• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Boett 5/10 😅 kommande klockkvaliten
5DC23DE8-3AE5-41AC-A8A0-868DB5CA9A21.jpeg

AF12F2CA-3C82-4DD4-89BB-E8C00FD8E248.jpeg
Den ser väl bra ut? Lite skav på insidan av bandhorn dock. Alltid kul med oxid.

Denna fråga har säkert avverkats tidigare i tråden, men jag ställer den ändå. Vilka ”anses” vara de mest prisvärd och mest klocka för pengarna day-date klockorna? Kom gärna med förslag och inte ”det är subjektivt” eller ”upp till betraktaren” osv.

Denna fråga har säkert avverkats tidigare i tråden, men jag ställer den ändå. Vilka ”anses” vara de mest prisvärd och mest klocka för pengarna day-date klockorna? Kom gärna med förslag och inte ”det är subjektivt” eller ”upp till betraktaren” osv.
Det är ju subjektivt, så frågan är vad du vill få för svar. Vitguld är minst klocka för pengarna imo, speciellt eftersom de alltid gått dyrare än YG och jag inte gillar vitguld. Men det är ju en personlig åsikt.

Ganska länge var 19018 rätt prisvärda i jämförelse och var då enligt mig mkt klocka för pengen. De stannade typ kvar i pris medans vanlig DD stack längre och längre norrut prismässigt. Nu verkar de dock följt efter något. Iaf på bukten.

Vad kostar en femsiffrig PTDD idag?

Får vi se en ny DD36 i platinum imorgon? Gärna lite fler roliga tavlor till nuvarande generation också!

Personligen känns det som en 18038 i relativt skarpt skick för runt 160-180k är det som är mest DD-klocka för pengen just nu

Får vi se en ny DD36 i platinum imorgon? Gärna lite fler roliga tavlor till nuvarande generation också!
Det får släppas hur mycket som helst för min del.
Till frun är det inga större problem att köpa en klocka. Till mig själv är det värre då jag tycker att varan inte motsvarar ”marknadspriset”.

Tillbaka
Topp