• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Har bidragit förut, men fan bidrar med en ny... :)

image.jpeg

Sjukt härlig tavla, blir på riktigt gott humör när jag ser den!

Förvånansvärt lite. Därav jag undrade om Apan bestämde sig för att sälja :)
Den var dock inte fullset och i sämre skick + blir inte lika dyrt i HK. Vi får se om christies har rätt eller fel angående priset, de brukar ju veta vad de gör, och hon jag snackat med där var väldigt positiv.
Men sen är det ju som med allt, att det aldrig blir som man vill här i livet och allt går åt helvete, så den lär ju inte sälja ^^

Den var dock inte fullset och i sämre skick + blir inte lika dyrt i HK. Vi får se om christies har rätt eller fel angående priset, de brukar ju veta vad de gör, och hon jag snackat med där var väldigt positiv.
Men sen är det ju som med allt, att det aldrig blir som man vill här i livet och allt går åt helvete, så den lär ju inte sälja ^^
Vad siktar du på? ~180?

Bara hoppas på det bästa någon gång skall man vinna på lotteriet också ;)
Jag vet ju att den egentligen är värd ungefär 200-250k med tanke på hur ovanlig den faktiskt är, speciellt när tavlan är immaculate och den kommer med Box, papper, klistermärke m.m. Samt en kalasbra boett. Gäller bara att någon rik arab/thai ska vilja ha den. Men vi får se. Lär ju finnas en del dragplåster på den auktionen.

Rekord och rekord :p på phillips DD-auktion (med rätt uppblåsta priser) gick en bruntavlad för 43750 CHF, och en blåtavlad i vitguld för 62500 så 30k på en Important Watches kanske inte är omöjligt ändå. Priserna på såna auktioner är ju lite annorlunda mot mer lokala.

Såklart, oavsett så hoppas jag att det går riktigt bra och att den drar iväg lite!

Jag vet ju att den egentligen är värd ungefär 200-250k med tanke på hur ovanlig den faktiskt är, speciellt när tavlan är immaculate och den kommer med Box, papper, klistermärke m.m. Samt en kalasbra boett. Gäller bara att någon rik arab/thai ska vilja ha den. Men vi får se. Lär ju finnas en del dragplåster på den auktionen.
Ja den är rätt bra...

Tillbaka
Topp