500-600:- för delarna, 1500:- inklusive jobb( byte). Då är de både dagskiva och datumhjul. Det på Engströms Ur.
Grymt. Tack ska kolla upp så fort jag får lite tid
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
500-600:- för delarna, 1500:- inklusive jobb( byte). Då är de både dagskiva och datumhjul. Det på Engströms Ur.
Nej så är det säkert men konstigt att bara släppa en ”vanlig” tavlaNja jag tror säkert det går rent tekniskt men jag antar att ingen AD kommer utföra arbetet för dig. En kulör tavla utan is och utan sunburst vore något!
Såldes snabbt, någon här som köpte den?Riktigt trevligt ex det där.
Men får man göra det 2020? Installera en tavla från en nyare referens? Trodde AD var hårda med sånt nu.Ja det är inga konstigheter.
Men får man göra det 2020? Installera en tavla från en nyare referens? Trodde AD var hårda med sånt nu.
ja, totalt 171.500 kr.Plus provision..
En bekant ställde frågan hos både Rob e och nymans i höstas och fick nej, beror kanske på om dom känner igen en eller inte.Det varierar säkert men jag tror att de flesta är ok med det
Jag tycker också det nu är ett lite underligt sätt av Rolex att erbjuda sin DD i den klassiska storleken. En teori är att de profilerar linjen mer som damur. Synd tycker jag!Nej så är det säkert men konstigt att bara släppa en ”vanlig” tavla
Skiljer sig boetten något på 128238 jmf med 118238?Jag tycker också det nu är ett lite underligt sätt av Rolex att erbjuda sin DD i den klassiska storleken. En teori är att de profilerar linjen mer som damur. Synd tycker jag!
Med den här får till och med du se upp @TheTaleTeller
Med den här får till och med du se upp @TheTaleTeller
För mig är det en självklarhet om man befinner sig på ett klockforum. Jag ska försöka bidra med lite kvalité. När jag ändå gör ett inlägg så ska jag bidra med en fråga: Skulle gärna vilja veta om man kan beställa den gröna 118238 stick tavlan via AD och installera på en 18238?
Ja det är inga konstigheter.
Men får man göra det 2020? Installera en tavla från en nyare referens? Trodde AD var hårda med sånt nu.
Det varierar säkert men jag tror att de flesta är ok med det
En bekant ställde frågan hos både Rob e och nymans i höstas och fick nej, beror kanske på om dom känner igen en eller inte.
Din är ett lik, lika bra att jag köper den av digHaha de där är ju min innan jag började använda den Men typiskt... Kanske får skynda mig att klippa den Sinnessjukt läcker!
När ändå min egna är på tal: så här sitter den på en 17cm handled. Dock är min handled rätt rund i genomskärning så handledsytan som ligger mot klockan är mindre än vad jag tror genomsnittet är.Hur stor handled tycker ni att man kan ha för att en 36mm dd ska funka bra? (Otroligt subjektivt, jag vet).
Bra fråga! Enligt AD där jag köpte den så ska även boettformen vara uppdaterad men de visste inte exakt hur och var.Skiljer sig boetten något på 128238 jmf med 118238?
Stabilt svar från en AD. Om inte jag missminner mig är väl luggarna lite snävare på den nyare? Ska se om jag hittar i datorn, vet att jag har ngt om den nya ngnstans.När ändå min egna är på tal: så här sitter den på en 17cm handled. Dock är min handled rätt rund i genomskärning så handledsytan som ligger mot klockan är mindre än vad jag tror genomsnittet är.
Bra fråga! Enligt AD där jag köpte den så ska även boettformen vara uppdaterad men de visste inte exakt hur och var.
Jag har fått nej på 6ref tavlor i min 5a, av de AD jag har frågat. Sen går det alltid att lösa men jag var mest nyfiken.
Vilka AD har du kollat med?
Din är ett lik, lika bra att jag köper den av dig
Det har du nog rätt i, iväg till skroten baraHaha ja om det inte är lika bra att slänga direkt bara?
Måste väl annars gå att köpa en tavla från refen innan, där har du väl tillräckligt med vackra tavlor för att räcka en livstidSom påpekats uppmuntras kvalitativt innehåll. Forumet är fyllt till bristningsgränsen av en massa ”grattis!”, ”riktigt snygg” o dyl av nya medlemmar som av en händelse försvinner efter 51 posts...
För att bidra till topic då:
Kanske inte allas favorit men jag gillar faktiskt de nya proportionerna i länken (mittdelen som är bredare än tidigare) och idén med keramiska tuber för att minska slitage. Jag är inte lika förtjust i is på tavlan men utbudet utan is var mycket begränsat. Jag hoppas på utökat tavelutbud de kommande åren.
Den gick snabbt! Jag tror att din är mer champagne och den andra är lite mer åt creme-hållet fast samtidigt sunburstDet är en annan tavla än min va? Eller är det nyansen (inlåsningen) som haft något effekt?
Nu minns jag inte riktigt men antingen var det att det inte går eller att de inte gör, vilket betyder att jag behöver vända mig till en tredje part för att få arbetet utfört. Det behöver ju inte vara fel, men garanti och sådant lär ju ryka all världens väg om något skulle hända då. Men jag är inte missnöjd, jag har lärt mig uppskatta isen samt att jag med glädje ser fram mot nya tavelsläpp.Måste väl annars gå att köpa en tavla från refen innan, där har du väl tillräckligt med vackra tavlor för att räcka en livstid
Minns att det var på tal.Nu minns jag inte riktigt men antingen var det att det inte går eller att de inte gör, vilket betyder att jag behöver vända mig till en tredje part för att få arbetet utfört. Det behöver ju inte vara fel, men garanti och sådant lär ju ryka all världens väg om något skulle hända då. Men jag är inte missnöjd, jag har lärt mig uppskatta isen samt att jag med glädje ser fram mot nya tavelsläpp.
Ja det lär naturligtvis släppas nya tavlor utan glitter, om de vill fortsätta att ha modellen som någon sorts flaggskepp..Nu minns jag inte riktigt men antingen var det att det inte går eller att de inte gör, vilket betyder att jag behöver vända mig till en tredje part för att få arbetet utfört. Det behöver ju inte vara fel, men garanti och sådant lär ju ryka all världens väg om något skulle hända då. Men jag är inte missnöjd, jag har lärt mig uppskatta isen samt att jag med glädje ser fram mot nya tavelsläpp.
Den gick snabbt! Jag tror att din är mer champagne och den andra är lite mer åt creme-hållet fast samtidigt sunburst
Magisk! Gillar trätavlorna sjukt mkt