Ja den tavlan hade också funkat, dock tycker jag trätavlan är sexigare ändå.
Denna är ju bara för att den är sjukt sällsynt som gör den så cool.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja den tavlan hade också funkat, dock tycker jag trätavlan är sexigare ändå.
Ska på en begravning imorgon och måste dressa ned. Funkar okej på läder också…Den där tavlan är inte så dum den heller
Aldrig roligt med begravning men klockan är väldigt fin på läder också. Kanske får leta något bra alternativ till länken så småningom.Ska på en begravning imorgon och måste dressa ned. Funkar okej på läder också…
Tack.Aldrig roligt med begravning men klockan är väldigt fin på läder också. Kanske får leta något bra alternativ till länken så småningom.
Trist släpp tycker jag då den släta ringen var PT signum.
118238 & 18238?Vad är det för ref på denna DD? @Affe
Nej.Ni som är duktiga på DD, är det mycket stretch på länken?
Yes, bara att beställa.Går den urtavlan att köpa hos en AD till en 18238? @Affe
Vad är det för ref på denna DD? @Affe
Går den urtavlan att köpa hos en AD till en 18238? @Affe
Är det du som reserverat den?Hej DD experter. Vad har ni för åsikt om denna klocka? @Affe
Rolex Day-Date 36 18238 | Chrono24
Köp Rolex 18238 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
Lite fulpolerad kan jag tycka, iaf för de pengarna.Hej DD experter. Vad har ni för åsikt om denna klocka? @Affe
Rolex Day-Date 36 18238 | Chrono24
Köp Rolex 18238 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
Pengarna för DD verkar ha skenat lika mycket som övriga modeller senaste tiden, så för ett perfekt exemplar bör man nog ställa in sig på att betala en rejäl slant...Lite fulpolerad kan jag tycka, iaf för de pengarna.
Rolex, Klockor - Varunummer 1 833 277
Armbandsur Rolex, Oyster Perpetual Day-Date, Chronometer, 36mm, 18K, länk 18K, automatisk, datum, dag, safirglas, presidentlänk, viklås, , refnr: 18038, serienr: 6117203, boett nr: 18000, brv 135g, ca år 1981.www.kaplans.se
Tråkigt att Rolex har ökat så mycket kostnadsmässigtPengarna för DD verkar ha skenat lika mycket som övriga modeller senaste tiden, så för ett perfekt exemplar bör man nog ställa in sig på att betala en rejäl slant...
Ja det är helt åt skogen tycker jag. Nu råkar jag själv sitta på några bitar som ökat rätt mycket i värde, men jag skulle helt ärligt föredra ifall de hållit sig stabilt kring den summan jag betalade för dem. Då hade det varit mycket enklare att flippa fram och tillbaka och prova olika modeller utan att behöva fundera en massa på eventuella värdeökningar osv. Men detta är en annan diskussion och det finns en egen tråd i ämnet.Tråkigt att Rolex har ökat så mycket kostnadsmässigt
Utan att ha koll på läget tycker jag ändå 240' bör innebära lite bättre finish. Denna ser ju vassare ut tex:Pengarna för DD verkar ha skenat lika mycket som övriga modeller senaste tiden, så för ett perfekt exemplar bör man nog ställa in sig på att betala en rejäl slant...
Kan så vara. Det är inte helt enkelt att bedöma skicket på denna typen av klockor utifrån de bilder som visas i de två annonserna vi pratar om här.Utan att ha koll på läget tycker jag ändå 240' bör innebära lite bättre finish. Denna ser ju vassare ut tex:
Rolex Day-Date 36 säljes av en Privatsäljare på Chrono24 för 185 634 kr
Rolex Day-Date 36 Annons: 185 634 kr Rolex Day-Date 36, Referensnummer 18238; Gulguld; Automatisk; Skick Mycket bra; År 1988; Lokalisering: Italienwww.chrono24.se
Ytfinish är lättfixat, fulpolering svårare. Men kollade inte supernoga och bilderna är inte de bästa.Kan så vara. Det är inte helt enkelt att bedöma skicket på denna typen av klockor utifrån de bilder som visas i de två annonserna vi pratar om här.
Du har mycket mer erfarenhet av detta än jag så jag ska inte vara den som är den, men ser inte ovansidan av bandhornen lite blanka ut på ditt exempel? Så blir väl guldet iofs när det legat och blivit polerat av skjortärmen under ett par decennier...
Är den ett bra val?Ytfinish är lättfixat, fulpolering svårare. Men kollade inte supernoga och bilderna är inte de bästa.
Jämfört med de andra ja. Vet dock inte riktigt hur mycket de skall kosta idag. Hade dock väntat in den på Kaplans hellre.Är den ett bra val?
Mitt krav är ref 18238 men papper är ej ett kravÄr det krav att tavlan är champagne och 18238?
Annars är ju det här ett krispigt ex av 18038 med papper också:
Rolex Day-Date 36 president TOP Condition 18038 säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 209 790 kr
Rolex Day-Date 36 Annons: 209 790 kr Rolex Day-Date 36 president TOP Condition 18038, Referensnummer 18038; Gulguld; Automatisk; Skick Mycket bra; År 1981; Klocka med originallåda;www.chrono24.se
Alright Ska kika runt lite, kul om man kan hjälpa tillMitt krav är ref 18238 men papper är ej ett krav
Ingen som har någon åsikt om klockan? tex fulpolerad? stretch på länken? repade bandhorn?Börjar luta åt denna. Åsikter?
Rolex Day-Date 36 säljes av en Privatsäljare på Chrono24 för 185 634 kr
Rolex Day-Date 36 Annons: 185 634 kr Rolex Day-Date 36, Referensnummer 18238; Gulguld; Automatisk; Skick Mycket bra; År 1988; Lokalisering: Italienwww.chrono24.se
Ingen som har någon åsikt om klockan? tex fulpolerad? stretch på länken? repade bandhorn?