• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
1732091C-F259-44FD-92BB-DE18FB3CF8D9.jpeg
Perfekt setup på en 118238!
Det där är lite av en dröm att få äga en vacker dag. Riktigt läcker.
 

Watchfinder

Cartier
2-Faktor
Hej lite sugen på en Daydate 1803 eller liknande rolex 18k på skin. Det finns en på Auctionnet vad är rimligt pris på en sådan ? Vet att färgen på tavlan spelar in och den har grön tavla box och cert. Chansar på att ni har kunskap
Mvh A
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är det denna?
Jag tycker att boetten ser fräsch ut men glasringen har ju fått sin beskärda del av polertrissan. Inte konstigt på en 37 år gammal klocka iofs. Lite svårt att uppskatta priset tycker jag - den har ett icke original armband, men samtidigt både box och cert vilket inte är så vanligt på dessa klockor. Vad har de för slagavgift på Auctionet?
 

Bilagor

  • B73D52D5-2BC5-41E3-B356-C4283E4D933F.png
    B73D52D5-2BC5-41E3-B356-C4283E4D933F.png
    231.2 KB · Visningar: 41

Watchfinder

Cartier
2-Faktor
Är det denna?
Jag tycker att boetten ser fräsch ut men glasringen har ju fått sin beskärda del av polertrissan. Inte konstigt på en 37 år gammal klocka iofs. Lite svårt att uppskatta priset tycker jag - den har ett icke original armband, men samtidigt både box och cert vilket inte är så vanligt på dessa klockor. Vad har de för slagavgift på Auctionet?
Ca 22%
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Visst går det inte att köpa trätavla till vitgulds DD hos AD längre? @SWC
Svår att få tag på beg?
Rolex-Day-Date-18239-Wood-11.jpeg

Det har varit ett par tillfällen då Rolex beställningssystem haft bugg och dom helt plötsligt blivit tillgängliga. Men annars Nej.
Går att hitta beg men till premium till just vitguld.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Det har varit ett par tillfällen då Rolex beställningssystem haft bugg och dom helt plötsligt blivit tillgängliga. Men annars Nej.
Går att hitta beg men till premium till just vitguld.
Så Rolex har dessa tavlor liggandes fortfarande om de gått att beställa vid vissa buggtillfällen?

Har du någon aning om begpris cirka?
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Så Rolex har dessa tavlor liggandes fortfarande om de gått att beställa vid vissa buggtillfällen?

Har du någon aning om begpris cirka?
Osäker om dom funnits på hylla eller nytillverkats.
Sällan jag ser dom ute till ren försäljning, Dom flesta monteras i en klocka för att maximera vinst.
 

Mectagon

Omega
En nära vän fick denna vackra Oysterquartz i present av sin farfar. Han tyckte att det kändes mer vettigt att få låta ''ungdomen'' avnjuta klockan än att låta den samla damm i bankfacket. Kan lova att detta ur användes dagligen av en hårt arbetande man en gång i tiden då det är ett under att länken och viklåset fortfarande håller tanke på länkens stretch. Men jag måste medge att jag inte kan sluta förundras över klockans tyngd och hur den allmänt sitter runt handleden, en riktigt pjäs det här. Tanken är att polaren ska byta batteri, serva den och sedan använda den vid finare tillfällen.

IMG_5452.JPG
 

Bilagor

  • IMG_5411.JPG
    IMG_5411.JPG
    501.9 KB · Visningar: 29
  • IMG_4641.JPG
    IMG_4641.JPG
    558.9 KB · Visningar: 29
Topp