev sedan kontaktad av köparen bara ett par veckor senare efter jag gjort ett inlägg i den här tråden att jag var på jakt efter en 18238. Så lyckligtvis hamnade den hos mig till slut ändå. :)

Brukar ligga runt 10’. Tror @marlun hade en ute för typ 8,5?

Det är factory på detta exet :) Tycker egentligen att det är en grym set-up. Men samtidigt finns det mycket fräna tavlor där ute! Tror en beg ligger runt 7-10k

Tack för prisuppgiften! Känns klart överkomligt, vore trevligt med lite bling till sommaren. :)

Den där är otroligt fin!:happyhappy:

Tack och bock! :)

Hade jag ens funderat på att byta ut den tavlan så hade det varit mot något annat isat alt en stentavla. Hade dock skippat både grön sunburst och vanlig onyx för egen del, detta pga förekomsten av dessa i allmänhet och på forumet i synnerhet. @Charles_ variant på onyx är dock ball även om det inte är DD om jag minns rätt.
Lite det jag är inne på, även om jag gillar den gröna :) Men Håller med Sten eller is is the way to go! Gärna båda :D

Lite tankar såhär på lördag morgon...
Jag upptäckte när jag pillade med länken häromdagen att en av skruvarna är kass i gängorna. Jag har lagt ut en köpes efter nya skruvar men inte fått napp än. Nu är det ingen panik eftersom jag har lösa länkar över, så jag behöver inte alla skruvar, men tänkte ändå försöka komplettera klockan och samtidigt kanske gå över skruvarna för att se om fler börjar bli dåliga.
Det borde gå att hitta hos en AD antar jag, så jag ska kolla där också. En fråga som dök upp i skallen dock: Skruvarna är i 18k guld eller?
Inte konstigt isf om de inte riktigt pallar med lite hantering, det är ju ett mjukt material och såhär små gängor måste ju vara riktigt känsliga...
Nån som råkar ha några skruvar över och vill sälja? Det rör sig om vitguld till en 18239.
Är ni fler som har erfarenhet av trötta skruvar till presidentlänken?

4BA31007-E093-4017-AAE0-AEBF710283FC.jpeg

Bonusbild från gårdagens Fredagstråd
CE751724-0F1C-43E2-B427-FBB2EA3ECC9D.jpeg

Jag upptäckte när jag pillade med länken häromdagen att en av skruvarna är kass i gängorna. Jag har lagt ut en köpes efter nya skruvar men inte fått napp än. Nu är det ingen panik eftersom jag har lösa länkar över, så jag behöver inte alla skruvar, men tänkte ändå försöka komplettera klockan och samtidigt kanske gå över skruvarna för att se om fler börjar bli dåliga.
Det borde gå att hitta hos en AD antar jag, så jag ska kolla där också. En fråga som dök upp i skallen dock: Skruvarna är i 18k guld eller?
Inte konstigt isf om de inte riktigt pallar med lite hantering, det är ju ett mjukt material och såhär små gängor måste ju vara riktigt känsliga...
Nån som råkar ha några skruvar över och vill sälja? Det rör sig om vitguld till en 18239.

Tja! Yes, skruvar och springbars är i solitt guld.

Vilken vass skönhet!
Körde samma lika igår
IMG_20200403_072259.jpg

fattar för övrigt inte hur ni alla får så bra bilder. Mina bilder blir alltid lite suddiga bortanför tavlan så boetten inte ser så skarp up som den är...

Tillbaka
Topp