• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

image.jpeg
Den glänser så jag blir bländad av telefonen! :D

Suttit och spanat ett tag efter ett komplement till subC'n och kommit fram till att en DD måste ju vara det ultimata! Kommer dock få spara ett tag då kapital behövs om man ska köpa en DD i helguld på länk! Kollat runt och va inne tidigare i butiken på Frankfurt och fick pilla lite på en ny dock men riktigt fin DD! Är den en ref.118238/2 eller? :s har inte lärt mig referenser på DDs än! Ska dock inte ha is på tavlan men annars i liknande utförande tänkte jag! ;) Vad tror ni, kan man bära en DD i helguld som 25-30årig ingenjör eller är man på tok för mycket gubbe? :cigar:

20160327_191600.jpg
Klart man kan ha en DD. Hade själv en ett tag och jobbar också som ingenjör.

1500:- kostar det att byta dagskiva. En lös skiva kostar 500:-.
Arbetskostnad för skivbytet slipper du om klockan skall servas samtidigt. Så var det på min.

Suttit och spanat ett tag efter ett komplement till subC'n och kommit fram till att en DD måste ju vara det ultimata! Kommer dock få spara ett tag då kapital behövs om man ska köpa en DD i helguld på länk! Kollat runt och va inne tidigare i butiken på Frankfurt och fick pilla lite på en ny dock men riktigt fin DD! Är den en ref.118238/2 eller? :s har inte lärt mig referenser på DDs än! Ska dock inte ha is på tavlan men annars i liknande utförande tänkte jag! ;) Vad tror ni, kan man bära en DD i helguld som 25-30årig ingenjör eller är man på tok för mycket gubbe? :cigar:

20160327_191600.jpg

En ingenjör klär i allt ;)

• Like
Reactions: xTZ

20160327_191600.jpg

Är ingenjör (mekanikkonstruktör) själv... 35 år.. Bär DD sedan 1,2 år. Klart det går.. :)

• Like
Reactions: xTZ
Tillbaka
Topp